Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 jun 2024 16:08



Antwoord op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Het *%$@-ding start weer niet! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
paSCal schreef:
Let wel even op mensen, dat de accu vaak al slecht was als hij in de winter overlijdt....


Zeker krijgt de accu in de winter meer voor de kiezen: lagere temp. waardoor lagere capaciteit en ook wat zwaarder ronddraaien motor(hoewel door die super dunne olien?). Altijd eerst volledig opladen met lader( :!: ) en dan testen - in die volgorde! - en dan weet je of vervanging zinvol is.

paSCal schreef:
Overigens, het verhaal van Hette, heeft dat niets iets te maken met het feit dat een diesel een zelfontbrander is???

Nee. Zelfontbranding wil zeggen dat er geen ontsteking (nodig) is. Maar zoals hier al door een andere specialist( :D :mrgreen: ) heel duidelijk gezegd: de hogere compressieverhouding maakt het moeilijker om de motor rond te tornen en daarvoor is dus een dikkere accu nodig.


04 dec 2005 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
Bericht 
Renntech schreef:
Hette schreef:
Nog een advies, neem de dikste startkabels die er zijn en geef stroom met een benzine auto. Diesels geven minder stroom af ondanks dat dat vaak sterkere accu''s zijn.



Hette, leg mij dit eens uit.

Ik lees hier een beetje : een kleine accu die in een benzine auto zit is sterker dan een grote accu uit een diesel (die daar door de fabrikant in geplaatst moest worden omdat de diesel door zijn twee keer zo hoge compressie veel meer start kracht nodig heeft). :roll:


Erwin, verklaren kan ik het niet, maar ik krijg een Porsche als de accu leeg is niet gestart als ik hem aan m'n Audi TDI koppel, terwijl ik met dezelfde kabels en een Volvo 2.4 benzine hem met gemak aan de praat krijg. (dit was overigens niet incidenteel, heb vaker problemen gehad als ik iemand wilde helpen met starten en hem aan een diesel als donor koppelde)


04 dec 2005 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Jaco schreef:
Tsja, dan kan ik als leek zijnde alleen maar bedenken dat je er idd meer mee moet rijden of je alarm uitschakelen. Geloof alleen dat de verzekering daar niet zo blij mee zou zijn. :roll:

Volgens mij is bij binnengestalde auto's dat klasse III-alarm niet relevant en hoeft dat er binnen dus niet op. En als je er echt mee zit, haal dan even de accu eruit. (daarmee was destijds MultiSafe in mijn geval ook content mee)
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


04 dec 2005 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993_4S
Bericht 
Nicolò schreef:
Volgens mij is bij binnengestalde auto's dat klasse III-alarm niet relevant en hoeft dat er binnen dus niet op. En als je er echt mee zit, haal dan even de accu eruit. (daarmee was destijds MultiSafe in mijn geval ook content mee)


Ik denk dat dat per verzekering anders is. Bij mij vervalt de kl 3 alarm nl. niet als hij binnen staat. Heeft volgens mij ook te maken (en zou ook logisch zijn) dat je een alarm moet hebben als je hem elders langs de straat parkeert.

Verder is het ook wel afhankelijk in welke staat je dynamo is en uiteraard ook je accu. Verder lekstroom etc even door laten meten. 4 maanden zonder druppellader en zonder te rijden en met een alarm erop lijkt me een uitzonderlijke prestatie.

Zijn die starthulpdingen nou wel of niet slecht voor een Porsche? Heb er nog eentje in de schuur liggen, maar weet niet of ik die zomaar kan gebruiken. Druppellader veiliger imho.


04 dec 2005 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Hette schreef:
Erwin, verklaren kan ik het niet, maar ik krijg een Porsche als de accu leeg is niet gestart als ik hem aan m'n Audi TDI koppel, terwijl ik met dezelfde kabels en een Volvo 2.4 benzine hem met gemak aan de praat krijg. (dit was overigens niet incidenteel, heb vaker problemen gehad als ik iemand wilde helpen met starten en hem aan een diesel als donor koppelde)


Heeft zeker niet te maken met diesel of benzine, wel met de accu capaciteit (xx Ah) en met de (dikte) van de startkabels en hoe goed deze verbinding maken aan beide kanten. En omdat dat laatste bij de 911 niet zo geweldig is speciaal bij de noodzakelijke PLUS - één minpuntje van een 911 8) - kan het daar aan liggen.

