24 feb 2006 19:23
24 feb 2006 20:41
24 feb 2006 21:04
horn schreef:Bij Lou (waar is hij toch?) .....
24 feb 2006 21:10
25 feb 2006 23:15
26 feb 2006 21:58
26 feb 2006 23:29
27 feb 2006 0:22
paSCal schreef:Niet nodig Misha, de schakelaar is redelijk "hoog geplaatst" zegmaar... als je de klep op "ontgrendelde stand" hebt staan (zegmaar als je aan de hendel binnen in de auto trekt), kun je naar binnen kijken in de voorklep en zien of het lampje brandt... (in elk geval bij mijn SC is ie op dat moment uit, handig voor de druppellader)
27 feb 2006 14:06
27 feb 2006 14:17
Carrera4s schreef:Tja, gisteren dus ook een panne gehad !
De wagen had een dag of 4 stilgestaan en het was mij de laatste keren al opgevallen dat het starten iets meer geforceerd ging dan voorheen, alhoewel de motor startte na 2 seconden...
Probleemloos vertrokken, omwille van de kou de zetelverwarming (x 2) ingeschakeld, slechts een vijftal km gereden en dan ergens gestopt. Terwijl mijn vriendin ergens iets ophaalde zette ik de motor af maar de radio wel aan.
Enkele minuten later is ze reeds terug en dan.... weigert ie te starten![]()
![]()
Alle electronica flippert (ramen gaan een stukje naar beneden, lampjes en dergelijke flikkeren erop los) maar de motor geeft geen kik.
Accuspanning blijkt op 11 te staan (handleiding schrijft minimaal 12 voor...)
Startkabels erbij gehaald en bij de eerste poging direct in gang, oef...
Toch vond ik het vreemd dat ik eerst wel kon starten en dat er dan na een tochtje van 5 km plots wel onvoldoende stroom was :?
Enfin, de wagen moet binnenkort op onderhoud, ik zal dit ook maar een grondig laten checken.
27 feb 2006 14:21
27 feb 2006 15:09
22 maart 2006 15:40
22 maart 2006 15:52
28 maart 2013 18:19
28 maart 2013 18:35
28 maart 2013 20:28
MS964 schreef:Vandaag eerste test met de massaschakelaar. Dik drie weken niet gereden, vanmorgen accuschakelaar weer omgezet, lichten gaan keurig aan ten teken dat er weer spanning is en....starten en LOPEN!!!!!! Alsof 'ie niet stilgestaan heeft! Is op deze manier dus mooi opgelost denk ik.
28 maart 2013 22:07
28 maart 2013 22:27
michaelb schreef: en even 5 dagen stilgestaan (sinds hele lange tijd).
28 maart 2013 23:40
horn schreef:michaelb schreef: en even 5 dagen stilgestaan (sinds hele lange tijd).
als je auto na 5 dagen stilstand zijn accu leegtrekt heb je echt een probleem. dat zou hij nl echt probleemloos zonder druppellader moeten kunnen overleven.
28 maart 2013 23:52
29 maart 2013 0:00
Bob C4 schreef:Ik kan me aansluiten in dit rijtje probleemgevallen, met een nieuwe akku al na dik 2 dagen
akku bijna leeg ! Wordt zeer binnenkort onderzocht. In dit verband nog een vraag:
aan de massa-kant van de akku zit een (vacuum ?) aansluiting via een nippeltje
op de akku. Bij het wisselen van de akku in de vrieskou geprobeerd dit nippeltje uit
de aansluiting te wurmen, maar vermoedelijk door de kou - krak - afgebroken.
Wat is de functie van deze aansluiting en hoe belangrijk is dit ?![]()
29 maart 2013 0:29
30 maart 2013 20:31
30 maart 2013 21:11