Re: Olivier's 996.1 C2 - Felix
De krassen tot op het metaal zijn voorlopig afgedicht met een motip lakstift, niet mooi, wel functioneel.
Intussen heb ik al enige tijd een mysterieus olieverlies. Voor m'n oliewissel was dit precies van de oliepan. Recentelijk dacht ik dat het van de Guldenberg DOF IMS was (slang cilinderkop naar IMS). Nou lijkt het precies toch de aftapplug te zijn. We volgen het verder op.
Jaartje of 3 geleden plaatste ik zo'n leuke k&n inlegluchtfilter, wel die moet je wel een beetje schoon houden, want na 20k km zit dat vol troep.

Dan van m'n hart een steen gemaakt en een H&R Verlagingsset besteld die de Eibach prokit moet gaan vervangen. Voor mijn persoonlijke smaak en de wegen in België zijn de Eibachs niet echt geschikt icm Koni sports.
Vooraan zijn deze intussen gewissel, deze week de achterste doen. Als ik naar de plaatjes van bijvoorbeeld Wouter Karssen van Autoblog z'n 996 kijk staat die nog altijd vrij netjes na 60k km met koni en H&R. De eibach pro kit met 25.000km op wil ik wel van de hand doen voor een eerlijke prijs. (moet zeker niet de hoofdvogel schieten).

Eibach en H&R naast mekaar.
Gemonteerd, dat ging verrassend snel, denk 45 minuten per wiel.

Afgelopen avond wat gespeeld met het monteren van de Aerokit bumper. Kant bestuurder bijna 100% lekker, kant passagier nog niet helemaal.

Deze week de achterste veren wisselen voor de H&R's, in principe moet ik h'm dan nog eens uitlijnen na deze aanpassingen. Ik ga hier wel weer voor x74 (996 gt3) gaan, dat stuurt net iets strakker dan M030.
Hopelijk nog voor onze Vogezentrip met de jongens. (opvolgtripje van de Eifeltrip in Oktober 2025).