Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 aug 2025 1:04

Antwoord op onderwerp  [ 296 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Formule 1, Seizoen 2025 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2025
Volgens mij zijn we het allemaal erover eens dat men niet om 15 uur kon starten.
Al is de vraag of het met een virtuaal safetycar niet opgelost had kunnen worden.
Men had dit zeker veel eerder kunnen doen. Als ik nu lees wat de internationale pers ervan vindt, zijn deze het ook met ons eens.

Dan een rollende start en dat DRS zo laat actief werd. Ik vindt het allemaal maar vreemd.
Had men in 1998 geen oog voor>

Afbeelding

René

28 jul 2025 8:12
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
Ik denk ook dat het de juiste keuze was om te wachten totdat het zicht goed was.

Maar ja, dat het geen spannende wedstrijd zou worden was na de sprintrace al te verwachten. Kortere DRS zones in combinatie met een low downforce setup (DRS heeft minder impact) waardoor je niet kunt inhalen, en dan ook nog harde banden met weinig slijtage, wat ook geen verrassing kon zijn gezien de eenstopper van Russel vorig jaar.

Ik blijf het herhalen: de huidige banden die de nadruk leggen op banden sparen i.p.v. agressief rijden zijn het echte probleem van de F1. Ik weet dat dit een bewuste keuze was om strategische opties te geven (omdat er een tijd was waarin anders helemaal niet werd ingehaald), maar bij wedstrijden waar er maar één strategie is wordt het dus saai.

28 jul 2025 11:58
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Gemopper over lang uitstel in Spa: waarom niet racen in de regen?

Citaat:
Had de wedstrijdleiding de race niet eerder moeten starten? Nee, vindt autocoureur Nicky Catsburg. "Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor veel liefhebbers frustrerend is. Je ziet een baan die opdroogt en het lijkt alsof je makkelijk kan racen. Dat heb ik zelf ook als ik tv kijk. Het heeft maar één goede reden: dat is zicht."

Spray

"Er is zo veel spray, en dat is op Spa meer dan op andere banen. Tussen de bossen blijft het allemaal hangen. Als de eerste auto achter de safetycar al klaagt, zien de rijders daarachter helemaal niets. Het is onverantwoord om dan te gaan rijden."

Ik had ook zoiets van, volgens mij wachten ze te lang. Maar misschien toch niet.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

28 jul 2025 12:39
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
voor een sport die 'the pinacle of motor racing' beoogt te zijn, is het onbegrijpelijk dat ze dit nog steeds niet hebben aangepakt.
Toen het commentaar was dat er niet genoeg ingehaald werd '18/19, kwam 'ground effect' weer uit de kast in '22 (wat ook niet werkt, zie afgelopen zondag, maar dat terzijde) en we roepen al jaren dat natte races welliswaar het meeste spektakel geven, maar dat we de 'full wets' nooit gebruiken omdat zicht (of meer: het gebrek eraan) een groter probleem is dan het verwerken van de hoeveelheid water door de banden.
Ze hebben half-hartig een jaar of wat geleden met spatlappen getest, maar verder heb ik niks gehoord of gezien. Maar het regent nog steeds vaak, met rode vlaggen en dit soort gemiste kansen tot gevolg. Er moet met die 'brain-power' in de sport toch wel iets te verzinnen zijn wat werkt :scratch:

Anyway, botte pech voor Max die in Silverstone niet, en hier wel z'n set-up op regen aanpaste, en een FIA die precies twee keer iets doet wat voor max dus niet werkt :(
Kampioenschap is 'Piastri's to lose' zeg maar, want ik zie Red Bull dat gat niet zo maar dichtten naar de McLarens.

30 jul 2025 4:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
Die kappen over de banden waren geen oplossing, want de vloer veroorzaakt de meeste spray. De oplossing zou zijn om de invloed van de aerodynamica sterk terug te brengen (vlakke vloer, geen diffuser, minimum bodemvrijheid fors omhoog) en weer de nadruk te leggen op mechanische grip. Maar dat zou de rondetijden flink omhoog brengen en dat wil men denk ik niet. Als aerodynamica een kleinere rol zou spelen, dan zouden de verschillen tussen de teams ook kleiner worden gezien er nog maar enkele motorleveranciers zijn.

30 jul 2025 15:29
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
.

Porsche via omweg toch inde F1 :

https://www.youtube.com/watch?v=-I5PQMnMUg8

sluwe zet ?

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

31 jul 2025 21:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Als het echt klopt lijkt het een hele mooie oplossing idd.