Wat bedoel je met niet aan de praat: slachtoffer draait helemaal niet rond, klikt alleen, of draait te langzaam :?:

Advies: hulpauto laten draaien en na aansluiten enkele minuten met verhoogd stationair VOOR het starten.


04 dec 2005 16:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Starthulpkabels zijn imho voor geen enkele moderne auto goed i.v.m. het mogelijk beschadigen van de electronica.


04 dec 2005 16:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik vreesde vorige week ook al voor startproblemen na het lezen van verschillende topics op het internet, omdat mijn 968 een maand had stilgestaan.

Gelukkig geen enkel probleem : 1* starten en weg !
Zo hoort het ook volgens mij als de batterij in orde is.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


04 dec 2005 17:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
mijn wagen ligt altijd aan een druppellader,
en ik heb nooit problemen met batterijen....

en PPP heeft nu ook een druppelladerke van mij die heel goed zijn werk doet :P

@ Rufie

wanneer de wagen uigerust is met alarm met satsysteem vreet dat wel aan de batterij,
dus indien dit en dat dan zou je wel in de problemen kunnen komen ,
uiteraard begijp je dat nietwaar :idea:


04 dec 2005 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Hette schreef:
Erwin, verklaren kan ik het niet, maar ik krijg een Porsche als de accu leeg is niet gestart als ik hem aan m'n Audi TDI koppel, terwijl ik met dezelfde kabels en een Volvo 2.4 benzine hem met gemak aan de praat krijg. (dit was overigens niet incidenteel, heb vaker problemen gehad als ik iemand wilde helpen met starten en hem aan een diesel als donor koppelde)


Heeft zeker niet te maken met diesel of benzine, wel met de accu capaciteit (xx Ah) en met de (dikte) van de startkabels en hoe goed deze verbinding maken aan beide kanten. En omdat dat laatste bij de 911 niet zo geweldig is speciaal bij de noodzakelijke PLUS - één minpuntje van een 911 8) - kan het daar aan liggen.

Wat bedoel je met niet aan de praat: slachtoffer draait helemaal niet rond, klikt alleen, of draait te langzaam :?:

Advies: hulpauto laten draaien en na aansluiten enkele minuten met verhoogd stationair VOOR het starten.


Paul, de Audi heeft een accu met 80Ah en de Volvo 55Ah, de kabels zijn dezelfde en ik geloof dat ik de kabels best goed kan aanlsluiten. Kan er een andere verklaring zijn? Het is niet de eerste diesel waar ik dit probleem mee heb!


04 dec 2005 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
helaas geen
Bericht 
Olaf schreef:
993_4S schreef:
specialist zo'n stroomonderbreker sleutel ding laten monteren.


Kan je ook heel makkelijk en goedkoop zelf fabriceren - een snelsluiting op de - van de accu :arrow: langere bout met vierkante kop door de klem doen, ipv de bout die er nu in zit :arrow: stalen busje van ongeveer 1 cm, twee ringen en een vleugelmoer :idea:

993_4S schreef:
Alleen ook geen alarm, maar ze krijgen hem toch niet weg als je die sleutel er niet in hebt.


:!: Op het moment dat je de accu weer aansluit gaat het alarm zeer waarschijnlijk weer in werking en sluit (als je pech hebt en je sleutels zitten nog in het contactAfbeelding) alle portieren :arrow: stallen met de ramen open, voordat je de accu-pool los neemt :wink:

Ow ... en als je een noodstroom-voorziening op je alalrm hebt - eerst het alarm volgens de procedeure uitschakelen - anders zit je alsnog nog in de herrie :arrow: deze keer niet jij maar je allarm dat Afbeelding


En dan zit je vast ;)


04 dec 2005 17:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Hette schreef:
Paul, de Audi heeft een accu met 80Ah en de Volvo 55Ah, de kabels zijn dezelfde en ik geloof dat ik de kabels best goed kan aanlsluiten. Kan er een andere verklaring zijn? Het is niet de eerste diesel waar ik dit probleem mee heb!


Met beide zou het mogelijk moeten zijn om een 911 aan de praat te krijgen. Maar de verbinding van klemmen aan startkabels op de probleemauto, hoe imposant de klemmen er ook uitzien, is minimaal. Hele dunne randjes metaal op de accuklem, waar de accuklem zelf een bijna 360 gr. verbinding heeft van een centimeter hoog of zo. Daar kan echt veel meer stroom lopen. Hier zit de bottelnek.

