Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 sep 2026 1:55

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Bijhouden ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Bijhouden ?
Beste allen, ik heb in 2010 een 911 gekocht die ik met mijn zoon ging opknappen, gestript (gedeeltelijk), motor volledig laten reviseren (nieuwe cilinders/zuigers/oliepomp/ombouw klepstoters etc. Motor is teruggekomen, ingepakt en in garage geplaatst. Toen werd het werk te druk en is alles blijven staan. 2012 naar buiteland verhuisd en auto & motor/onderdelen in verwarmde garage ouders "geplaatst". Intussen terug in belgie, maar helemaal geen tijd voor niet nu en niet in de toekomst :-(

Dus de vraag, is er een markt om een bouwjaar 1973 (model 74, narrow body coupe, geen open dak) 2.7, matching numbers (chassis/bak/motor - certificaat van), die al jaren gestript staat met extra donor vleugels en deuren bij? auto reed toen ik hem kocht maar lekte olie, zo is het gestart (we doen gelijk alles dan maar). Ouders zijn overleden en auto even naar de grote garage achter het huis gebracht omdat de woning zelf in renovatie gaat. Verhuis ik hem of zijn voor zoiets nog geïnteresseerden?

alvast bedankt
kris

19 sep 2026 14:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Bijhouden ?
Voor alles is een markt. Mits de prijs "juist" is. En wat "juist" dan voor jou is, kan je enkel zelf bepalen.

Mijn broer heeft al menig van dit soort stilgevallen projecten opgepakt in het verleden (geld op, interesse weg, erfenis, echtscheiding en noem het allemaal maar) en die bood daar gewoon peanuts voor want er vallen toch altijd lijken uit de kast. Werd er niet gehapt, dan verder zoeken naar een andere opportuniteit om af te werken, tijdje mee rijden en doorverkopen.
Geregeld werd hij nadien gecontacteerd of hij het project toch niet wou overnemen. Dan ging er nog eens de helft van de prijs af...

19 sep 2026 16:01
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Bijhouden ?
Een standaard 2.7 uit '74 is een van de minst gewilde luchtkoelers, zeker vergeleken met de eerste generatie tot en met '73 en de latere SC.

Na zoveel jaar stilstand zit er nog flink wat werk in de carrosserie en de opbouw, en ook de motor zal opnieuw nagelopen moeten worden. Economisch is het dus een lastige.

Toch heb ik eventueel interesse, omdat ik dit soort projecten graag aanpak en het inmiddels weer bij mij is gaan kriebelen. Welke prijs heb je in gedachten?

En weet je of bij de revisie ook de koptapeinden zijn vervangen? Je mag me gerust een pb sturen.

19 sep 2026 19:04
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]