Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

01 aug 2011 19:05

Ja ontvangen!

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

01 aug 2011 19:06

En je hebt mail

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

01 aug 2011 20:09

Thomas986 schreef:Geen idee,momenteel ben jij de hoogste bieder;-)
We gaan hem wss ergens op inruilen, 964 of 993. Bij een pariculier gaat dat moeilijk lukken vrees ik. De 996 staat nog steeds bij ons thuis, maar wordt niet meer met gereden. (hij draait wel nog de motor)


Ik geef je er 11 voor. Moet je 'm wel ff bij Resto neerzetten. :thumleft:

Laat dat ding toch maken, zo levert het je niets anders op dan hoofdpijn.

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

02 aug 2011 9:49

Ik wil je er wel 11.250 voor geven... :wink:

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

02 aug 2011 12:14

996 is gereserveerd voorlopig.

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

03 aug 2011 23:28

Als ik je een goede raad mag geven voor als er een nieuwe 911 komt. Ga er meer mee rijden. Als ik zo zie hoeveel km de auto maakt in de tijd dat julllie hem hebben kan ik me niet aan de gedachte onttrekken dat er relatief veel korte ritjes mee gemaakt worden. Een 996/997 moet (zelfs bij warm weer) ongeveer 30km rijden voordat de motor en alle vloeistoffen echt op bedrijfstemperatuur zijn. Pas dan kan je de auto ook op zijn staart trappen als je zou willen.
Ik heb inmiddels aardig wat probleem auto's gezien met mayo, defecte warmtewisselaars en defecte blokken die allemaal korte ritjes reden en behoorlijk belast zijn. De auto's die behoorlijk afstanden rijden zijn over het algemeen behoorlijk probleemloos. En het type 911 maakt in dit geval niet zo heel veel uit.
Succes in ieder geval met de afwikkeling.

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

04 aug 2011 16:48

Wie gaat de 996 overnemen dan?

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

08 aug 2011 6:49

Uiteindelijk toch niet over het hart gekregen om afstand te nemen van de 996. Niet enkel de luchtgekoelde modellen wekken emotie op blijkbaar :mrgreen:

Auto is opgehaald voor herstelling door Resto.
Resto alvast bedankt voor uw goede service en tot binnenkort. :thumleft:

Groetjes Thomas

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

08 aug 2011 9:37

Goede oplossing, volgens een aantal hier van het forum is ie bij Resto in goede handen :thumleft:

Suc6 en maar hopen dat de auto weer snel lekker rijdt.... :cheers: :ba:

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

08 aug 2011 13:46

Thomas986 schreef:Uiteindelijk toch niet over het hart gekregen om afstand te nemen van de 996.

Auto is opgehaald voor herstelling door Resto.

Verstandig Thomas :thumleft:

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

08 aug 2011 13:50

gescheurde cilinderkop ....!

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

08 aug 2011 15:29

Toch vraag ik me af wat er gebeurt in het blok bij zoveel korte ritjes.

Ik kan me voorstellen dat alles niet goed op temperatuur komt, dat daardoor de smering van de olie minder wordt. Maar met dunnere olie zou dat bv ondervangen kunnen worden.

Ik kan me ook voorstellen dat een korte cyclus van koud-warm-koud het materiaal niet ten goede komt waardoor er haarscheurtjes ontstaan in het blok.

Wat ik niet begrijp is dat versterkt wordt door korte ritjes. De cyclus die het blok doorgaat is is in principe gelijk aan die bij lange ritten, alleen is de warme fase een stuk langer. Maar de krimp van het materiaal daarna is hetzelfde.

Hypothetisch is het dus zo dat bv een 996 blok maar een X aantal ritten in zich heeft, ongeacht kort of lang, of zie ik iets cruciaals over het hoofd? :scratch:

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

08 aug 2011 17:26

Thomas986 schreef:Wat is nu het verstandigste? 'naar het schijnt' zijn er met de eerste generaties 997 ook diverse motorproblemen.


