Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 feb 2011 17:20
Betreffende de start van dit bericht heb ik gelukkig goed nieuws!
De auto is vanmorgen afgesleept naar PSNH en vanmiddag heb ik gehoord dat het de bobines zijn.
Deze worden vervangen en voor het weekend kan ik weer rijden.
Toch maakt het hele voorval me wel een beetje nerveus en ik wil kijken of het mogelijk is om motorschade te verzekeren. Er zijn relatief behoorlijk wat problemen met deze motoren en de financiele consequenties bij een echt probleem zijn groot.
Heeft iemand ervaringen met een verzekeraar die dit zou kunnen verzekeren?
grt Robbert
22 feb 2011 17:40
Je kan je overal wel tegen verzekeren, persoonlijk zou ik liever zelf iedere maand wat op zij zetten. Mocht hij niet gevoelige IMS Lager dan kan je dat geld over een paar jaar weer gebruiken voor een upgrade

Wel top voor je dat het enkel de bobines zijn en je van het weekend weer kan
22 feb 2011 17:47
Gelukkig is het weer opgelost, niet teveel aan terugdenken en lekker weer gaan rijden!
22 feb 2011 17:48
RobbertR schreef:Heeft iemand ervaringen met een verzekeraar die dit zou kunnen verzekeren?
grt Robbert
Hier al naar gekeken? Vrijdag ga ik de garantie weer verlengen
http://www.porsche.com/netherlands/nl/approvedused/au-porscheapproved/au-porscheapprovedwarranty/
22 feb 2011 18:07
Wat kost zoiets nu ongeveer? Ik kan dat niet vinden op de site?
22 feb 2011 19:14
Dat is al even geleden.
Vorig jaar dacht ik al zo'n 1,900 euri betaald. Vrijdag hoor ik de nieuwe contributie.
22 feb 2011 19:42
Ik doe dat via de Duitse Porsche dealer. Scheelt weer wat pecunia.
22 feb 2011 19:51
Garantieverlenging kost het volgende:
Technische controle ivm occasion garantie verlenging ad 150 euro, Activering garantie en Porsche Assistance ad 435 euro en Garantieverlenging 911 ad 1160 euro. De bedragen zijn exclusief BTW en over de 1160 hoeft geen BTW te worden betaald dus kost het totaal 1856,15 incl BTW. En ja, bobines vallen eronder (gelukkig maar!!) heb het zelf gehad.
22 feb 2011 20:27
oke, thanks. En dan heb je zeker de verplchting dat het onderhoud door de P dealer gedaan moet worden? Wat valt er allemaal onder deze garantie?
Interessante kosten baten analyse.
gast schreef:zal onderhand wel rond de 1250,- euri liggen. Betaal je w.s. 5 jaar lang en dan ploft ie niet, zul je altijd zien

