Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 jul 2025 18:28

Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Formule 1, Seizoen 2025 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2025
Volgens mij zijn we het allemaal erover eens dat men niet om 15 uur kon starten.
Al is de vraag of het met een virtuaal safetycar niet opgelost had kunnen worden.
Men had dit zeker veel eerder kunnen doen. Als ik nu lees wat de internationale pers ervan vindt, zijn deze het ook met ons eens.

Dan een rollende start en dat DRS zo laat actief werd. Ik vindt het allemaal maar vreemd.
Had men in 1998 geen oog voor>

Afbeelding

René

28 jul 2025 8:12
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
Ik denk ook dat het de juiste keuze was om te wachten totdat het zicht goed was.

Maar ja, dat het geen spannende wedstrijd zou worden was na de sprintrace al te verwachten. Kortere DRS zones in combinatie met een low downforce setup (DRS heeft minder impact) waardoor je niet kunt inhalen, en dan ook nog harde banden met weinig slijtage, wat ook geen verrassing kon zijn gezien de eenstopper van Russel vorig jaar.

Ik blijf het herhalen: de huidige banden die de nadruk leggen op banden sparen i.p.v. agressief rijden zijn het echte probleem van de F1. Ik weet dat dit een bewuste keuze was om strategische opties te geven (omdat er een tijd was waarin anders helemaal niet werd ingehaald), maar bij wedstrijden waar er maar één strategie is wordt het dus saai.

28 jul 2025 11:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Gemopper over lang uitstel in Spa: waarom niet racen in de regen?

Citaat:
Had de wedstrijdleiding de race niet eerder moeten starten? Nee, vindt autocoureur Nicky Catsburg. "Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor veel liefhebbers frustrerend is. Je ziet een baan die opdroogt en het lijkt alsof je makkelijk kan racen. Dat heb ik zelf ook als ik tv kijk. Het heeft maar één goede reden: dat is zicht."

Spray

"Er is zo veel spray, en dat is op Spa meer dan op andere banen. Tussen de bossen blijft het allemaal hangen. Als de eerste auto achter de safetycar al klaagt, zien de rijders daarachter helemaal niets. Het is onverantwoord om dan te gaan rijden."

Ik had ook zoiets van, volgens mij wachten ze te lang. Maar misschien toch niet.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

28 jul 2025 12:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12