| Auteur | Bericht | 
        
			| Cazzo Super Veloce 
					993 4S   |   Semi-slick-Topic_________________________________________Deel hier uw ervaringen met semi-slicks. Hieronder n foto van mn Toyo888's op de Alfa.  Duidelijk te zien is een overgang tussen de linker- en rechterkant van de band. Is ook voelbaar. Deze banden hebben eerst voorop gelegen, nu liggen ze achterop om de slijtage een beetje gelijkmatig te verdelen. Aan beide kanten zit meer profiel aan de binnenkant dan aan de buitenkant. Iemand een idee hoe dit komt? GREEN IS GOOD
 
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 15:08 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Ronaldo 
					964 c2Den Haag   |   Re: Semi-slick-TopicPositief camber?_________________________________________
 Kan je daar iets in verstellen?
 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
 
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 15:39 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Cazzo Super Veloce 
					993 4S   |   Re: Semi-slick-TopicNee, is gewoon standaard DeDion achteras._________________________________________ GREEN IS GOOD
 
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 15:41 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| rob964.c4 
					964.c4assendelft   |   Re: Semi-slick-TopicDeze slijtage is ontstaan op de achteras?_________________________________________
 Zit deze is rubbers gemonteerd dan zou ik die controleren
 remmen is angst
 
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 16:00 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Pw250 
					964   |   Re: Semi-slick-TopicEerst voorop gelegen, zijn ze dus daar schuin afgesleten of nu op de achteras?_________________________________________ You've only got one life, live it!
 
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 16:37 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| WillemB 
					Ex 964 C2 
nu 'n VW T2b PickupKeistad   |   Re: Semi-slick-TopicLijkt er op het effect wat ik had nadat ik een Slalom gereden had op een warme dag    Veel bochtenwerk met overstuur en wellicht (te) lage bandenspanning gedaan  
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 16:48 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Pw250 
					964   |   Re: Semi-slick-TopicAls ze voorop hebben gezeten wellicht een beetje opgestroopt inderdaad...._________________________________________ You've only got one life, live it!
 
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 16:49 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jeroen914 
					foxtrot / oscar   |   Re: Semi-slick-TopicAls je banden aan de buitenkant harder slijten dan aan de binnenkant zou ik eerst eens naar de camber kijken_________________________________________(niet negatief genoeg)
 W W W . 9 G E A R . N L
 
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 20:09 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Niels 
					
				   |   Re: Semi-slick-TopicToe in/toe out ff checken wellicht. Zou zelf ook eerst camber denken, bij stuursuitslag krijg je ook kanteling over je fusee. 
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 20:33 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Cazzo Super Veloce 
					993 4S   |   Re: Semi-slick-Topic_________________________________________Zoiets zal het zijn, denk ik ook. Camber is bij een Alfa transaxle niet instelbaar, standaard op 0 graden. As zit ook niet in rubbers, allemaal "harde"verbindingen. Vind het wel opvallend dat de overgang precies midden op het loopvlak zit, en bij beide banden identiek is.GREEN IS GOOD
 
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 21:58 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Martinos 
					
				   |   Re: Semi-slick-TopicWat voor onderstel zit er onder de alfa? (75?) Casterstangen voorzien van 105 kogels? Camber afgesteld? (Voorzijde is dit mogelijk) en zitten de torsie er nog onder of vervangen voor schroefset?
 Achteras laten camberen is overigens een aanrader! 1,5 tot 2,5 graden camber (net wat je fijn vind en wat je overige setup is) en graad tot anderhalf toespoor,  zo krijg je beter warmte in de toyo's wat je erg veel in grip scheelt!
 
 Wat rij je er mee? Track Day of SI?
 
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 22:21 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Cazzo Super Veloce 
					993 4S   |   Re: Semi-slick-Topic_________________________________________Jawel, 105 castorstangen en 3 graden camber voor. Voor de achterkant dit asje in alu en volledig instelbaar zijn we aan het bouwen:  Tot nu toe trackdays, volgend jaar SI, tenminste als ik 13-12 mn licentie haal...GREEN IS GOOD
 
 
 | 
		
			| 14 nov 2015 22:34 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jeroen914 
					foxtrot / oscar   |   Re: Semi-slick-Topicals je zelf al niet weet op welke as ze zo gesleten zijn kan je lang zoeken..._________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
 
 
 | 
		
			| 15 nov 2015 0:04 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Martinos 
					
				   |   Re: Semi-slick-TopicDat is een erg fraaie as! 
 
