Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Olie&Roest

11 sep 2015 18:58

Net ff gechecked; Stationair 1,5 bar, bij 2000 RPM geeftie 4 bar aan, loopt op naar 5 bar bij 5000 RPM.
Lijkt me prima.
Toch ging het lampje even branden...

Re: Olie&Roest

11 sep 2015 20:52

Oei...Italiaanse toestanden.

Lig jij toch niet wakker van? :mrgreen:

Re: Olie&Roest

11 sep 2015 20:55

neu dat niet, maandag ff sensor laten checken :thumleft:

Re: Olie&Roest

12 sep 2015 8:07

Ik zou me er niet zo druk over maken.
Als het niet terugkomt lekker doorrijden.
Ik betwijfel of het bv een massa probleem is.
Kun je overigens eenvoudig meten, wel ff luchtinlaat verwijderen om bij de sensor te komen.

Re: Olie&Roest

14 sep 2015 11:22

ik heb het nog even bekeken,
maar ook warm vanaf 2000 (zelfs iets eerder) 5 bar druk


het zou kunnen dat bv de sproeiers te ruim zijn geworden of de ik noem het maar druk klepjes open blijven staan

volgens mij is er een bepaalde stuk nodig voor dat er olie uit de sproeiers komt voor de zuigers, ik dacht boven 2 bar
vandaar dat stationair draaien niet het beste is ivm minder druk en dus ook niet gelijkmatige koeling.

Re: Olie&Roest

14 sep 2015 12:33

OK weer wat geleerd.
Maar de drukval was niet zichtbaar op de drukmeter, dus ik denk dat het probleem elektronisch is.
Staat bij Lothar, binnenkort weten we meer.

Re: Olie&Roest

14 sep 2015 14:39

Afbeelding

Re: Olie&Roest

14 sep 2015 15:20

Hmmm, das hoog bij zo'n lage toeren.

Bij 3000rpm moet de olie druk tussen 4-5 staan.

Lage oliedruk kan iets zeggen over de staat van de motor, maar zo ook een hoge olie druk.

En de druksensor van een 964 kan nogal afwijken.

Re: Olie&Roest

14 sep 2015 15:20

Ik vind 't hoog, zo bij 1800 toeren.

Re: Olie&Roest

14 sep 2015 15:21

Is een 993-blok.

Re: Olie&Roest

14 sep 2015 16:13

ja idd dat vergeet ik zelf soms :oops:
maar was volgens mij met het 964 blok niet anders
stationair was de druk 2 of net iets meer

Re: Olie&Roest

14 sep 2015 17:20

Zou kunnen. Bij mij is 't ruwweg ongeveer RPM/1000 +1, dus staat 'ie pas vanaf 3500rpm op 5bar of hoger.
Afhankelijk van situatie, en vraag me af hoe nauwkeurig 't tellertje is.

Re: Olie&Roest

23 okt 2015 12:48

Zoek een veerpootbrug voor de 964.
Iemand hier ervaring mee?
Welke is de beste? Van Weichers ziet er een beetje cheapo uit, en dat iestie ook met 100 euro.

Re: Olie&Roest

23 okt 2015 13:21

Misschien dat Knauff iets heeft liggen? Zijn onderstel en veren doet ie toch niets mee :mrgreen:

Re: Olie&Roest

23 okt 2015 13:33

Carnewal heeft m.

Re: Olie&Roest

23 okt 2015 13:47

Ik heb deze.....knoerthard door de bochten :drive:

http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/-11-2 ... Brace.html

Re: Olie&Roest

23 okt 2015 14:01

Rennsport heeft m ook blijkt, woensdag ff ophalen.
Donderdag naar Intrax, 1K2-setje laten monteren.
Heeft iemand ervaring met ARC van Intrax?
Kan het setje meteen om laten bouwen, maar kost veul...
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 05 nov 2015 23:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Olie&Roest

05 nov 2015 23:42

66338
66337
66336

Morgen ophalen, ben benieuwd :ba: :ba: :ba:

Re: Olie&Roest

05 nov 2015 23:45

Ziet er mooi uit. Wat doet een intrax beter /anders dan bijv een bilstein? Leer graag :-)

Re: Olie&Roest

05 nov 2015 23:45

Cazzo, heb je hem ook laten uitwegen?

Re: Olie&Roest

05 nov 2015 23:53

Uiteraard ook uitlijnen en uitwegen na montage nieuwe (ex Giulia) shocks.
Kon me weer niet inhouden dus meteen ook maar Black Titan en ARC...

@ Porsche964; Er zat een B6 setje onder, wat perfect is voor de openbare weg, stevig en toch comfortabel.
Rijd met deze auto regelmatig trackdays, dan is B6 te zacht en niet instelbaar.
Uiteraard levert Bilstein ook shocks in het hogere segment, maar heb altijd een zwak gehad voor Intrax, vanwege de link naar motoren (WP), Alfa (Henk Thuis heeft op hoog niveau geracet met een 75) en het feit dat het Nederlands is :thumleft:

Re: Olie&Roest

06 nov 2015 8:33

B6 setje te koop binnenkort??

De factuur zit nog wel in de map dus je kunt precies zien hoe lang en hoeveel er mee is gereden :mrgreen:

Re: Olie&Roest

06 nov 2015 10:55

B6-jes houd ik nog even, eerst kijken of de Intrax set goed bevalt.
Daarnaast ben ik nogal wslpelturig op Porsche gebied, Ik wil de auto weer terug kunnen bouwen naar zoals ik hem van je gekocht heb :thumleft:
(GT3 blijft sluimeren in achterhoofd)

Re: Olie&Roest

06 nov 2015 11:43

En ik sta bovenaan de lijst als de B6 te koop komt. :mrgreen:

Re: Olie&Roest

06 nov 2015 17:01

So, weer terug.
Eerste rit met Donald Molenaar op het industrieterrein, man man man wat kun je nu hard door een bocht en wat blijftie mooi stabiel.
En dan doodleuk zeggen; "als het mn eigen auto was ging ik zeker 20km harder door die bocht" :shock:
Geeft wel aan wat het potentieel nu is, veeeeel meer dan ik er voorlopig uit ga halen.
Op de terug weg zelf gereden. Auto is wel stugger, maar nog steeds niet onaangenaam.
Maandag op Spa eens even goed aan de tand voelen :drive:
Plaats een reactie