Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

24 feb 2006 19:23

toch was dat voor mij een zucht van verlichting toen ik achter het euvel kwam, ik werd er echt ziek van als die auto weer eens niet starte. Wat ik ook heb gehad na de eerste keer oliepeilen in de turbo, dat ik niet wist dat de peilstok aan een beugeltije zat en hem zo in de carter gooide, ik heb ongeveer 5 uur zitten hengelen met een kledinghanger om hem eruit te krijgen :roll:

24 feb 2006 20:41

Bij Lou (waar is hij toch? :roll: ) ligt dat losse stukje volgens mij nog steeds op de bodem van zijn tank... :wink:

24 feb 2006 21:04

horn schreef:Bij Lou (waar is hij toch? :roll: ) .....

Inderdaad :idea: , dat vroeg ik me van de week ook al een keer af :!:
Overigens bleek later dat het niet het eerste exemplaar was dat door dat gat verdwenen was als ik het me goed herinner. :wink:

Lege accu

24 feb 2006 21:10

Ik heb ook problemen gehad met lekstroom. Kofferbakverlichting, motorruimverlichting en dashbordkastverlichting gaven problemen; 0,5A lekstroom! Dan is íe zo leeg.
Later weer problemen met starten. Als je de deur open liet staan en sleutel in contact stratte de p niet meer. Probleem? De nieuwe accu bleek veel te licht te zijn. Precies genoeg om te straten maar niets extra. Nu is het helemaal super. Een paar weken niet rijden (de P staat helaas buiten) en gewoon starten!

25 feb 2006 23:15

Vandaag opgehaald bij de Waalgarage, de lekstroom zat 'm waarschijnlijk in de radio. Ook al stond 'ie uit, dan lekte er nog steeds 0,4 Ampere weg. :? Zodra je het frontje eruithaalt, dan lekt 'ie nog maar 0,07 A. Dit schijnt wel te doen te zijn. En een mooie massaschakelaar gemonteerd zodat ik de stroom er helemaal af kan halen als 'ie wellicht een paar weken stil zou staan. Even 550 euro afgetikt, en :drive: De Waalgarage lijkt me een prima specialist trouwens, sympathieke mensen, Porsche-liefhebbers en vakbekwaam (voor zover ik kan beoordelen).

Wel lekker dat 'ie het weer gewoon doet (neem ik aan), morgen even een goed stukkie toeren! 8)

Er stond trouwens een nachtblauwe 964, was met de linkerzijde tegen de vangrail aangeklapt, van voor naar achter beschadigd, 11,5K schade! :cry: Deed me gewoon pijn om dat te zien, kun je dat geloven?

Lekkerdelekkerdelek

26 feb 2006 21:58

Gefeliciteerd. Nadruppellen niet nodig :mrgreen: Verbaas me alleen over het radioverhaal; is het een Porsche / Becker apparaat :?:

26 feb 2006 23:29

Nee, is een Sony radio/cd-speler, zat er al in toen wij 'm kochten. Maar goed, vandaag eerst 's goed gewassen, paar video-opnamen gemaakt van 'm, en vervolgens heerlijk getoerd door het midden van het land. YES!!!!

27 feb 2006 0:22

paSCal schreef:Niet nodig Misha, de schakelaar is redelijk "hoog geplaatst" zegmaar... als je de klep op "ontgrendelde stand" hebt staan (zegmaar als je aan de hendel binnen in de auto trekt), kun je naar binnen kijken in de voorklep en zien of het lampje brandt... (in elk geval bij mijn SC is ie op dat moment uit, handig voor de druppellader ;) )


Huh :?: Je kunt toch gewoon met de kofferklep open de vergrendeling dicht drukken (is wel wat kracht voor nodig), als dan je lampje niet uit gaat weet je genoeg.
(Vergrendeling wel weer openen op de normale wijze voordat je de klep dichtgooit :wink:)
Of werkt dat schakelaartje op een 964 anders :roll:

27 feb 2006 14:06

Tja, gisteren dus ook een panne gehad !

De wagen had een dag of 4 stilgestaan en het was mij de laatste keren al opgevallen dat het starten iets meer geforceerd ging dan voorheen, alhoewel de motor startte na 2 seconden...

Probleemloos vertrokken, omwille van de kou de zetelverwarming (x 2) ingeschakeld, slechts een vijftal km gereden en dan ergens gestopt. Terwijl mijn vriendin ergens iets ophaalde zette ik de motor af maar de radio wel aan.

Enkele minuten later is ze reeds terug en dan.... weigert ie te starten :shock: :evil:

Alle electronica flippert (ramen gaan een stukje naar beneden, lampjes en dergelijke flikkeren erop los) maar de motor geeft geen kik.

Accuspanning blijkt op 11 te staan (handleiding schrijft minimaal 12 voor...)

Startkabels erbij gehaald en bij de eerste poging direct in gang, oef...

Toch vond ik het vreemd dat ik eerst wel kon starten en dat er dan na een tochtje van 5 km plots wel onvoldoende stroom was :?

