Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 jun 2024 8:11



Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
965 turbo...gaan voor de 3.3 of 3.6??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
3.6

360 pk

speedliners :^:

en 1 op 5 doet de mijne ook :(

zuip-orgel dat het is
_________________________________________
duitse laagvlieger


04 okt 2005 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
En ik vond de 1:7 die mijn 993 TT doet al veel !
Eigenaardig dat een oudere turbo met minder PK nog meer gebruikt :roll:
Maar dat zal wel de vooruitgang van de techniek zijn neem ik aan ?
Bij mijn 993 4S zat ik altijd makkelijk op 1:8.

Maar nu weet ik waarom bij deze turbo al een 92 liter tank bij zat ... :(


04 okt 2005 0:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Mooie reacties allemaal...maar ik ben toch ook wel van mening dat een 965 3.6 niet het extra bedrag waard is tov de 3.3...toch niet qua rijplezier.

Is het verbruik werkelijk zo hoog? Daartegen is een 993 TT ongelofelijk zuinig!!!


04 okt 2005 12:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
MichM3 schreef:
Daartegen is een 993 TT ongelofelijk zuinig!!!




...yeah right.. 8)


04 okt 2005 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Baksteen onder het rechterpedaal wil wel helpen. :lol:


04 okt 2005 13:13
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
RS-R schreef:
Baksteen onder het rechterpedaal wil wel helpen. :lol:


Jeetje wat een Hollandse opmerking zeg..................alhoewel, ik heb op de zaak een baksteen in de stortbak van de toilet gedaan, jeetje dat scheelt pas liters water.


(oja een tijdschakelaar op de koffiemachine is ook besparend)


04 okt 2005 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Hoeveel verbruikt een 965 bij 130 km/u op autosnelweg? Is het echt onmogelijk om een redelijk verbruik te krijgen?


04 okt 2005 14:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
MichM3 schreef:
Is het echt onmogelijk om een redelijk verbruik te krijgen?

Nee hoor, dat lukt zelfs met deze Lotus ;). Zo moet het zelfs bij 130 km/u ook met een 965 lukken. :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


04 okt 2005 14:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
MichM3 schreef:
Hoeveel verbruikt een 965 bij 130 km/u op autosnelweg? Is het echt onmogelijk om een redelijk verbruik te krijgen?


Ja, is echt onmogelijk, lekker belangrijk ook bij een 965 turbo :roll: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


04 okt 2005 14:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ni da het echt een mega issue is hoor...is toch voor af en toe es buiten te halen...

onze 996 Cabrio moet echt weg en daarna zal de zoektocht beginnen naar 965 of 993


04 okt 2005 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
MichM3 schreef:
Hoeveel verbruikt een 965 bij 130 km/u op autosnelweg? Is het echt onmogelijk om een redelijk verbruik te krijgen?


Tja, wat is redelijk ? 1 op 5 is een redelijk verbruik voor een standaard 930. Maar dan weer niet voor een standaard 911 3.2.
_________________________________________
Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !


04 okt 2005 19:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
'k hab de discussie eens volledig gelezen en ik kan maar 1 ding zeggen: koop geeeeen 3.3 !!!!

't was mijn eerste p, bloeidmooi, techartophanging, sportuitlaat, kortom een natte droom, maar...........

Het probleem zit hier: de 3.3 was de eerste poging van p om een flatsix met turbo van een catalysator te voorzien, nu hadden die eerste cats de neiging om een motor volledig dood te knijpen , dat kan natuurlijk niet bij een auto met porsche als familienaam.
Dus om toch het beoogde vermogen en dito prestaties te halen werden alle registers opengetrokken, maar ook de verbruikskraan stond wagenwijd open, bij de 3.6 werd dit voor een stuk rechtgezet.

Als je aan de verleiding van de turboboost kan weerstaan (maar waarom zou je hem dan in hemelsnaam kopen?) dan kan je minimaal 17l/100km verbruiken (24€/ 100km) , als je hem gebruikt waarvoor ie dient dan kom je niet toe met 20l/ 100km (of 1/5) , maar reken dan 25L (1/4) of 35.37€/ 100km. :cry: :cry: :cry:

Daarom deed ik hem na een jaar van de hand...

