Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 1:19



Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Beslaglegging auto 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Wil je zeer concrete antwoorden, tja dan moet je ook zeer concrete vragen stellen. Teun heeft al geschetst hoe de zaken er algemeen gesproken voorstaan.

Ik ken uiteraard de situatie in Nederland niet, maar hier in België is het wegmaken van goederen onder beslag in elk geval strafbaar, zodat ik zou aanraden - als dat dus gebeurd is - om klacht met burgerlijke partijstelling te doen bij de onderzoeksrechter (weet wel niet of dit systeem in Nl. geldt). De zaak MOET dan wel voor de strafrechter komen. Als dan blijkt dat door de bedrieglijke wegmaking, jij als burgerlijke partij schade hebt geleden, kan die schade verhaald worden. Rest dan uiteraard weer de vraag hoe je aan dat geld zal raken... maar ervaring leert dat de druk van een strafrechterlijke veroordeling sommigen toch aanzet om alsnog hun schulden te regelen om zo een milde straf te verkrijgen...


30 maart 2006 15:07
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Carrera4s schreef:
Wil je zeer concrete antwoorden, tja dan moet je ook zeer concrete vragen stellen. Teun heeft al geschetst hoe de zaken er algemeen gesproken voorstaan.

Ik ken uiteraard de situatie in Nederland niet, maar hier in België is het wegmaken van goederen onder beslag in elk geval strafbaar, zodat ik zou aanraden - als dat dus gebeurd is - om klacht met burgerlijke partijstelling te doen bij de onderzoeksrechter (weet wel niet of dit systeem in Nl. geldt). De zaak MOET dan wel voor de strafrechter komen. Als dan blijkt dat door de bedrieglijke wegmaking, jij als burgerlijke partij schade hebt geleden, kan die schade verhaald worden. Rest dan uiteraard weer de vraag hoe je aan dat geld zal raken... maar ervaring leert dat de druk van een strafrechterlijke veroordeling sommigen toch aanzet om alsnog hun schulden te regelen om zo een milde straf te verkrijgen...


Moet ongeveer hier ook zo zijn.


30 maart 2006 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Marcel schreef:
Het is weer zo'n typisch verhaal, iedereen weet een beetje, niemand kent het preciese verhaal. Destijds bij de beslaglegging vertelde de deurwaarder mij dat om beslag te leggen de enige voorwaarde is dat hij het voertuig ook daadwerkelijk aantreft. De eigenaar hoeft niet eens thuis te zijn. Deze krijgt gewoon een schrijven in de bus en dus maak ik daar uit op dat er dan dus ook geen papieren ingevorderd worden.

Nou ja de rest van het verhaal kun je zelf invullen...

Het gaat me niet eens om het geld maar als het in Nederland allemaal zo eenvoudig gaat dat mensen zich aan de gevolgen van hun betalingsverplichtingen kunnen ontrekken als dit door 2 gerechtelijke uitspraken bekrachtigd is....en daarna elders weer hun praktijken kunnen voortzetten krijgt je rechtsgevoel toch wel een klein knauwtje....


Marcel,

Heb (helaas) ook diverse malen te maken gehad met zoals wij dat mooi noemen; 'dubieuze debiteuren' (zeg maar gerust: Grove Wanbetalers) En ik heb 1 advies voor je: De Aanhouder Wint (in ergste geval duurde het bij mij meer dan 2 jaar). Er is wél een hierarchie: de Fiscus komt eerst, maar als die betaald is; in bedragen volgens mij van hoog naar laag.
Heb jij het idee dat jij zijn grootste crediteur bent ?

Heb je een goede gerechtsdeurwaarder ?
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


30 maart 2006 17:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Epicurus schreef:
De Aanhouder Wint (in ergste geval duurde het bij mij meer dan 2 jaar).


Spijtig genoeg is er ook zoiets als

"Een kei, kan je niet stropen"
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


30 maart 2006 17:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Epicurus schreef:
De Aanhouder Wint.


Nou, als je echt wil, dan kun je ik weet niet hoeveel rekeningen onbetaald laten. Zo weet ik van een ideële organisatie die nog wel eens actie voert dat ze inmiddels erg veel geld moeten betalen aan deze en gene vanwege toegebrachte schade.

Uitgekeerde schadevergoedingen, in oud-Hollandse euro's: 0,0

Die jongens zijn eenvoudigweg wereldwijd niet financieel aan te spreken, maar ze zijn schathemeltje rijk.

Een "professionele" wanbetaler kun je achter z'n vodden aanzitten tot je een ons weegt.


30 maart 2006 17:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Afbeelding

Het was toch van een kale ...
kun je niet plukken :twisted:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


30 maart 2006 19:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Devils son schreef:
Epicurus schreef:
De Aanhouder Wint.


Nou, als je echt wil, dan kun je ik weet niet hoeveel rekeningen onbetaald laten. Zo weet ik van een ideële organisatie die nog wel eens actie voert dat ze inmiddels erg veel geld moeten betalen aan deze en gene vanwege toegebrachte schade.

Uitgekeerde schadevergoedingen, in oud-Hollandse euro's: 0,0

Die jongens zijn eenvoudigweg wereldwijd niet financieel aan te spreken, maar ze zijn schathemeltje rijk.

Een "professionele" wanbetaler kun je achter z'n vodden aanzitten tot je een ons weegt.

Helaas waar, ondanks uitspraken van de rechter om te betalen :roll:


30 maart 2006 20:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Porsche Cayenne Turbo Marbella
Bericht 
Devils son,

Een kennis van mij in Nederland, krijgt van een wanbetaler nog enige duizenden euro`s, alleen deze persoon is van Nederland naar Duitsland verhuisd en vertikt het om te betalen.
Nu is de vraag dat ondanks dat de wanbetaler naar het buitenland is verhuisd, is het dan nog steeds mogelijk om te innen?

