30 maart 2006 15:07
30 maart 2006 15:17
Carrera4s schreef:Wil je zeer concrete antwoorden, tja dan moet je ook zeer concrete vragen stellen. Teun heeft al geschetst hoe de zaken er algemeen gesproken voorstaan.
Ik ken uiteraard de situatie in Nederland niet, maar hier in België is het wegmaken van goederen onder beslag in elk geval strafbaar, zodat ik zou aanraden - als dat dus gebeurd is - om klacht met burgerlijke partijstelling te doen bij de onderzoeksrechter (weet wel niet of dit systeem in Nl. geldt). De zaak MOET dan wel voor de strafrechter komen. Als dan blijkt dat door de bedrieglijke wegmaking, jij als burgerlijke partij schade hebt geleden, kan die schade verhaald worden. Rest dan uiteraard weer de vraag hoe je aan dat geld zal raken... maar ervaring leert dat de druk van een strafrechterlijke veroordeling sommigen toch aanzet om alsnog hun schulden te regelen om zo een milde straf te verkrijgen...
30 maart 2006 17:41
Marcel schreef:Het is weer zo'n typisch verhaal, iedereen weet een beetje, niemand kent het preciese verhaal. Destijds bij de beslaglegging vertelde de deurwaarder mij dat om beslag te leggen de enige voorwaarde is dat hij het voertuig ook daadwerkelijk aantreft. De eigenaar hoeft niet eens thuis te zijn. Deze krijgt gewoon een schrijven in de bus en dus maak ik daar uit op dat er dan dus ook geen papieren ingevorderd worden.
Nou ja de rest van het verhaal kun je zelf invullen...
Het gaat me niet eens om het geld maar als het in Nederland allemaal zo eenvoudig gaat dat mensen zich aan de gevolgen van hun betalingsverplichtingen kunnen ontrekken als dit door 2 gerechtelijke uitspraken bekrachtigd is....en daarna elders weer hun praktijken kunnen voortzetten krijgt je rechtsgevoel toch wel een klein knauwtje....
30 maart 2006 17:47
Epicurus schreef:De Aanhouder Wint (in ergste geval duurde het bij mij meer dan 2 jaar).
30 maart 2006 17:56
Epicurus schreef:De Aanhouder Wint.
30 maart 2006 19:38
30 maart 2006 20:27
Devils son schreef:Epicurus schreef:De Aanhouder Wint.
Nou, als je echt wil, dan kun je ik weet niet hoeveel rekeningen onbetaald laten. Zo weet ik van een ideële organisatie die nog wel eens actie voert dat ze inmiddels erg veel geld moeten betalen aan deze en gene vanwege toegebrachte schade.
Uitgekeerde schadevergoedingen, in oud-Hollandse euro's: 0,0
Die jongens zijn eenvoudigweg wereldwijd niet financieel aan te spreken, maar ze zijn schathemeltje rijk.
Een "professionele" wanbetaler kun je achter z'n vodden aanzitten tot je een ons weegt.
30 maart 2006 20:36
30 maart 2006 20:46
Robert911 schreef:Devils son,
Een kennis van mij in Nederland, krijgt van een wanbetaler nog enige duizenden euro`s, alleen deze persoon is van Nederland naar Duitsland verhuisd en vertikt het om te betalen.
Nu is de vraag dat ondanks dat de wanbetaler naar het buitenland is verhuisd, is het dan nog steeds mogelijk om te innen?
Alvast bedankt,
Robert911
30 maart 2006 21:24
30 maart 2006 22:26
Carrera4s schreef:Vermeld er misschien eens bij hoeveel zo'n buitenlandse gedwongen uitvoering zal kosten en hoeveel rompslomp ermee gepaard gaat, met risico dat de kosten ten laste blijven als het op niets uitdraait.![]()
30 maart 2006 23:14
30 maart 2006 23:20
31 maart 2006 9:39
31 maart 2006 9:51
31 maart 2006 20:38
molen934 schreef:Ja een ieder doet het op zijn eigen manier![]()