Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Dodo's 997 cabrio: accessoires

12 maart 2013 23:28

dodootje schreef:[album]#57243[/album] (krijg het dus weer niet voor elkaar om een foto te plaatsen.)

Nu alleen nog de # weglaten 57243

15 maart 2013 12:51

SJM schreef:Vandaag gebeld naar pcg. Binnenkort wordt de auto opgehaald voor montage van sportuitlaat en sportmodussoftware. Ben benieuwd.

Ik heb ook een afspraak gemaakt voor de sportmodussoftware. Heb er inmiddels zoveel goede verhalen over gelezen dat ik het maar besteld heb. Ik krijg de Sport- en Sport Plus knop maar zonder de stopwatch op het dashboard. Kosten 1200 euro maar voor de belevenis naar het schijnt een goede investering te zijn. Ook lauch control zit erbij evenals enige extra PCM functionaliteit. Ik ben benieuwd... :popcorn:

15 maart 2013 14:56

de911gek schreef:
SJM schreef:Vandaag gebeld naar pcg. Binnenkort wordt de auto opgehaald voor montage van sportuitlaat en sportmodussoftware. Ben benieuwd.

Ik heb ook een afspraak gemaakt voor de sportmodussoftware. Heb er inmiddels zoveel goede verhalen over gelezen dat ik het maar besteld heb. Ik krijg de Sport- en Sport Plus knop maar zonder de stopwatch op het dashboard. Kosten 1200 euro maar voor de belevenis naar het schijnt een goede investering te zijn. Ook lauch control zit erbij evenals enige extra PCM functionaliteit. Ik ben benieuwd... :popcorn:

Launchcontrol?? Dan heb je zeker PDK, of kan dat ook op Tiptronic S?? :roll:

Léon

15 maart 2013 17:17

Klopt, ik heb PDK.. LC kan volgens mij ook alleen maar in combinatie met PDK...

15 maart 2013 18:37

Inderdaad, dat dacht ik ook. Ik werd al bijna blij. :lol:

Mijn launchcontrol kan denk ik alleen bestaan uit voet op de rem terwijl ie in drive staat en vol op 't gas en op tijd (niet te laat dus) de rem los.
Nou ja..... lancering is niet het belangrijkste voor me. Andere prioriteiten momenteel.
LAAT HET EERST MAAR EENS MOOI WEER WORDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :flush:

Léon.

16 maart 2013 11:57

Ik vind de launch control ook niet belangrijk..... Is natuurlijk wel leuk meegenomen om die erbij te krijgen met de retrofit. Ik heb het echt gedaan voor de sportmodus. Deze moet echt een veel sportievere rijbeleving gaan geven. Ik vind de PDK bak geweldig maar het is waar dat hij wel snel opschakelt . Fijn voor als je rustig wil toeren / op drukke wegen rijdt, maar niet zo fijn voor wat betreft sportivIteit. Dat gaat nu deze retrofit hopelijk geven. Zoals eerder geschreven heb ik er veel over gelezen op het internet en ben vele goede recenties tegengekomen. Alsof je er veel meer Newtonmeters bij krijgt.... (is natuurlijk niet zo) ..... doordat het gaspedaal veel sneller reageert . Ook schakelt de versnellingsbak veel later op. .... maar goed.... We gaan het beleven.....

22 maart 2013 17:18

Nou.. heb 2 uur geleden de P opgehaald van PC en kom net thuis. Even goed de nieuwe sport- en sportplusknoppen uitgeprobeerd van de Sport Chrono retrofit die ik dus heb laten doen. Ik moet zeggen.. het is een andere auto. Hij reageert veel feller en opschakelen gaat langzamer in D en terugschakelen veel eerder (lees toerental technisch). Ook het schakelen zelf gaat nog sneller. De P is veel en veel sportiever geworden.Het lijkt nu wel een GT3 in vergelijking tot wat ik had... heerlijk gewoon. Ik ben er superblij mee.. ik kan het dus iedereen aanraden!

22 maart 2013 20:38

Dat zei ik toch, dat het een andere auto zullen zijn :salut: Geniet ervan :!:

22 maart 2013 21:21

Gaaf! Goede investering :thumleft:

22 maart 2013 21:25

Johannvb schreef:Dat zei ik toch, dat het een andere auto zullen zijn :salut: Geniet ervan :!:

Thanks en bedankt voor de tip! :thumleft:

27 maart 2013 22:37

Goed zo!!!! Genieten moet je ervan! Het is toch prachtig dat je auto zoveel karakters erbij krijgt? Je kunt in Std. mode rustig cruisen en dan schakelt ie inderdaad vroeg door. Heb je even een dolle bui, dan doe je sport plus! Vering gaat lager en harder, gasrespons veel agressiever, Ik geloof zelfs de besturing wat zwaarder (meer gevoel) en....... veel hoger in toeren blijven, dus écht racy! Super.