Alvast bedankt,

Robert911
_________________________________________
Create your own future


30 maart 2006 20:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Robert911 schreef:
Devils son,

Een kennis van mij in Nederland, krijgt van een wanbetaler nog enige duizenden euro`s, alleen deze persoon is van Nederland naar Duitsland verhuisd en vertikt het om te betalen.
Nu is de vraag dat ondanks dat de wanbetaler naar het buitenland is verhuisd, is het dan nog steeds mogelijk om te innen?

Alvast bedankt,

Robert911


Jazeker. Er is een Europees executieverdrag. Dus in theorie is er geen probleem.


30 maart 2006 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Vermeld er misschien eens bij hoeveel zo'n buitenlandse gedwongen uitvoering zal kosten en hoeveel rompslomp ermee gepaard gaat, met risico dat de kosten ten laste blijven als het op niets uitdraait. :wink:

En ben ik dan de enige die zich haast nooit laat opjagen door praatjes ? 8)


30 maart 2006 21:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Carrera4s schreef:
Vermeld er misschien eens bij hoeveel zo'n buitenlandse gedwongen uitvoering zal kosten en hoeveel rompslomp ermee gepaard gaat, met risico dat de kosten ten laste blijven als het op niets uitdraait. :wink:


Het woordje "theorie" stond er niet voor niets...


30 maart 2006 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Heb daar ook veel mee te maken...wanbetalers (zonder schroom).

En je hebt daar a.h.w. 2 soorten in. Je hebt enerzijds diegenen die na incasso maatregelen een niet inbare schuld hebben en in een schuldsanering zitten. Als tandarts staan we laag in die lijst om te mogen ontvangen! Af en toe vraagt men mij om een schuldsanering te ondertekenen waarbij ikzelf een bepaald bedrag moet laten vallen. Nog nooit ben ik daar op in gegaan, ondanks veel gevloek van anderen. Je pecunia zien bij dergelijke mensen is bijna uitgesloten. En het ergste: een half jaar later zitten ze weer doodleuk in je stoel met pijn en doen ze alsof hun naam haas is en nergens van weten...schuldsanering...oh ja dat is waar...
Een paar maanden geleden meegemaakt. Een mevrouw met pijn en een schuld bij ons van ongeveer 600 euro. Met mevrouw besloten onmiddellijk cash af te rekenen en dan de behandeling te starten ( was extractie). Half uur later komt man in hoogste graad van agressie het geld terug eisen. Was volgens hem tegen de nederlandse wetgeving en ik als klote belg moest mij aanpassen aan jullie nederlanders. Alles ten top belde hij zelf de politie om het onrecht te bestrijden. Was natuurlijk een vogel voor de kat, maar... wat een reclame voor je praktijk :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

De andere groep: mensen met veel geld (meestal op niet legale manier verkregen) en goede functie binnen de stad negeren de rekeningen, aanmaningen en incasso. Je moet tot in de rechtbank gaan om je geld te krijgen. Intussentijd blijven ze de goede voorbeelden van het dorp (stad). In deze gevallen ga ik zelfs voor de kleinste bedragen (zelfs als er dreigt dat het me uiteindelijk meer gaat kosten).

Het is allemaal wat...nooit gedacht dat ik met dergelijke zaken te maken kreeg...soms denk ik meer met die dingen bezig te zijn dan met mijn eigenlijke job.


30 maart 2006 23:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ik moet zeggen dat ik meestal wel een redelijk leuke sport vind om alsnog de centen te vangen.
Sta vaak verbaasd over hoe een telefoonbombardement effect heeft (b2b klanten weliswaar).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 maart 2006 23:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Ja een ieder doet het op zijn eigen manier :roll:

Zelf probeer ik steeds correct te blijven maar wel volhouden en blijven komen.
Natuurlijk hebben ze allemaal verhaaltjes en hoe hoger het bedrag hoe meer smoesjes.
Ga het gesprek met ze aan en zeg dan gewoon eerlijk en open kaart te spelen en mij te vertellen wat er aan de hand is.
Wanneer dit lukt (vaak wel) een regeling te treffen met een bedrag in de maand.
Als dit allemaal niet gaat dan naar de incasso/deurwaarder, maar dit loopt vaak op niets uit en alleen maar hogere kosten.
Wat ook wel leuk is dat ik met mijn 911 op pad ga en daar beginnen zij dan vaak over en heb dan gelijk ezelsbruggetje naar de openstaande posten te praten :wink:
Voorheen deed mijn vader dit en hij kon dit super en dwong respect af en liet zich niet afschepen, je moet eens weten bij wie die allemaal geweest is :!:
Maar altijd correct blijven, helaas hij is er niet meer :cry:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


31 maart 2006 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Bij mijn vorige kantoor heb ik geleerd met voorschotten te werken.

Overigens heb ik zelf niet zo veel problemen met te laat betalen, of een keer herinneren. Ik vergeet soms ook wel eens een rekening te betalen. Maar als na herinneringen, telefoontjes en maanden nog niets op de rekening staat, dan word ik er wel ziek van...


31 maart 2006 9:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
molen934 schreef:
Ja een ieder doet het op zijn eigen manier :roll:


Ik bedoel met een telefoonbombardement gewoon elke dag of om de dag bellen.
B2B klanten worden op een gegeven moment zo ziek van je gezeur dat ze je gaan betalen om van je gezeik af te zijn. Vreemd, maar het blijkt te werken.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 maart 2006 20:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.