Neem ook eens in overweging dat een 993 met 285pk niet die "kick in the ass" geeft , maar op de gewone weg veel sneller uit de voeten komt als een 3.3turbo en dat voor een verbruik van 13L/100km of 1/7.7

Bezint eer ge begint en laat je niet te veel de ogen uitsteken door die bloedmooie dikbil :wink:

en als je er toch 1 wil , dan de 3.6, veel verstandiger als de prijs ok is
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


04 okt 2005 20:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Beltar schreef:
en als je er toch 1 wil , dan de 3.6, veel verstandiger als de prijs ok is


Helemaal mee eens, maar voor het prijsverschil kun je wel een hele berg extra benzine met je 3.3tje verstoken. :twisted:
Verschil tussen 3.3/3.6 is volgens mij toch alleen "maar" de motor en de remmen?? :?:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


04 okt 2005 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Sorry hoor maar als ik effe snel reken bij 1:6, 10K per jaar en 1:8 10K per jaar met een benzineprijs van 1.50 dan scheelt dat 750 euro per jaar aan brandstofkosten. Oftewel 25 jaar verder heb je het prijsverschil van de 3.3 en de 3.6 terugverdiend...Als je die extra 20K t.o.v de 3.3 zo hebt liggen in de spreekwoordelijke sok, dan bespaar je 750 euro per jaar, moet je rente betalen over de 20K lening dan kost je dat tegen 5% toch 1000 euro oftewel het argument verbruik lijkt me alleen gerechtvaardigd als je de centen compleet hebt liggen.
Dan het argument "Neem ook eens in overweging dat een 993 met 285pk niet die "kick in the ass" geeft , maar op de gewone weg veel sneller uit de voeten komt als een 3.3turbo" lijkt mij sterk, turbo-gat wordt volgens mij prima gecompenseerd door turbo-boost :twisted: maar mischien moeten we er eens wat accelleratie cijfertjes bijhalen in 4/5 van 80-120 of wat je maar wilt :lol:
Ieder z'n meug, ik spaar :cry: nog effe door voor de 993 twin-turbo alleen gaat dat niet zo snel als je in een 3.3 rijdt :roll:


04 okt 2005 23:01
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
paulb schreef:
Dan het argument "Neem ook eens in overweging dat een 993 met 285pk niet die "kick in the ass" geeft , maar op de gewone weg veel sneller uit de voeten komt als een 3.3turbo" lijkt mij sterk, turbo-gat wordt volgens mij prima gecompenseerd door turbo-boost :twisted: :roll:


Als je op een rechte weg accelereert klopt je redenering, als je in de vlaamse binnenbaantjes pied au plancher gaat, ben je met je 993 al aan t remmen voor de volgende bocht eer je 965 zijn turboboost aan 4500 o/pm krijgt...die boost komt dan net bij het aansnijden van je bocht, als je het liefst niet hebt dat er 300pk blijven duwen, op t moment dat jij wilt remmen en insturen...
Nee, echt waar op onze weggetjes was mijn 965 een gevaarlijk beest... een beest dat best zijn vuur kwijt raakte op de snelweg....
De vlaamse rallywegen rond ieper en roeselare houden meer van een alerte atmo dan van een overbooste rollercoaster...

Ik heb ze allebei gehad en kan een beetje aan een stuur draaien(ben wel geen piloot, en dat moet je zijn om de power van de 965 100% te benutten), dus ik meen hierover wel een gefundeerde mening te mogen hebben...

trouwens, de 996 ging nog sneller en mekklijker als de 993, maar de "feel" was er teveel uit, met de 997S en de sportbutton van de sportchrono is die weer helemaal terug...

Wie er even wil van proeven vraag maar een ritje in mijn duozitje :lol: zondag op de herfstrit!
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


04 okt 2005 23:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Beltar schreef:

Als je op een rechte weg accelereert klopt je redenering, als je in de vlaamse binnenbaantjes pied au plancher gaat, ben je met je 993 al aan t remmen voor de volgende bocht eer je 965 zijn turboboost aan 4500 o/pm krijgt...die boost komt dan net bij het aansnijden van je bocht, als je het liefst niet hebt dat er 300pk blijven duwen, op t moment dat jij wilt remmen en insturen...


Links remmen en zorgen dat de turbo op druk blijft kan dit voorkomen. Het is stukken moeilijker om het goed te doen, maar met de turbo ben je als je het wil en kan gewoon sneller.


05 okt 2005 8:32
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Devils son schreef:
Beltar schreef:

Als je op een rechte weg accelereert klopt je redenering, als je in de vlaamse binnenbaantjes pied au plancher gaat, ben je met je 993 al aan t remmen voor de volgende bocht eer je 965 zijn turboboost aan 4500 o/pm krijgt...die boost komt dan net bij het aansnijden van je bocht, als je het liefst niet hebt dat er 300pk blijven duwen, op t moment dat jij wilt remmen en insturen...


Links remmen en zorgen dat de turbo op druk blijft kan dit voorkomen. Het is stukken moeilijker om het goed te doen, maar met de turbo ben je als je het wil en kan gewoon sneller.