Enfin, de wagen moet binnenkort op onderhoud, ik zal dit ook maar een grondig laten checken.

27 feb 2006 14:17

Carrera4s schreef:Tja, gisteren dus ook een panne gehad !

De wagen had een dag of 4 stilgestaan en het was mij de laatste keren al opgevallen dat het starten iets meer geforceerd ging dan voorheen, alhoewel de motor startte na 2 seconden...

Probleemloos vertrokken, omwille van de kou de zetelverwarming (x 2) ingeschakeld, slechts een vijftal km gereden en dan ergens gestopt. Terwijl mijn vriendin ergens iets ophaalde zette ik de motor af maar de radio wel aan.

Enkele minuten later is ze reeds terug en dan.... weigert ie te starten :shock: :evil:

Alle electronica flippert (ramen gaan een stukje naar beneden, lampjes en dergelijke flikkeren erop los) maar de motor geeft geen kik.

Accuspanning blijkt op 11 te staan (handleiding schrijft minimaal 12 voor...)

Startkabels erbij gehaald en bij de eerste poging direct in gang, oef...

Toch vond ik het vreemd dat ik eerst wel kon starten en dat er dan na een tochtje van 5 km plots wel onvoldoende stroom was :?

Enfin, de wagen moet binnenkort op onderhoud, ik zal dit ook maar een grondig laten checken.


Hmm..da's balen dus...Kan wel, nog net voldoende stroom om te starten, maar dat kost natuurlijk veel stroom, en na 5 km. is de spanning nog niet aangevuld. Dus dat is volgens mij niet zo heel gek. :roll:

27 feb 2006 14:21

Met koud weer af en toe 'verwennen' met de druppellader als 'ie een paar dagen stilstaat. Of alleen maar lange stukken rijden :roll:

27 feb 2006 15:09

Ik weet het, maar op woensdag en donderdag nog 4 snelwegritten van elk 65km gedaan !

Nu ja, de kou speelt een grote rol (onverwarmde garage)

22 maart 2006 15:40

Vandaag eerste test met de massaschakelaar. Dik drie weken niet gereden :oops: , vanmorgen accuschakelaar weer omgezet, lichten gaan keurig aan ten teken dat er weer spanning is en....starten en LOPEN!!!!!! Alsof 'ie niet stilgestaan heeft! Is op deze manier dus mooi opgelost denk ik. 8)

22 maart 2006 15:52

Da's mooi. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend was. Het niet weten wat het veroorzaakte ws nog meer dan het niet starten.

:drive: 8)

Re: Het *%$@-ding start weer niet!

28 maart 2013 18:19

Nou mensen ik ben erachter waar het aan scheelt wanneer de auto niet start.
Gebruik de auto normaal dagelijks (nooit startproblemen). Laatste 2 weken wat korte ritjes per dag en even 5 dagen stilgestaan (sinds hele lange tijd).
Zit een nieuwe accu in en een nieuwe dynamo sinds vorig jaar en BOEM, dus niet starten vandaag.

Blijkt dat als de auto stilstaat op het klasse 3 alarm dat ook de boordcomputer en randsystemen (half actief blijven).
De moraal van het verhaal. Een Porsche moet je regelmatig rijden of aan een druppellader hangen. Doe je dit niet, dan laat die je vroeg of laat in de ochtend in de steek. Andere simpele oplossing kan zijn de accu gewoon los te halen als je deze voor langere tijd niet gebruikt.

Waarom wel bij de ene en niet bij de andere porsche?
Dit heeft (heb ik me door de dealer laten vertellen) temaken met het type alarm dat er is ingehangen.
De ene maakt gebruik van randsystemen (accu sneller leeg) de andere is een wat eenvoudigere versie waarbij de accu niet zo snel leeg loopt.

Hiermee hoop ik een bijdrage te hebben geleverd aan het 'accu leeg' probleem :cheers:
Beste is natuurlijk de Porsche gewoon dagelijks te verwennen :salut:

Re: Het *%$@-ding start weer niet!

28 maart 2013 18:35

Je beredenering klopt voor een groot deel.
Het op de juiste "groep" aansluiten in de auto is ook een oplossing. Er zijn alarmsystemen die de stroomverbruikers in de gaten houden, andersom kan een BC ook de apparatuur checken in het circuit. Een alarm wat dan is aangesloten wordt dan steeds gecontroleerd, los van het feit dat er vaak niks valt te checken. Er wordt nu eenmaal een verbruiker aangetroffen.

5 dagen is overigens wel erg kort. Erg blij dat je het probleem na 8 jaar eindelijk helder hebt.. :cheers:

Re:

28 maart 2013 20:28

MS964 schreef:Vandaag eerste test met de massaschakelaar. Dik drie weken niet gereden :oops: , vanmorgen accuschakelaar weer omgezet, lichten gaan keurig aan ten teken dat er weer spanning is en....starten en LOPEN!!!!!! Alsof 'ie niet stilgestaan heeft! Is op deze manier dus mooi opgelost denk ik. 8)

Heb ook zo'n schakelaar. Na maanden start stilstand gewoon starten!!