Bedoelde uiteraard niet dat je niet zou weten hoe je e.e.a. moet aansluiten, maar het belang van genoemde verbinding voor het geheel wordt door velen onderschat.

Gebruik je de andere genoemde adviezen over enige tijd verhoogd stationair...?


04 dec 2005 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 S Targa '68 & 964 C4 '93 & 911 Speedster '89
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Hette schreef:
Paul, de Audi heeft een accu met 80Ah en de Volvo 55Ah, de kabels zijn dezelfde en ik geloof dat ik de kabels best goed kan aanlsluiten. Kan er een andere verklaring zijn? Het is niet de eerste diesel waar ik dit probleem mee heb!


Met beide zou het mogelijk moeten zijn om een 911 aan de praat te krijgen. Maar de verbinding van klemmen aan startkabels op de probleemauto, hoe imposant de klemmen er ook uitzien, is minimaal. Hele dunne randjes metaal op de accuklem, waar de accuklem zelf een bijna 360 gr. verbinding heeft van een centimeter hoog of zo. Daar kan echt veel meer stroom lopen. Hier zit de bottelnek.

Bedoelde uiteraard niet dat je niet zou weten hoe je e.e.a. moet aansluiten, maar het belang van genoemde verbinding voor het geheel wordt door velen onderschat.



Gebruik je de andere genoemde adviezen over enige tijd verhoogd stationair...?


Paul, ik heb het recent niet meer bij de hand gehad, maar mocht het nog eens voorkomen dan ga ik de uitdaging aan om het nog eens met de diesel te proberen!


04 dec 2005 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
En als ik maar een beetje in de buurt ben dan, kom ik graag kijken/helpen :wink:


04 dec 2005 19:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
993_4S schreef:
Nicolò schreef:
Volgens mij is bij binnengestalde auto's dat klasse III-alarm niet relevant en hoeft dat er binnen dus niet op. En als je er echt mee zit, haal dan even de accu eruit. (daarmee was destijds MultiSafe in mijn geval ook content mee)


Ik denk dat dat per verzekering anders is. Bij mij vervalt de kl 3 alarm nl. niet als hij binnen staat. Heeft volgens mij ook te maken (en zou ook logisch zijn) dat je een alarm moet hebben als je hem elders langs de straat parkeert.

Meestal (imho) is het zo dat er of een nachtclausule op de polis komt, dus als de Porsche binnen een straal van 1 km van de woning overnacht, dat 'tie binnen moet staan. Of dat er een klasse III-alarm op de Porsche moet zitten, omdat 'tie in die andere gevallen dus buiten slaapt.
Met andere woorden, (oudere) binnenslapers hoeven van de verzekering volgens mij geen klasse-III alarm.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


04 dec 2005 19:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Hette schreef:
Paul, de Audi heeft een accu met 80Ah en de Volvo 55Ah, de kabels zijn dezelfde en ik geloof dat ik de kabels best goed kan aanlsluiten. Kan er een andere verklaring zijn? Het is niet de eerste diesel waar ik dit probleem mee heb!

Misschien pak je bij de Volvo rechtstreeks van de accu en bij de Audi van een hulppunt onder de motorkap :?: :idea:
_________________________________________
t beste maar weer...


04 dec 2005 20:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
vandaag ook nog gereden wel regen gehad :twisted:
_________________________________________
duitse laagvlieger


04 dec 2005 23:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
robbie965 schreef:
vandaag ook nog gereden wel regen gehad :twisted:


Jij in de regen gereden :shock:
Waar gaan we dat schrijven :twisted:
Mijn schatje is lekker thuis gebleven terwijl het werkpaard op zondag moest rijden :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


04 dec 2005 23:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Beide P's hebben ondanks nieuwe en "zwaardere" (meer amps) last van hetzelfde starthumeur.

De SC heb ik voorzien van zo'n accupool welke ik heel eenvoudig kan losdraaien en hierdoor eventuele lekstromen kan eleimineren.

Voor de 993 was dit geen optie en heb ik een druppellader aangeschaft, voorzien van een klein kbeltje welke direct op de accu wordt aangesloten, kofferklep open, stekkertje erin en hop aan 't infuus.
Ik heb van een P specialist begrepen dat een druppellader op de sigarettenaansteker uiteindelijk ook wel eens problemen op kan leveren.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


05 dec 2005 0:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Ik heb van een P specialist begrepen dat een druppellader op de sigarettenaansteker uiteindelijk ook wel eens problemen op kan leveren.