Gr. Léon. :thumleft:

27 maart 2013 22:43

Goed om te lezen Hans! Strakke bak die nu dus een stuk sportiever is geworden (en hij was al zo mooi!). Bij de volgende bijeenkomst maar eens bij elkaar in de auto zitten!

@dodo: wanneer verander je jouw avatar? Is toch iets veul mooiers voor in de plek gekomen?

28 maart 2013 0:14

dodootje schreef:Vering gaat lager en harder...

Vering word idd stugger maar zeker niet lager haha.

Sport/Sport plus zou ik niet meer willen missen, :thumleft:
Laatst bijgewerkt door Edd997 op 28 maart 2013 1:22, in totaal 2 keer bewerkt.

28 maart 2013 0:46

Marc' Oh Oh... schreef:Goed om te lezen Hans! Strakke bak die nu dus een stuk sportiever is geworden (en hij was al zo mooi!). Bij de volgende bijeenkomst maar eens bij elkaar in de auto zitten!

Dank je Marco! Gaan we doen. We zien elkaar bij de lentemeeting op 14 april!

@dodootje: ik vind het het eigenlijk ook wel tijd voor een nieuwe 997 Avatar. Zoals eerder gezegd doet het gewoon elke keer weer pijn een P op zijn kop te zien liggen!

31 maart 2013 21:06

Marc' Oh Oh... schreef:Goed om te lezen Hans! Strakke bak die nu dus een stuk sportiever is geworden (en hij was al zo mooi!). Bij de volgende bijeenkomst maar eens bij elkaar in de auto zitten!

@dodo: wanneer verander je jouw avatar? Is toch iets veul mooiers voor in de plek gekomen?

Léon

31 maart 2013 21:11

idd Léon, betere Avatar :thumright: . Niet meer zo pijnlijk :shock:

31 maart 2013 21:17

Jaaaaa.... dat is veel beter!! :thumleft: :cheers: :thumleft:

31 maart 2013 22:47

Eindelijk wat fotootjes van "de Nieuwe"
57476 Langs de Kaag
57477 Kijkje van binnen
57478 In de berging
57479 In d'r pyama
Jaaaaa! Gelukt. Sta van mezelf te kijken! foto's geplaatst.

31 maart 2013 23:05

Mooie pica's!

Gelukkig ook weer een goede avatar. Toppie, hoop voor je dat de papieren snel bij je in de bus liggen.

01 apr 2013 10:47

Mooie kar Dodo! Dat wordt genieten voor je! Nog heel even geduld en dan.... :drive:

01 apr 2013 21:55

Hij staat te wachten op papieren en platen!!!!
57510

16 apr 2013 20:38

Het is weer zover! De 997 gaat Maandag 22 april in Waddinxveen voor de import/keuring!
Hiep hiep hoera, vandaag de zoekgeraakte papieren uit Engeland ontvangen! Als dat niet zoek was geraakt, had ik de auto 25 februari al
ingevoerd. Nou is het gelukkig niet echt openrijweer geweest, maar tóch.
Vandaag de RDW afspraak gemaakt (online) Het ééndagskenteken geregeld (online) en de ééndagsverzekering geregeld (online)!
Deze week ontvang ik de BPM verklaring van Importauto Roozendaal en dan is het zover.
Grappig is ook, dat de eerste toelating (in UK) op 22-04-2005 was en dat het ook de dag is dat ie hier wordt ingevoerd, maar dan 2013.
Fotootje komt er aan als de nederlandse platen er op zitten.

Léon :ba:

16 apr 2013 21:10

Dan heb je nog 3 dagen op bij PC de sportmodus in te laten bouwen :mrgreen: :mrgreen:
Alvast veel succes en plezier voor volgende week :thumleft:

17 apr 2013 16:24

de911gek schreef:Dan heb je nog 3 dagen op bij PC de sportmodus in te laten bouwen :mrgreen: :mrgreen:
Alvast veel succes en plezier voor volgende week :thumleft:

LEUK hoor!!!
Dat gaat, als het gaat gebeuren, (want eerst een keer proberen hoe het verschil is) in Engeland gebeuren. Mijn sportmodus zit namelijk links. :scratch: :ass:

Gr. Léon :D

17 apr 2013 18:35

hoezo ga je niet gewoon morgenochtend om 7:15u bij de RDW voor de deur staan. Is hij morgen gekeurd, heb je de 22e je papieren en kan je rijden!? :scratch: :idea:
Plaats een reactie