02 aug 2025 8:13
Profiel
991.1 gts
tholen
Ziet er voor max nog niet zo best uit dit weekend.

02 aug 2025 9:32
Profiel
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Eerst nog maar eens zien of er een duveltje uit het doosje komt. Is vaker voorgevallen dat hij nergens was op de eerste trainingsdag. Om vervolgens op dag 2 met een iets andere afstelling wel weer te kunnen presteren.

Maar het is een feit dat balans ver te zoeken is

02 aug 2025 10:03
Profiel
991.1 gts
tholen
Je zag hem gisteren alle kanten op gaan.
Wel knap dat hij nog niet 1 auto heeft afgeschreven dit jaar. Daar kun je toch aan zien dat hij veruit de beste van het veld is. Dus hopelijk vinden ze nog wat.
We gaan het zo weer zien.
Die russel hoop ik echt dat snel op zout. Wat een kwal is dat.

02 aug 2025 12:08
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Poehee, Max 8ste. :shock:
Ik blijf zeggen dat die Pierre Wache (opvolger A. Newey) niet functioneert als technisch directeur/ontwerper.
Maar goed, het seizoen voor Verstappen voor de rijderstitel is zo goed als verloren, das wel duidelijk.

02 aug 2025 19:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 C2 MK1 1998
Soest
En weer wordt Piastri gepeapled door hem binnen te halen voor een ondercut Leclerc?!?
Dat interesseerde hem geen ene moer, hij moest voor Norris eindigen, maar dat wil mclaren klaarblijkelijk minder graag.
Ben benieuwd hoe Webber reageert?

03 aug 2025 18:20
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Ik vond het maar saai; Piastri idd slachtoffer van team strategie maar er waren een paar briljante pit stops vandaag 1x 2.0 en 2x 1.9 seconden, onwaarschijnlijk.
De regie was (bij ons, de Franstalige zender) zeer matig. Verstappen verliest een plaats bij de start en maakt er 2 goed, niet in beeld.
Wel top dat de co-commentator Thierry Boutsen was die in 1990 zijn betreurde en goede vriend Ayrton Senna de hele race wist af te houden en won. Spreekt ook trouwens vrij goed Nederlands. Gentleman.

03 aug 2025 20:14
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Ik begrijp niet wat er saai was aan deze GP. Vond m strategisch erg boeiend en heb mooie actie’s gezien. Verder heeft Norris een dijk van een wedstrijd gereden en Piastri had het nét wat minder geluk: 1- of 2 pitstops scheelde niet veel.

03 aug 2025 20:50
Profiel
Cayman S
Indien er een mogelijkheid tot inhalen zou zijn, had het idd een spannende wedstrijd kunnen zijn.
Maar die is er niet, zeker niet als twee team genoten achter elkaar rijden.
Hoeveel moeite heeft Max gedaan om Lewis in te halen?
Erna reed hij met 1.5 seconden per ronde weg.

René

04 aug 2025 9:37
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Leuk filmpje met F1 stats over 'kms aan de leiding rijden in een race'. Bizar

https://www.youtube.com/watch?v=Rez6h808M-U

(maar zet best het irritante geluid uit)

11 aug 2025 16:11
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Vers van de pers: Bottas en Perez rijden volgend seizoen voor Cadillac
Afbeelding

26 aug 2025 19:05
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Cadillac was altijd al een auto voor oude mannen :mrgreen:

27 aug 2025 12:53
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
:lol:

Zwart shirt bij wit haar en andersom. Zal geen toeval zijn :wink:
Als je het samenvoegt dan heb je waarschijnlijk hun huidige haarkleur zonder verven :^:

27 aug 2025 12:58
Profiel
Cayman S
Ik denk dat het een slim besluit is van Cadillac om deze twee zeer ervaren rijders indienst te nemen.
Ze hebben vast en zeker niet de verwachting om gelijk voor overwinningen te gaan.
Maar voor de ontwikkeling van de auto en dat kunnen deze twee rijders natuurlijk wel.

Verder is Bottas natuurlijk een persoonlijkheid/rijder welke fijn is om terug te zien in de paddock (waar hij dan ook weer uitspraken mag doen) en op de baan.

René

27 aug 2025 13:08
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; 997.2 4S Cabrio; Taycan 4S CT
Bottas is gewoon een heel goede coureur. Niet agressief en in duels vaak niet “hard” genoeg, maar technisch sterk en dus een goede hire voor Cadillac.

Perez, minder overtuigd. Wel heel ervaren natuurlijk.

27 aug 2025 21:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 296 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12