01 sep 2014 8:42
01 sep 2014 8:48
01 sep 2014 8:52
01 sep 2014 8:59
01 sep 2014 10:12
01 sep 2014 10:15
01 sep 2014 10:17
steef schreef:Als raceauto's warmgedraaid worden, houden ze echt geen rekening met die 3000rpm. Worden gewoon daarboven gebracht, echter niet abrupt, en in vrijloop, en zeker niet naar het rode. Sommige motoren draaien al 3000rpm als ze gestart worden. Het is niet zo dat alle smering tussen de zuigers en lagers weg is...
De Koos-spee-methode veroorzaakt alleen maar veel aanslag op kleppen en zuigers. Dat huidige softe rijden is verre van goed voor motoren. Het is best eens goed om 10 minuten vol vermogen te rijden.
01 sep 2014 10:32
01 sep 2014 10:54
01 sep 2014 11:12
fins schreef:Als je een beetje voeling hebt met de techniek (en dat is niet hetzelfde als technisch zijn) merk je toch dat de motor het tussen de 2000 en de 3000 rpm prettiger werken vindt dan ver daar onder?
01 sep 2014 12:38
01 sep 2014 12:55
01 sep 2014 13:15
01 sep 2014 13:18
Targa Floriaan schreef:Voordat Appie hier wordt weggezet als trollende, a-technische noob: hij stelt een gewone vraag, die ik -als autoliefhebber- niet zo gek vind.
Dat hij een foto van witmer gebruikt als avatar zegt niets - blijkbaar is niemand opgevallen dat ik al 4 jaar een foto van Hans Bos gebruik![]()
Niet iedereen hier sleutelt zelf aan z'n auto, weet precies hoeveel cc, pk en Nm hij heeft, of wat een ISV is.
Geef nieuwe forummers een beetje krediet!
01 sep 2014 13:36
01 sep 2014 13:49
01 sep 2014 13:56
01 sep 2014 13:58
01 sep 2014 14:00
01 sep 2014 14:01
01 sep 2014 14:06
Peter schreef:Mijn pdk bak schakelt in standje automatisch bij koude motor ook zeer snel op, gewoon 1400 rpm bij 70 km/h. Ik vind dat toch niet zo lekker en grijp, als de motor koud is, handmatig in en houd de toeren tussen de 2000 en 3500.
01 sep 2014 14:22
01 sep 2014 14:29
01 sep 2014 14:30
01 sep 2014 14:34