04 dec 2005 14:42
paSCal schreef:Let wel even op mensen, dat de accu vaak al slecht was als hij in de winter overlijdt....
paSCal schreef:Overigens, het verhaal van Hette, heeft dat niets iets te maken met het feit dat een diesel een zelfontbrander is???
04 dec 2005 16:04
Renntech schreef:Hette schreef:Nog een advies, neem de dikste startkabels die er zijn en geef stroom met een benzine auto. Diesels geven minder stroom af ondanks dat dat vaak sterkere accu''s zijn.
Hette, leg mij dit eens uit.
Ik lees hier een beetje : een kleine accu die in een benzine auto zit is sterker dan een grote accu uit een diesel (die daar door de fabrikant in geplaatst moest worden omdat de diesel door zijn twee keer zo hoge compressie veel meer start kracht nodig heeft).
04 dec 2005 16:35
Jaco schreef:Tsja, dan kan ik als leek zijnde alleen maar bedenken dat je er idd meer mee moet rijden of je alarm uitschakelen. Geloof alleen dat de verzekering daar niet zo blij mee zou zijn. :roll:
04 dec 2005 16:43
Nicolò schreef:Volgens mij is bij binnengestalde auto's dat klasse III-alarm niet relevant en hoeft dat er binnen dus niet op. En als je er echt mee zit, haal dan even de accu eruit. (daarmee was destijds MultiSafe in mijn geval ook content mee)
04 dec 2005 16:51
Hette schreef:Erwin, verklaren kan ik het niet, maar ik krijg een Porsche als de accu leeg is niet gestart als ik hem aan m'n Audi TDI koppel, terwijl ik met dezelfde kabels en een Volvo 2.4 benzine hem met gemak aan de praat krijg. (dit was overigens niet incidenteel, heb vaker problemen gehad als ik iemand wilde helpen met starten en hem aan een diesel als donor koppelde)
04 dec 2005 16:51
04 dec 2005 17:17
04 dec 2005 17:25
04 dec 2005 17:31
Paul van Engelen schreef:Hette schreef:Erwin, verklaren kan ik het niet, maar ik krijg een Porsche als de accu leeg is niet gestart als ik hem aan m'n Audi TDI koppel, terwijl ik met dezelfde kabels en een Volvo 2.4 benzine hem met gemak aan de praat krijg. (dit was overigens niet incidenteel, heb vaker problemen gehad als ik iemand wilde helpen met starten en hem aan een diesel als donor koppelde)
Heeft zeker niet te maken met diesel of benzine, wel met de accu capaciteit (xx Ah) en met de (dikte) van de startkabels en hoe goed deze verbinding maken aan beide kanten. En omdat dat laatste bij de 911 niet zo geweldig is speciaal bij de noodzakelijke PLUS - één minpuntje van een 911- kan het daar aan liggen.
Wat bedoel je met niet aan de praat: slachtoffer draait helemaal niet rond, klikt alleen, of draait te langzaam
Advies: hulpauto laten draaien en na aansluiten enkele minuten met verhoogd stationair VOOR het starten.
04 dec 2005 17:49
Olaf schreef:993_4S schreef:specialist zo'n stroomonderbreker sleutel ding laten monteren.
Kan je ook heel makkelijk en goedkoop zelf fabriceren - een snelsluiting op de - van de acculangere bout met vierkante kop door de klem doen, ipv de bout die er nu in zit
stalen busje van ongeveer 1 cm, twee ringen en een vleugelmoer
993_4S schreef:Alleen ook geen alarm, maar ze krijgen hem toch niet weg als je die sleutel er niet in hebt.