Maar om dat te kunnen met een brute 965 3.3 moet je patrick Snijers of Marc Duez of Walter Rorhl heten...
Echt waar het klinkt logisch wat je zegt, het is juist, maar voor een leek op smalle, bolle baantjes levensgevaarlijk.
Met een goeie atmo, met maar 40pk minder kom je geheid sneller weg...
Circuit is een ander verhaal...
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


05 okt 2005 9:01
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Devils son schreef:
Links remmen en zorgen dat de turbo op druk blijft kan dit voorkomen. Het is stukken moeilijker om het goed te doen, maar met de turbo ben je als je het wil en kan gewoon sneller.



Jeetje zeg wat een gedoe om net ff dat eruit te halen waar ie voor gemaakt is, Beltar heeft gelijk, op alle fronten.

Een 965 heb je voor twee dingen.

1. De super looks
2. De turbo boost


Maar op gang komen met een 965 turbo is droevig, natuurlijk heerlijk als je de lange baan voor je hebt, maar een paar bochtjes en je bent nergens met je turbo, zelf aan de hand gehad met de NPC slalom, je bakt er geen pepernoot van met je turbo, terwijl je aan alle kanten voorbij wordt gesjeesd door de atmosferische 964'ers.

Hebbie een oudere met de vervelende 4 bak dan is het probleem nog vervelender, eer dat ding op weg is, zijn de Boxster al om de hoek.


Verder heb ik zeer maar dan ook zeer veel plezier gehad met mijn turbo indertijd (zie foto), die schop in je rug was en blijft een heerlijke.


Afbeelding





Enne benzineverbruik, man wat zitten jullie te zemelen daar over, koop dan een VW polo en geen Porsche, dat weet je toch als je een Porsche koopt.
Het enige wat ik vervelend vind aan een hoog benzineverbruik is dat ik sneller naar de benzinepomp moet, een 120 liter tank in een Porsche zou voor mij optie nummer 1 zijn.


05 okt 2005 9:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Beltar schreef:
maar voor een leek op smalle, bolle baantjes levensgevaarlijk.


Maar dat geldt eigenlijk ook voor snelle tijden op de openbare weg (en dan vooral de tussendoorweggetjes) zetten met een 993...


05 okt 2005 9:32
Profiel
PorscheForum Junkie
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Devils son schreef:
Beltar schreef:
maar voor een leek op smalle, bolle baantjes levensgevaarlijk.


Maar dat geldt eigenlijk ook voor snelle tijden op de openbare weg (en dan vooral de tussendoorweggetjes) zetten met een 993...


Als je dat denkt heb je nog niet met allebei gereden: een universum van verschil...

Discussion closed :wink:
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


05 okt 2005 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Voor het geld van een 965 3.6 kocht ik liever een 964 RS 8) 8)


05 okt 2005 9:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Beltar schreef:

Als je dat denkt heb je nog niet met allebei gereden: een universum van verschil...


De Turbo is in alles extremer. Maar verder staat mijn opmerking. Op de openbare weg 100% gaan is nog idioter dan racen op de Nordschleife. En echt, ik heb beiden in mijn leven gedaan en de Nordschleife blijft trekken. Vwb de openbare weg... niet meer voor mij.


05 okt 2005 9:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Peet964 schreef:
Voor het geld van een 965 3.6 kocht ik liever een 964 RS 8) 8)


Ik niet, althans niet voor de openbare weg.


05 okt 2005 9:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Peet964 schreef:
Voor het geld van een 965 3.6 kocht ik liever een 964 RS 8) 8)


Je zegt daar zo iets...heb er ook al aan gedacht, maar de madam vindt 'm iets te spartaans...de Porsche is voor ons een zondag-cruiser en geen circuit-beest...maar 't blijft m'n favoriet 964, de looks zijn :bounce:

Denk dat Beltar voor de rest gelijk heeft...965 en 993 zijn verschillende auto's...Na elk van beide een jaartje te bezitten, ben je er misschien uit...koop je de 965, zit je steeds te piekeren over de 993 en omgekeerd..enfin, zo gaat dat bij mij dan toch :bang:


05 okt 2005 11:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
John4S schreef:
Hebbie een oudere met de vervelende 4 bak dan is het probleem nog vervelender, eer dat ding op weg is, zijn de Boxster al om de hoek.


En da's dus ook het grote voordeel van mijn 930 kompressor: koppel all the way en een stuk rijdbaaarder in het dagelijks verkeer dan een turbo-ding.

Maar als ik de keuze tussen 3.3 en 3.6 had wist ik het wel: 3.6: exclusiever en toch net weer wat mooier :)

Paskal


05 okt 2005 12:18
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.