Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 997 nu al stuk

22 feb 2011 23:12

Vroegah had de ANWB heel wat te stellen met rotors en verdeelkappen, nu met bobines :idea: Niks veranderd dus...... :mrgreen:

Heb zelf bij een frans merk ook heel wat problemen gehad met bobine's. Hoorde laatst van oud collega's dat ze inmiddels aan de 10 serie :roll: of zo toe zijn.

22 feb 2011 23:22

He Willem onze auto's bezitten nog steeds die dingen, maar om nou te zeggen dat deze problemen veroorzaken :?:
Maar de laatste jaren hebben ze op elke cilinder een bobine, wat zou het voordeel zijn (beter verbranding en minder verbruik) :?:

23 feb 2011 9:07

Groot voordeel is dat je dan geen verdelerkap meer nodig hebt om de hoogspanningspuls van die ene bobine naar de 6 bougies te leiden. Zo'n obstakel is een zwak punt in het hoogspanningscircuit.
Verder heeft de techniek rond een bobine altijd even tijd nodig om weer op te laden voor de volgende vonk. Met een bobine per cilinder heb je daarvoor 6x zo veel tijd tussen de opeenvolgende vonken.

Deze factoren zorgen er voor dat je met 1 bobine per cilinder veel krachtigere hoogspanningpulsen en dus krachtigere vonken kunt maken, dus weer betere verbranding.

Alleen wordt de kans op een bobine probleem ook 6x zo groot :-)

23 feb 2011 10:48

Morge,

Ik zie dat er over de 997 van Robbert al weer flink wordt geschreven. Daarom even een reaktie van ons.
Hij heeft de auto gekocht bij een serieus bedrijf en we mogen repareren wat we vinden dat nodig is.
Dus 6 nieuwe bobine's en gelijk ook 6 bougies.

Groet,
Ronald Paul
PSNH

23 feb 2011 10:56

:thumleft:

23 feb 2011 11:39

Migrainus schreef:Garantieverlenging kost het volgende:
Technische controle ivm occasion garantie verlenging ad 150 euro, Activering garantie en Porsche Assistance ad 435 euro en Garantieverlenging 911 ad 1160 euro. De bedragen zijn exclusief BTW en over de 1160 hoeft geen BTW te worden betaald dus kost het totaal 1856,15 incl BTW. En ja, bobines vallen eronder (gelukkig maar!!) heb het zelf gehad.

als je zekerheid wilt dat je zonder zorgen kunt rijden, zou ik dit toch zeker overwegen.
Ik heb ook de P garantie op mijn auto genomen, dit om alle mogelijke "achterhoofd"zorgen weg te nemen....

Het rijd heel prettig zo... :thumleft:

23 feb 2011 11:39

PSNH schreef:Morge,

Ik zie dat er over de 997 van Robbert al weer flink wordt geschreven. Daarom even een reaktie van ons.
Hij heeft de auto gekocht bij een serieus bedrijf en we mogen repareren wat we vinden dat nodig is.

Groet,
Ronald Paul
PSNH

:thumleft: :res:

23 feb 2011 21:20

Idd niets meer dan lof over de manier waarop alles geregeld is.
De auto is door smitsauto opgehaald en naar PSNH gebracht. Eerst ga ik vrijdag de auto halen. Zaterdag ga ik een lekkere taart bij Smits langsbrengen.

Nu ik sinds deze maand niet meer in Bodegraven werk, weet ik ook waar deze auto in onderhoud gaat; dat wordt dus Alkmaar.

28 feb 2011 20:09

Ik kan PSNH ook aanbevelen :thumleft:
Plaats een reactie