Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Rometsch Porsche replica

01 jun 2013 9:02

roondejong schreef:Verlichting ....... de Rometsch is een raceauto .... maar ik wil er straks wel mee op de weg kunnen rijden.
De Rometsch heeft geen knipperlichten voor en achter, kentekenplaat met verlichting en geen retroreflectoren.
Voor: De knipperlichten voor kunnen worden opgelost door Amerikaanse lamphuizen te gebruiken en daar een oranje knipperlicht te maken in de houder waar normaal het stadslicht zit .. done!
Achter: De Rometsch heeft een beehive lampje met daarin een verlichting en remlicht. Daar moet dus voor mooi of een Amerikaanse knipperlichtinstallatie voor gemaakt worden of een klein 21 Watt lampje bijgeplaatst worden. Nu zijn 21 Watt lampjes niet klein en er is al helemaal geen plaats voor een tweede in het kleine achterlichtje. Toen ik van de week een thuis halogeen spot in mijn hand had kwam ik op een idee ... is 12 Volt en klein. Kijken of ik dat fittinkje in het lichtje kwijt kan.
De kentekenplaat met verlichting en retroreflectoren ga ik verdiept in het motorrooster plaatsen.
Zo zit het origineel:
Afbeelding Afbeelding
De rechter beehive ga ik gebruiken:
Afbeelding
En probeer daar een fitting van een 20 Watt halogeen (huis) lampje in te maken:
Afbeelding

Kan je een deel van de verlichting niet ook in/achter het rooster kwijt, of is dat te ver naar het midden?

01 jun 2013 12:23

roondejong schreef:Moet toch op zoek naar een km teller van 52 mm.

Hier een Vespa exemplaar wat gaat tot 120 km/u;

Afbeelding

http://www.sip-scootershop.com/nl/produ ... +_19074400

Werkt dan wel met een analoge kabel en ik weet niet zeker of je het aandrijfwerk ergens makkelijk geplaatst zou kunnen krijgen.
Witte tellerplaat zou je kunnen wijzigen naar een zwarte, alleen zit je vaak met een geperste rand en dat is moeilijk om zelf te doen.

01 jun 2013 19:19

Het gaat net ....
Vanmiddag de voetplaatjes voor de achterlichten gemaakt. Er komen nu 4 draadjes uit de rubber mof ..
Alles werkt zoals bedacht. Los trillen geloof ik niet. Snel kapot gaan van het lampje .... we zien het wel (er staat 2.000 branduren op de blister):
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ook het achter subframe afgemaakt (op de bovenste stoelsteun na):
Afbeelding Afbeelding

01 jun 2013 19:24

@ Frans: Bedankt voor het meedenken! Ik kwam ook uit op bromfietstellers echter deze hebben een andere overbrenging als een autoteller (weggetal is anders).
Dus ik ga een elektronische fietscomputer bestellen die tot 199 km/u registreerd. Die zijn te callibreren op de wielomtrek en starten automatisch op als de auto beweegt. Nu maar hopen dat hij in een oude VDO 52 mm benzine meter past ... Past dat niet dan maak ik hem wegklapbaar onder het dashbord.

01 jun 2013 19:39

Geldt dat ook voor een oude motorfietsteller?

01 jun 2013 20:49

Ah, ik dacht dat de teller zelf ook analoog moest zijn.
Het aanpassen van een aandrijving kan inderdaad een probleem zijn, omdat ze gebaseerd zijn op de omtrek van een bromfietswiel.

Ik was nog wel deze teller tegengekomen in 52mm;

Afbeelding

http://andytach.com/shop2/index.php/gps ... er-13.html

Hoef je verder niets voor te doen, werkt op gps.

02 jun 2013 1:08

of deze Afbeelding
http://www.etbinstruments.com/ETB_Range.htm#MS

02 jun 2013 9:49

Die is 80mm. :wink:

02 jun 2013 10:03

:bang: :bang: :bang: sorry niet goed gekeken

02 jun 2013 21:14

No way back....
Net het subframe middenstuk aan het achterstuk vast gelast. Nu kan de bodem er in gemaakt worden en de A-stijl waar de stuurkolom aan vast komt te zitten worden vast gelast. We hebben bijna een rijdend chassis.
Afbeelding Afbeelding

05 jun 2013 15:27

Respect!!! Zou graag een keer willen komen spieken en kijken hoe je alles aanpakt.....

18 jun 2013 0:15

Begonnen met de achterste verdiepte bodemdelen er in te maken. Het brandschot staat strak tegen de torsiebuis aan dus moesten er luikjes in gemaakt worden voor de uiteinden waar de torsiedeksels op zitten. Blij met mijn zetbank en mijn rek en krimpapparaat. Levert een wat ingewikkeld stukje plaatwerk op:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

18 jun 2013 8:37

Goed Bezig :thumleft:

22 jun 2013 18:07

M'n verdiepte en volkomen gladde bodem zit er in en is afgekit. Volgende stap: tunnel verder afwerken en de aluminium panelen er in lijmen: net echt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

23 jun 2013 16:11

Kleine mannen in 1954 .....

De originele stoel is iets verstelbaar .... deze staat gewoon maximaal naar achteren aangezien er nul ruimte is.
Vandaag de stoel brackets gemaakt en de stukken binnenscherm waar straks het alu plaatwerk van de B stijl op wordt gepopnageld.
Bijna een rijdende auto.....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

23 jun 2013 18:36

Voor mij Claustrofobisch; hoe kom je eruit als de carosserie er omheen zit?

23 jun 2013 23:08

Stuur kan er af .... ik heb een aluminium snap on adapter aangepast aan het Bril stuur. :D

23 jun 2013 23:25

Dat geeft alweer extra uit/instap ruimte inderdaad!

15 jul 2013 12:26

Heb ooit geleerd . . . voor de ideale zithouding: bij gestrekte armen, polsen op het stuur.

Gaat hier niet op :wink:

16 jul 2013 23:10

's avonds lekker weer, lekker lang licht dus na het eten even af en toe een uurtje timmeren:
Afbeelding

16 jul 2013 23:59

Yes! :thumleft:

17 jul 2013 8:05

Wow! Wat een heerlijk topic is dit toch!

21 jul 2013 21:44

Lassen buiten in de zon is niet te doen met dit weer ... dus vroeg maar het gras gemaaid en binnen verder timmeren aan de achterschermen en de motorkap:
Afbeelding Afbeelding

21 jul 2013 21:55

Misschien een stomme vraag Ronald maar wordt ie van hout of gebruik je dat voor de vorm?

21 jul 2013 21:57

Van alle markten thuis, lassen, mechanica, elektriciteit, schrijnwerk, ...
:o
Dat koetswerk zou jij evengoed ook in aluminium kunnen maken, nietwaar¿
Plaats een reactie