Re: Het *%$@-ding start weer niet!

28 maart 2013 22:07

:shock: holy, mijn draadje na 7 (!) jaar weer tot leven gewekt! :P

Re: Het *%$@-ding start weer niet!

28 maart 2013 22:27

michaelb schreef: en even 5 dagen stilgestaan (sinds hele lange tijd).

als je auto na 5 dagen stilstand zijn accu leegtrekt heb je echt een probleem. dat zou hij nl echt probleemloos zonder druppellader moeten kunnen overleven. :scratch:

Re: Het *%$@-ding start weer niet!

28 maart 2013 23:40

horn schreef:
michaelb schreef: en even 5 dagen stilgestaan (sinds hele lange tijd).

als je auto na 5 dagen stilstand zijn accu leegtrekt heb je echt een probleem. dat zou hij nl echt probleemloos zonder druppellader moeten kunnen overleven. :scratch:


Het is ook de combinatie van normaal gesproken langere ritter (100 tot 200 km per dag) naar amper 5 KM PER WEEK naar de sportschool en weer terug (heel klein ritje). En dat dan opgevolgd door een stilstand van 5 dagen en geloof mij met de stoelverwarming aan en alle toeters en bellen met dit koude weer is die gegarandeerd leeg. Kan dan onmogelijk voldoende laden. Daar dan bij meegenomen een veel verbruiker als een alarmsysteem en Hoppa, accu leeg.

Als je eens per 2 weken een langer stuk rijd en hij staat eens 5 dagen stil is er niks aan de hang natuurlijk. Het is alleen de combinatie van factoren.
Overigens was dit niet mijn topic, reageerde er alleen op, dus het is niet een probleem wat ik al 8 jaar heb haha :bang:

Re: Het *%$@-ding start weer niet!

28 maart 2013 23:52

Ik kan me aansluiten in dit rijtje probleemgevallen, met een nieuwe akku al na dik 2 dagen
akku bijna leeg ! Wordt zeer binnenkort onderzocht. In dit verband nog een vraag:
aan de massa-kant van de akku zit een (vacuum ?) aansluiting via een nippeltje
op de akku. Bij het wisselen van de akku in de vrieskou geprobeerd dit nippeltje uit
de aansluiting te wurmen, maar vermoedelijk door de kou - krak - afgebroken.
Wat is de functie van deze aansluiting en hoe belangrijk is dit ? :?: :?:

Re: Het *%$@-ding start weer niet!

29 maart 2013 0:00

Bob C4 schreef:Ik kan me aansluiten in dit rijtje probleemgevallen, met een nieuwe akku al na dik 2 dagen
akku bijna leeg ! Wordt zeer binnenkort onderzocht. In dit verband nog een vraag:
aan de massa-kant van de akku zit een (vacuum ?) aansluiting via een nippeltje
op de akku. Bij het wisselen van de akku in de vrieskou geprobeerd dit nippeltje uit
de aansluiting te wurmen, maar vermoedelijk door de kou - krak - afgebroken.
Wat is de functie van deze aansluiting en hoe belangrijk is dit ? :?: :?:


Als je een GELACCU hebt (zo'n nieuw ding) dan heb is het slangetje overbodig. Let wel; je moet dan wel een gelaccu hebben natuurlijk.
In ieder ander geval is het slangetje bij intensief gebruik van de accu voor de afvoer van (accu)zuur. Deze hardnekkige en chemische troep wil je liever niet in de auto hebben. Maar zoals gezegd veel nieuwere accu's hebben dit slangetje niet nodig, maar dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.

Re: Het *%$@-ding start weer niet!

29 maart 2013 0:29

De akku is hagelnieuw (Bosch), dus zou je denken : niet nodig. Maar de aansluit-mogelijkheid
is er wel. Tsja .... Zeg het maar. :?: :?: :?:

Re: Het *%$@-ding start weer niet!

30 maart 2013 20:31

Ik heb vorige jaar een nieuwe VARTA (hagelnieuw) erin laten hangen. Super goed ding. Ook zo'n aansluiting erop, omdat het een accu is op basis van vloeistof. Als je zo'n aansluiting hebt kun je het erop pluggen. Het heeft enkel als doel dat als je accu ouder wordt dat de accuzuren zo de auto uit geleid kunnen worden. Verder heeft het geen doel of iets dergelijks.

Dit uitgeleiden gebeurd doorgaans alleen bij oudere accu's die overbelast raken. Is je accu nieuw, dan zou ik me er (voorlopig) niet zoveel zorgen over maken.
Zo'n aansluiting kost overigens geen drol. Als het slangetje nog goed is hoef je alleen het nippeltje te vervangen, hiervoor hoef je niet naar de dealer toe natuurlijk :cheers:

Re: Het *%$@-ding start weer niet!

30 maart 2013 21:11

Waar komt dat accuzuurafvoerslangetje dan op uit? :?:
Plaats een reactie