Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 mei 2024 9:40



Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Wat te doen? (996 - 3.4) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Ja ontvangen!
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


01 aug 2011 19:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
En je hebt mail
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


01 aug 2011 19:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Thomas986 schreef:
Geen idee,momenteel ben jij de hoogste bieder;-)
We gaan hem wss ergens op inruilen, 964 of 993. Bij een pariculier gaat dat moeilijk lukken vrees ik. De 996 staat nog steeds bij ons thuis, maar wordt niet meer met gereden. (hij draait wel nog de motor)


Ik geef je er 11 voor. Moet je 'm wel ff bij Resto neerzetten. :thumleft:

Laat dat ding toch maken, zo levert het je niets anders op dan hoofdpijn.
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


01 aug 2011 20:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Ik wil je er wel 11.250 voor geven... :wink:
_________________________________________
Het leven gaat door..


02 aug 2011 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
996 is gereserveerd voorlopig.
_________________________________________
L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.


02 aug 2011 12:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Als ik je een goede raad mag geven voor als er een nieuwe 911 komt. Ga er meer mee rijden. Als ik zo zie hoeveel km de auto maakt in de tijd dat julllie hem hebben kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat er relatief veel korte ritjes mee gemaakt worden. Een 996/997 moet (zelfs bij warm weer) ongeveer 30km rijden voordat de motor en alle vloeistoffen echt op bedrijfstemperatuur zijn. Pas dan kan je de auto ook op zijn staart trappen als je zou willen.
Ik heb inmiddels aardig wat probleem auto's gezien met mayo, defecte warmtewisselaars en defecte blokken die allemaal korte ritjes reden en behoorlijk belast zijn. De auto's die behoorlijk afstanden rijden zijn over het algemeen behoorlijk probleemloos. En het type 911 maakt in dit geval niet zo heel veel uit.
Succes in ieder geval met de afwikkeling.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


03 aug 2011 23:28
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Wie gaat de 996 overnemen dan?
_________________________________________
Het leven gaat door..


04 aug 2011 16:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Uiteindelijk toch niet over het hart gekregen om afstand te nemen van de 996. Niet enkel de luchtgekoelde modellen wekken emotie op blijkbaar :mrgreen:

Auto is opgehaald voor herstelling door Resto.
Resto alvast bedankt voor uw goede service en tot binnenkort. :thumleft:

Groetjes Thomas
_________________________________________
L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.


08 aug 2011 6:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Goede oplossing, volgens een aantal hier van het forum is ie bij Resto in goede handen :thumleft:

Suc6 en maar hopen dat de auto weer snel lekker rijdt.... :cheers: :ba:
_________________________________________
Het leven gaat door..


08 aug 2011 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Thomas986 schreef:
Uiteindelijk toch niet over het hart gekregen om afstand te nemen van de 996.

Auto is opgehaald voor herstelling door Resto.

Verstandig Thomas :thumleft:


08 aug 2011 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
gescheurde cilinderkop ....!
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


08 aug 2011 13:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Toch vraag ik me af wat er gebeurt in het blok bij zoveel korte ritjes.

Ik kan me voorstellen dat alles niet goed op temperatuur komt, dat daardoor de smering van de olie minder wordt. Maar met dunnere olie zou dat bv ondervangen kunnen worden.

Ik kan me ook voorstellen dat een korte cyclus van koud-warm-koud het materiaal niet ten goede komt waardoor er haarscheurtjes ontstaan in het blok.

Wat ik niet begrijp is dat versterkt wordt door korte ritjes. De cyclus die het blok doorgaat is is in principe gelijk aan die bij lange ritten, alleen is de warme fase een stuk langer. Maar de krimp van het materiaal daarna is hetzelfde.

Hypothetisch is het dus zo dat bv een 996 blok maar een X aantal ritten in zich heeft, ongeacht kort of lang, of zie ik iets cruciaals over het hoofd? :scratch:
_________________________________________
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
Ferdinand Porsche


08 aug 2011 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Thomas986 schreef:
Wat is nu het verstandigste? 'naar het schijnt' zijn er met de eerste generaties 997 ook diverse motorproblemen.


