22 jun 2026 17:01






22 jun 2026 17:36
22 jun 2026 18:40
22 jun 2026 19:00
22 jun 2026 22:52
23 jun 2026 7:38
23 jun 2026 9:31
Melvin3.2 schreef:Wij vorig jaar op huwelijksreis o.a ook met de tent gestaan op 2 campings in zuid limburg en in Luxemburg. Hoe leuk twee hobby's combineren![]()
23 jun 2026 10:37
R_911 schreef:Wat een mooie trip is dat geweest. Heel knap dat je zoveel kon meenemen, had graag een foto gezien van de vol bepakte P![]()
Als de prop correct is aangebracht hoef je de band niet te vervangen, tenzij je nog steeds onbalans hebt. Ik ben er zelf sowieso geen voorstander van om maar één band te vervangen.
de Fiscalist schreef:Overigens zijn die setjes om een prop te zetten niet duur en goed verkrijgbaar. Ik heb er altijd een in de auto liggen, en al twee keer succesvol gebruikt. Zeker met een compressor en krik, ben je een stuk minder afhankelijk van de wegenwacht
23 jun 2026 12:03
23 jun 2026 12:06
23 jun 2026 14:18
Hen3 schreef:En inderdaad, ik had ze denk ik sowieso als set vervangen, wat het ook een dure grap maakt natuurlijk.
23 jun 2026 16:55
23 jun 2026 19:32
23 jun 2026 19:53
23 jun 2026 21:27
24 jun 2026 13:22
mark996 schreef:ik twijfel nog of ik zo'n setje voor de Taycan haal. Lijkt me wel prettig als je een lekke band kunt verhelppen met deze noodoplossing, en dan thuis de band laten vervangen (is dus echt alleen maar als nood). Maar als ik google wordt het eigenlijk alleen maar afgeraden, zeker voor zware EV's.. Iemand een verhelderende visie hierop?
degeus schreef:Waar ik me wel zorgen over zou maken: "Plakken met het pompje werkte niet" heb je geprobeerd om met dat vulschuim te plakken? Dan zit die troep aan de binnenkant van je band en velg, dat zou ook de onbalans verklaren en hoe langer dat blijft zitten, hoe moeilijker dat er nog af te krabben is. Dat zou voor mij juist een reden zijn om de band er af te halen....
Olaf schreef:Hen3 schreef:En inderdaad, ik had ze denk ik sowieso als set vervangen, wat het ook een dure grap maakt natuurlijk.
Dure grap is zeer relatief ... achterstevoren de vangrail in gaan door bijv. een klapband kost je meer.
[..]
Neem in je overweging zeker ook mee de huidige leeftijd van je banden en het profiel wat er nog op zit
24 jun 2026 13:28
24 jun 2026 20:40
Hen3 schreef: De banden zijn ca. 10.000 km oud, nog zeker niet aan vervanging toe qua slijtage..