Marcel, vertel eens...dat is nl. mijn manier...



Je bent nooit te oud om te leren... :wink:


05 dec 2005 0:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Bedankt allemaal voor de reacties! Er werd ook ergens een portable powerstation genoemd.

- Iemand ervaring mee? En heeft dat ook zin als 'ie helemaal niks meer doet, zelfs niet meer deuren van het slot (of in het slot). Draait dus niet rond, tikt niet meer, nada...

- En is daarmee de accu definitief afgeschreven, of zou 'ie weer eventueel opgeladen kunnen worden (door mijn specialist)?


05 dec 2005 1:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
MS964 schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties! Er werd ook ergens een portable powerstation genoemd.

- Iemand ervaring mee? En heeft dat ook zin als 'ie helemaal niks meer doet, zelfs niet meer deuren van het slot (of in het slot). Draait dus niet rond, tikt niet meer, nada...

- En is daarmee de accu definitief afgeschreven, of zou 'ie weer eventueel opgeladen kunnen worden (door mijn specialist)?


toen ik mijn porsche opgehaalt had ik hem binnen gezet met de voorklep open :oops: dus een paar dagen later leeg.
toen heb ik zo'n power station geleend en aangesloten dat ging prima.
Ik had het eerst met start kabels geprobeerd maar dat ging niet.
Ik heb er zelf ook over nagedacht om zo'n ding aan te schaffen maar ja nog steeds niet gedaan

robert
_________________________________________
remmen is angst


05 dec 2005 1:42
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
MS964 schreef:
Draait dus niet rond, tikt niet meer, nada...


Niet om totaal of topic te gaan ... :arrow: m'n vorige 911 had ook ineens een dag dat'ie niet wilde starten draaide niet rond, tikte niet etc .. :arrow: Ook niet met een 'jump-start' :arrow: bleek het uiteindelijk een defect in de moederkast van het alarm te zijn :evil: :shock:


Als je een acculader hebt :arrow: even de accu mee naar huis nemen, opladen en als deze weer helemaal vol is inbouwen en kijken of alles dan wel weer functioneerd :idea:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


05 dec 2005 9:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
MS964 schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties! Er werd ook ergens een portable powerstation genoemd.

- Iemand ervaring mee? En heeft dat ook zin als 'ie helemaal niks meer doet, zelfs niet meer deuren van het slot (of in het slot). Draait dus niet rond, tikt niet meer, nada...

- En is daarmee de accu definitief afgeschreven, of zou 'ie weer eventueel opgeladen kunnen worden (door mijn specialist)?

Een accuboer heeft in 30 sec. jouw accu getest.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


05 dec 2005 12:25
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Zo'n jumpstarter is een uitkomst en werken echt goed, ik heb helaas ervaring......................nu moet ik tuurlijk ff mijn ervaring neer tikken.





Wij van de zomer met de sleurhut achter de KJN naar Frankrijk, en na een nachtje overnachten op een parking (Peage) wilde de KJN helemaal niks meer doen.

Niet een Hollander wilde me ff helpen met startkabels, als je is wist dat van al die Holllanders daar op die parking er niemand kabels bij zich had, ze vonden het wel lekker hoor om glimlachend met een schuinoog naar de Cayenne te kijken en nee te zeggen (die tobbers hadden ofzeker kabels bij zich, ach kan het begrijpen), enfin de wegenwacht gebeld, en binnen 5 minuten een Fransoos met zo'n jumpstart, en huppetee de KJN deed het binnen 1 seconde.


Moet wel ff vertelllen dat het mijn eigen pokkeschuld was, voor dat we stopten, hadden we in het donker gereden met de volgende dingen aan: Verlichting auto en rondom sleurhut, twee koelkasten, X-box, Omvormer, DVD speler, radio.
Na stoppen dus gecaravand op de accu van de tuut, toilet-waterpompjes-verlichting en gasalarm (voor de overvallen heh).

Tja dan vraag je erom heh.:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:



Heb wel dikke kabels in Frankrijk aangeschaft, altijd makkelijk.




Maar zo'n nood startding is super.


05 dec 2005 12:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
Sluit je ze wel goed aan :wink: :lol: :lol: :lol:


oh nee ander topicje maar toch hahahahahaha
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


05 dec 2005 15:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: molen934


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.