Op het moment dat je de accu weer aansluit gaat het alarm zeer waarschijnlijk weer in werking en sluit (als je pech hebt en je sleutels zitten nog in het contact
) alle portieren
stallen met de ramen open, voordat je de accu-pool los neemt
![]()
Ow ... en als je een noodstroom-voorziening op je alalrm hebt - eerst het alarm volgens de procedeure uitschakelen - anders zit je alsnog nog in de herriedeze keer niet jij maar je allarm dat
04 dec 2005 18:42
Hette schreef:Paul, de Audi heeft een accu met 80Ah en de Volvo 55Ah, de kabels zijn dezelfde en ik geloof dat ik de kabels best goed kan aanlsluiten. Kan er een andere verklaring zijn? Het is niet de eerste diesel waar ik dit probleem mee heb!
04 dec 2005 18:58
Paul van Engelen schreef:Hette schreef:Paul, de Audi heeft een accu met 80Ah en de Volvo 55Ah, de kabels zijn dezelfde en ik geloof dat ik de kabels best goed kan aanlsluiten. Kan er een andere verklaring zijn? Het is niet de eerste diesel waar ik dit probleem mee heb!
Met beide zou het mogelijk moeten zijn om een 911 aan de praat te krijgen. Maar de verbinding van klemmen aan startkabels op de probleemauto, hoe imposant de klemmen er ook uitzien, is minimaal. Hele dunne randjes metaal op de accuklem, waar de accuklem zelf een bijna 360 gr. verbinding heeft van een centimeter hoog of zo. Daar kan echt veel meer stroom lopen. Hier zit de bottelnek.
Bedoelde uiteraard niet dat je niet zou weten hoe je e.e.a. moet aansluiten, maar het belang van genoemde verbinding voor het geheel wordt door velen onderschat.
Gebruik je de andere genoemde adviezen over enige tijd verhoogd stationair...?
04 dec 2005 19:08
04 dec 2005 19:59
993_4S schreef:Nicolò schreef:Volgens mij is bij binnengestalde auto's dat klasse III-alarm niet relevant en hoeft dat er binnen dus niet op. En als je er echt mee zit, haal dan even de accu eruit. (daarmee was destijds MultiSafe in mijn geval ook content mee)
Ik denk dat dat per verzekering anders is. Bij mij vervalt de kl 3 alarm nl. niet als hij binnen staat. Heeft volgens mij ook te maken (en zou ook logisch zijn) dat je een alarm moet hebben als je hem elders langs de straat parkeert.
04 dec 2005 20:39
Hette schreef:Paul, de Audi heeft een accu met 80Ah en de Volvo 55Ah, de kabels zijn dezelfde en ik geloof dat ik de kabels best goed kan aanlsluiten. Kan er een andere verklaring zijn? Het is niet de eerste diesel waar ik dit probleem mee heb!
04 dec 2005 23:54
04 dec 2005 23:56
robbie965 schreef:vandaag ook nog gereden wel regen gehad
05 dec 2005 0:11
05 dec 2005 0:18
Nine-eleven schreef:Ik heb van een P specialist begrepen dat een druppellader op de sigarettenaansteker uiteindelijk ook wel eens problemen op kan leveren.
05 dec 2005 1:37
05 dec 2005 1:42
MS964 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties! Er werd ook ergens een portable powerstation genoemd.
- Iemand ervaring mee? En heeft dat ook zin als 'ie helemaal niks meer doet, zelfs niet meer deuren van het slot (of in het slot). Draait dus niet rond, tikt niet meer, nada...
- En is daarmee de accu definitief afgeschreven, of zou 'ie weer eventueel opgeladen kunnen worden (door mijn specialist)?
05 dec 2005 9:40
MS964 schreef:Draait dus niet rond, tikt niet meer, nada...
05 dec 2005 12:25
MS964 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties! Er werd ook ergens een portable powerstation genoemd.
- Iemand ervaring mee? En heeft dat ook zin als 'ie helemaal niks meer doet, zelfs niet meer deuren van het slot (of in het slot). Draait dus niet rond, tikt niet meer, nada...
- En is daarmee de accu definitief afgeschreven, of zou 'ie weer eventueel opgeladen kunnen worden (door mijn specialist)?
05 dec 2005 12:47
05 dec 2005 15:18