Juist de 996 had veel motorproblemen die zich hebben voortgezet (in mindere mate) in de eerste 997's. Er wordt wel eens gezegd dat de 997 vanaf 2007 inzoverre van updates is voorzien dat de motoren geen bijzondere uitval meer laten zien.

In het verleden heb ik me ook uitgebreid verdiept in het motorenprobleem aangezien ik toen een 997 wilde kopen. Conclusies die ik toen heb getrokken zijn dat stevig gereden 997's minder problemen kenden, je bij 30k geen vroegtijdig toe aan een revisie blok in een 996/997 hebt het waarschijnlijk niet meer zal gevoelige IMS Lager en dat een ruilmotor bij de 996 (of 986) geen uitzondering is. Let wel allemaal geen statistieken maar gehaald uit de vele topics erover. De tussenas, oliekeerkringen en koeling van 1 van de cilinders is een bekend 996/997 probleem. In principe gaat de stelregel op hoe nieuwe hoe beter het blok (zoals de 3.6 al beter was dan de 3.4 in de 996).

Ik zou toch eens omkijken naar een goed ruilblok als de auto nog goed is want een geheel nieuwe auto biedt je ook geen garanties of het moet al een heel recente 997 (>2006) zijn maar dan is de prijs wellicht een probleem.

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

15 sep 2011 20:36

De motor is weer gerepareerd en gaat er morgen weer in!
Van het weekend de weg op!
Blijft leuk om te doen!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

15 sep 2011 21:18

:thumleft: :drive:

Ben echt blij dat men Pa hem niet heeft ingeruild op een nieuwe BMW of dergelijk :)

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

15 sep 2011 21:22

Je kunt weer 200.000 km met een gerust hart rijden :wink:

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

16 sep 2011 8:52

Heeft Michel wéér goed werk verricht.......

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

16 sep 2011 9:16

gast schreef:En weer een tevreden 996 rijder :ba:

Niet nog steeds een tevreden 996 rijder inderdaad. Afbeelding

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

16 sep 2011 10:58

mooi opgelost, proficiat.

even een beetje off topic:

Een 996/997 moet (zelfs bij warm weer) ongeveer 30km rijden voordat de motor en alle vloeistoffen echt op bedrijfstemperatuur zijn.


is dat waar? 30 km? en geldt dat niet voor de luchtgekoelde?

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

16 sep 2011 11:17

luchtgekoelde ook. minuut of 15 niet boven 3500 toeren hield ik altijd aan.

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

16 sep 2011 11:48

... kan wel merken dat jij niet in de randstad woont - ben met 15 minuten soms nog niet eens de wijk uit :popcorn:

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

16 sep 2011 12:04

Het warmrijden over minimaal 30 km is echt wat overdreven. Velen zouden dan haast nooit of maar net de optimale bedrijfstemp. halen 8)
Duur speelt net zo'n rol als afstand.
Houd koelwatertemp. in de gaten - indien van toepassing - en natuurlijk de olie.
Gelijkmatig met oplopen van die meter(s) kan het max. toerental/belasting omhoog :)

Apolo2 schreef:Er wordt wel eens gezegd dat de 997 vanaf 2007 inzoverre van updates is voorzien dat de motoren geen bijzondere uitval meer laten zien.

Sinds de 1e 996 (986) zijn de motoren steeds verbeterd maar pas bij het 2009 model - vanaf productie zomer 2008 - zit er een compleet nieuw/ander blok in de 911.

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

16 sep 2011 22:51

Paul je hebt gelijk over de duur/30km. Alleen hier rijd ik de garage uit en kennen we geen files. Dus dan ben ik al snel 30 km verder. :wink:

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

17 sep 2011 13:08

Mag ik vragen wat deze reparatie gekost heeft?

Re: Wat te doen? (996 - 3.4)

17 sep 2011 17:56

Ik heb er nog geen idee van eerlijk gezegd...maar er was helaas veel meer aan de hand dan enkel een gescheurde cilinderkop...

Even uit men hoofd: waterpomp,warmtewisselaar,probleem met ophanging,..

Anders kan je Resto even een Pb sturen voor een prijsindicatie.
Plaats een reactie