Juist de 996 had veel motorproblemen die zich hebben voortgezet (in mindere mate) in de eerste 997's. Er wordt wel eens gezegd dat de 997 vanaf 2007 inzoverre van updates is voorzien dat de motoren geen bijzondere uitval meer laten zien.

In het verleden heb ik me ook uitgebreid verdiept in het motorenprobleem aangezien ik toen een 997 wilde kopen. Conclusies die ik toen heb getrokken zijn dat stevig gereden 997's minder problemen kenden, je bij 30k geen vroegtijdig toe aan een revisie blok in een 996/997 hebt het waarschijnlijk niet meer zal gevoelige IMS Lager en dat een ruilmotor bij de 996 (of 986) geen uitzondering is. Let wel allemaal geen statistieken maar gehaald uit de vele topics erover. De tussenas, oliekeerkringen en koeling van 1 van de cilinders is een bekend 996/997 probleem. In principe gaat de stelregel op hoe nieuwe hoe beter het blok (zoals de 3.6 al beter was dan de 3.4 in de 996).

Ik zou toch eens omkijken naar een goed ruilblok als de auto nog goed is want een geheel nieuwe auto biedt je ook geen garanties of het moet al een heel recente 997 (>2006) zijn maar dan is de prijs wellicht een probleem.


08 aug 2011 17:26
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
De motor is weer gerepareerd en gaat er morgen weer in!
Van het weekend de weg op!
Blijft leuk om te doen!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


15 sep 2011 20:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
:thumleft: :drive:

Ben echt blij dat men Pa hem niet heeft ingeruild op een nieuwe BMW of dergelijk :)
_________________________________________
L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.


15 sep 2011 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Je kunt weer 200.000 km met een gerust hart rijden :wink:


15 sep 2011 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Heeft Michel wéér goed werk verricht.......


16 sep 2011 8:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
gast schreef:
En weer een tevreden 996 rijder :ba:

Niet nog steeds een tevreden 996 rijder inderdaad. Afbeelding
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


16 sep 2011 9:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
mooi opgelost, proficiat.

even een beetje off topic:

Citaat:
Een 996/997 moet (zelfs bij warm weer) ongeveer 30km rijden voordat de motor en alle vloeistoffen echt op bedrijfstemperatuur zijn.


is dat waar? 30 km? en geldt dat niet voor de luchtgekoelde?
_________________________________________
footers zuigen! :D


16 sep 2011 10:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
luchtgekoelde ook. minuut of 15 niet boven 3500 toeren hield ik altijd aan.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 sep 2011 11:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
... kan wel merken dat jij niet in de randstad woont - ben met 15 minuten soms nog niet eens de wijk uit :popcorn:


16 sep 2011 11:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Het warmrijden over minimaal 30 km is echt wat overdreven. Velen zouden dan haast nooit of maar net de optimale bedrijfstemp. halen 8)
Duur speelt net zo'n rol als afstand.
Houd koelwatertemp. in de gaten - indien van toepassing - en natuurlijk de olie.
Gelijkmatig met oplopen van die meter(s) kan het max. toerental/belasting omhoog :)

Apolo2 schreef:
Er wordt wel eens gezegd dat de 997 vanaf 2007 inzoverre van updates is voorzien dat de motoren geen bijzondere uitval meer laten zien.

Sinds de 1e 996 (986) zijn de motoren steeds verbeterd maar pas bij het 2009 model - vanaf productie zomer 2008 - zit er een compleet nieuw/ander blok in de 911.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


16 sep 2011 12:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Paul je hebt gelijk over de duur/30km. Alleen hier rijd ik de garage uit en kennen we geen files. Dus dan ben ik al snel 30 km verder. :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


16 sep 2011 22:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Mag ik vragen wat deze reparatie gekost heeft?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


17 sep 2011 13:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht Re: Wat te doen? (996 - 3.4)
Ik heb er nog geen idee van eerlijk gezegd...maar er was helaas veel meer aan de hand dan enkel een gescheurde cilinderkop...

Even uit men hoofd: waterpomp,warmtewisselaar,probleem met ophanging,..

Anders kan je Resto even een Pb sturen voor een prijsindicatie.
_________________________________________
L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.


17 sep 2011 17:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.