En dat is dan weer een andere interessante analyse waard. Hoeveel is 'buikpijn vrij' rijden waard?
22 feb 2011 21:16
@ is die 1160 per jaar?
Op zich bij elkaar best een flink bedrag, maar aan de andere kant een stuk beter dan over 3 jaar 20K te moeten aftikken terwijl dat nou net ff slecht uitkomt. Dan zit je voor iets meer dan 100 piek per maand wel een stuk lekkerder in de auto.
Ik zeg nu wel 20K, maar hoeveel kost een nieuwe / gereviseerde motor eigenlijk (997 2006)?
22 feb 2011 21:29
Clockwork schreef:En dan heb je zeker de verplchting dat het onderhoud door de P dealer gedaan moet worden?
en volgens mij ook altijd moet zijn gebeurd, aantoonbaar. als je de zoekfunctie gebruikt op porsche (approved) garantie vind je redelijk wat topics.
22 feb 2011 21:54
Voeg daar die 5% plofkans aan toe en dan heb je een mooie kans berekening!
22 feb 2011 22:08
RobbertR schreef:@ is die 1160 per jaar?
Bijna, € 1.900 euris per jaar........
22 feb 2011 22:24
de vraag is of je met je auto nog in aanmerking komt voor porsche approved garantie. zo niet, zou ik lekker 2K per jaar op een spaarrekening zetten (of door Bompa laten beleggen).
22 feb 2011 22:25
Stel dat een nieuwe motor 20 k kost, en je voor die koste je eigen in wil dekken. Vergelijk dat dan eens met een auto met een waarde van 20 k die je per jaar voor 1900 euro all risk moet verzekeren dan ga je dat toch ook niet doen?
En dan nog verplicht onderhoud bij officiele dealer. Wat zou je besparen als je naar een specialist gaat? Stel een 200 per jaar.
Dan praat je al gauw over 2100 euro per jaar, die zou ik apart zetten op een rekening. Typisch nederlands je zelf overal voor indekken
22 feb 2011 22:27
arjan schreef:Dan praat je al gauw over 2100 euro per jaar, die zou ik apart zetten op een rekening.
Zelf verzonnen? Briljant idee. Hoe kom je erop?
22 feb 2011 22:29
Goed om te lezen dat het allemaal meevalt.
Heb je zojuist een PB gestuurd. Er zijn blijkbaar goedkopere verzekeringen, welke waarschijnlijk nog meer vergoeden dan de approved garantie.
22 feb 2011 22:37
hoeveel bobine`s zijn/worden er nou vervangen?
meestal word er alleen de gene vervangen die kapot is.
maar de rest krijgt ook veel te verduren dus is het advies er gelijk 6 te vervangen.
22 feb 2011 22:40
MY00 schreef:Goed om te lezen dat het allemaal meevalt.
Heb je zojuist een PB gestuurd. Er zijn blijkbaar goedkopere verzekeringen, welke waarschijnlijk nog meer vergoeden dan de approved garantie.
Ben ik ook nieuwsgierig naar.
22 feb 2011 22:41
horn schreef:arjan schreef:Dan praat je al gauw over 2100 euro per jaar, die zou ik apart zetten op een rekening.
Zelf verzonnen? Briljant idee. Hoe kom je erop?

Ik was weer eens te langszaam met typen
22 feb 2011 22:45
@Bassie wij hadden het probleem met een Audi A6 3,2Q. Ook een bobine stuk en door het foute motormanagement knalde de hoofdzekering eruit als beveiliging. Audi heeft slechts 1 van de 6 vervangen en neemt in Europa het risico voor de andere bobines. In China, nieuwe markt, werden 170.000 audi's terug geroepen om preventief alle bobines te ruilen. De chef monteur gaf aan dat Audi al met de 5e fabrikant bezig was, nota bene uit China. We gaan nog steeds uit van Duitse degelijkheid maar een groot deel van het materiaal van onze dure auto's komt uit derderangs fabrieken.
22 feb 2011 22:53
Morgen hoor ik wat er (en hoeveel) er precies vervangen zijn.
Indien het er maar 1 is, dan is dat in het kader van de garantie voldoende. Immers de auto is dan weer goed.
Echter ik zal dan direct voor eigen rekening de anderen ook laten vervangen. Als er nu 1 of meer uitvallen, dan kan ik me voorstellen dat de anderen een onzekere factor zijn. M.a.w. liever het zekere voor het onzekere.
22 feb 2011 23:04
Maat van me is Wegenwacht en vertelde van de problemen met moderne auto's en de bobine's
Mag natuurlijk niet over vrooeegert (
pappa je wordt oud) praten, maar hoe vaak ging dat ding nou stuk en met name bij de luchtkoelers
22 feb 2011 23:12
Vroegah had de ANWB heel wat te stellen met rotors en verdeelkappen, nu met bobines

Niks veranderd dus......
Heb zelf bij een frans merk ook heel wat problemen gehad met bobine's. Hoorde laatst van oud collega's dat ze inmiddels aan de 10 serie

of zo toe zijn.
22 feb 2011 23:22
He Willem onze auto's bezitten nog steeds die dingen, maar om nou te zeggen dat deze problemen veroorzaken
Maar de laatste jaren hebben ze op elke cilinder een bobine, wat zou het voordeel zijn (beter verbranding en minder verbruik)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.