 | 
		
			| 15 nov 2015 0:17 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Cazzo Super Veloce 
					993 4S   |   Re: Semi-slick-Topic_________________________________________Ze zijn zo op de achteras gesleten, toe ik ze van voor naar achter wisselde, hadden ze dit slijtpatroon zeker niet.GREEN IS GOOD
 
 
 | 
		
			| 15 nov 2015 1:08 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Cazzo Super Veloce 
					993 4S   |   Re: Semi-slick-Topic_________________________________________Gekopieerd van de 75 IMSA-racers, maar dan alu, 10kg lichter dan origineel  GREEN IS GOOD
 
 
 | 
		
			| 15 nov 2015 1:09 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jeroen914 
					foxtrot / oscar   |   Re: Semi-slick-Topic_________________________________________Dat had je ook even in je eerste bericht kunnen melden  W W W . 9 G E A R . N L
 
 
 | 
		
			| 15 nov 2015 1:16 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| jacobt 
					Civiel TechnischGroningen   |   Re: Semi-slick-TopicDit is een handig topic, als alle semi slick gebruikers zich ff kort melden._________________________________________
 Zelf ben ik niet tevreden over de toyo 888 (dot2013) onder een 996 gt3.
 Ik heb een tijd 2 sets met velgen gehad, de een met toyo 888 erom en de ander met pilot sport cup1.
 De michelin cup band rijd stukken strakker, de achterkant van de auto wiebeld minder en reactie op stuur bewegingen zijn veel sneller met de cup band.
 
 Echter de toyo 888 wordt wel een erg goedkoop aangeboden, dan neem ik ze toch vanwege het grote prijs verschil.
 Maar het is dag en nacht verschil met een Michelin cup band.
 997 Gt3 mk2
 Kia E-niro
 
 
 | 
		
			| 15 nov 2015 6:43 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| giulia 
					
				   |   Re: Semi-slick-TopiIk denk dat je bandenspanning te hoog is opgelopen waardoor de band ronder wordt op het loopvlak en op de bolling slijt. Bij teruglopen van de spanning zakt hij wat in waardoor je dit geultje van slijtage krijgt 
 
 | 
		
			| 15 nov 2015 8:56 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Cazzo Super Veloce 
					993 4S   |   Re: Semi-slick-TopicVerzoek aan de Moderators; dit topic mag van mij ingevoegd worden in het track-day-topic, beetje dubbelop zo._________________________________________ GREEN IS GOOD
 
 
 | 
		
			| 15 nov 2015 13:46 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Hans44 
					
				   |   Re: Semi-slick-TopicVwb de prijzen De Toyos zijn niet zo goedkoop meer als vroeger Ik zou daarom de Pilot nemen, dat is echt een fijnere band Wil je goedkoop, neem dan de ( schrik niet) nang kang. Heet gelukkig in NL de Interstate trackday band. We hebben er de 24u mee gereden en viel eigenlijk niks tegen. Ook een Federal rsr ( mooie naam   ) is niks mis mee voor weinig geld
 
 | 
		
			| 24 nov 2015 0:37 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| molen934 
					993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o   |   Re: Semi-slick-Topic_________________________________________Moet straks ook aan de bak, tot hoever kan ik de toyo's op rijden    Zal eens opmeten wat erop zit, denk hooguit 1 mmBen ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
 
 
 | 
		
			| 24 nov 2015 11:10 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| doctor porsche 
					993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69   |   Re: Semi-slick-Topic_________________________________________Bruine schoenen???   quote="Cazzo Super Veloce"]Deel hier uw ervaringen met semi-slicks. Hieronder n foto van mn Toyo888's op de Alfa.  Duidelijk te zien is een overgang tussen de linker- en rechterkant van de band. Is ook voelbaar. Deze banden hebben eerst voorop gelegen, nu liggen ze achterop om de slijtage een beetje gelijkmatig te verdelen. Aan beide kanten zit meer profiel aan de binnenkant dan aan de buitenkant. Iemand een idee hoe dit komt?  [/quote]Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
 
 
 | 
		
			| 24 nov 2015 12:14 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Hans44 
					
				   |   Re: Semi-slick-TopicToyo's kun je oprijden tot -/-1 mm (totdat de staalgordel er door komt) 
 
 | 
		
			| 24 nov 2015 12:26 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Cazzo Super Veloce 
					993 4S   |   Re: Semi-slick-Topic_________________________________________ja, werkschoenen met stalen neuzen zijn er tegenwoordig ook in hippe kleuren (helaas geen groen)   @ Molen; heb begrepen dat je ze inderdaad helemaal kaal kunt rijden, grip wordt wel steeds minder. Zelf nog niet gedaan, maar ga het zeker proberen  GREEN IS GOOD
 
 
 | 
		
			| 24 nov 2015 12:26 | 
					
					     | 
	
	
		|  |