Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Wegligging Cayman?

09 apr 2013 17:40

jelle schreef:Gecontroleerd spinnen kan inderdaad gewoon leuk zijn!

Ik heb nog nooit iemand of iets geraakt daarmee, in een veilige omgeving precies uitzoeken waar de grenzen liggen kan ik iedereen aanraden, daarmee leer je je auto goed kennen en weet je precies hoe hard je waar doorheen kunt zonder daarmee anderen in gevaar te brengen.

Ben benieuwd naar de best plakkende auto in regen en gladheid, vandaar mijn vraag hier bovenaan.

RS4
RS6
GT-R

09 apr 2013 18:23

met slechte/mindere banden zoals in de vraag omschreven zijn deze wagens hierboven ook zowat niet te besturen :idea:

zet je beide wagens zoals een 993 en de hierboven beschreven wagens op verse banden in nat weer dan is er wel degelijk verschil :wink:

.

09 apr 2013 18:43

Peter schreef: een veel moderne auto is met alle elektronica aan boord. De Cayman rijdt veel stabieler en zekerder, niet alleen in de regen.

OK, daarom noemen ze de Cayman ook wel de Gayman :mrgreen:

09 apr 2013 19:07

Iemand met een 4S mag niets zeggen. :popcorn:

09 apr 2013 20:09

En met een siliconen Porsche wel? :popcorn:

09 apr 2013 20:57

Je bedoelt anabolen?

09 apr 2013 21:35

Valt in dezelfde categorie, toch 8)

09 apr 2013 22:17

Als Cayman (of blijkbaar Gayman) rijder heb ik al langer het gevoel dat op dit forum de stelling wordt gehanteerd : Porsche = 911

09 apr 2013 22:21

Een echte wel :wink:

09 apr 2013 22:27

Je vergeet te melden dat ie dan wel luchtgekoeld moet zijn, Andes telt het ook niet , toch... :ass:

09 apr 2013 22:37

:thumleft: (911? Moderne rommel! ;) )

Ik vind de vraagstelling een beetje raar... "Ik heb slechte banden en met slecht weer is mijn auto wat glibberig"... Tja....

10 apr 2013 17:11

Frank64 schreef:Als Cayman (of blijkbaar Gayman) rijder heb ik al langer het gevoel dat op dit forum de stelling wordt gehanteerd : Porsche = 911

ja klopt; ze vergeten even dat de Cayman de betere wegligging heeft, betere prijs - kwaliteitverhouding heeft, sneller is dan de meeste (oudere types) 911jes en even snel is als een 997S met beter bochtenwerk.
Maar maakt niet uit, ik vind zowel de Cayman als de 911 prachtige wagens :wink:

10 apr 2013 19:55

Auto's verschillen nu eenmaal qua weggedrag en de verschillen worden duidelijker voelbaar naarmate de banden minder profiel hebben.

10 apr 2013 20:21

Oplossing: Afbeelding

Geen last meer van slecht profiel of het weer, altijd voldoende grip!

10 apr 2013 20:26

mbembe schreef:Maar maakt niet uit, ik vind zowel de Cayman als de 911 prachtige wagens :wink:

+1 Ik geloof in mutual respect voor alle keuzes. Niet beter slechter maar anders. Beide modellen kunnen niet zonder elkaar.

10 apr 2013 20:33

Frank64 schreef:Niet beter slechter maar anders. Beide modellen kunnen niet zonder elkaar.

Nou ja de Cayman is wel gewoon beter hoor :mrgreen: :mrgreen:

10 apr 2013 20:37

Frank64 schreef:Als Cayman (of blijkbaar Gayman) rijder heb ik al langer het gevoel dat op dit forum de stelling wordt gehanteerd : Porsche = 911

Vind je dit zo raar dan? De 911 loopt al het langste mee en liefhebber of niet liefhebber, 911 is het eerste waar aan je denkt bij Porsche.

Dit hoeft niet te betekenen dat de rest geen Porsche is, maar 911 is gewoon de standaard. Moest cayman of boxster als standaard gezien worden, dan zou het wel een heel sterk model zijn moesten ze dit kunnen op zo'n korte tijd.

11 apr 2013 8:22

Als Cayman (of blijkbaar Gayman) rijder heb ik al langer het gevoel dat op dit forum de stelling wordt gehanteerd : Porsche = 911

Ik wil daar graag nog even wat aan toe voegen. :mrgreen:

Porsche = (pre 1997) 911 aka luchtgekoeld, 10w60 geolied en AKK gekeurd. :popcorn: :popcorn:

back on topic.

De modellen na de 993 zijn ws allemaal stabieler, niet alleen de cayman. Maar er zijn altijd omstandigheden te verzinnen waar je achterstevoren kunt komen te staan. Check het topic van dodootje maar eens. :pale:

Persoonlijke ervaring met de 996.4 is dat zij erg stabiel is, ook met regen al rijd ik het liefst alleen als het droog is met een zonnetje.

Succes met kiezen!

11 apr 2013 20:57

jelle schreef:Dus ik zoek een P met meer grip in veel water en op gladde sneeuw zonder meteen aan de tractor te moeten. Mijn vorige 964 Carrera 4 gleed niet minder.

Cayman stabieler, 911 stabieler, bij de Cayman ligt de grens verder, bij de 911 ligt de grens verder, Cayman onrustig op hoge snelheid, 911 onrustig....?!

Naar mijn mening, bocht in...Cayman wint (betere balans), bocht uit 911 wint (grip grip grip). Hoge snelheid....neusje van de 911 echt wel een stuk lichter en bij aanremmen meer gewichtsverplaatsing dus onbalans. De één vind dat geweldig (uitdaging) de ander krijgt zweet in de handjes. Maar dat is circuit geneuzel zo rij je thuis niet. Om de Cayman achterste voren te zetten moet je echt wel je best doen met ESP aan (911 idem). Lukt je dat zonder opzet ben je zelf de zwakste schakel in het systeem.

Maar daarover ging de vraag niet. Het antwoord is...koop geen Cayman of middenmotor als je aquaplanning wil voorkomen (vergelijk nieuwere auto's niet tov 993). De 911 is daarin m.i. echt beter (blok bovenop de wielen, de kever was al een echte sneeuwtijger). Middenmotoren in elk geval staan bekend om het feit daarop niet goed te scoren. Dan is het toch echt 4WD FTW! enne natuurlijk 911 FTW!

11 apr 2013 22:12

Apolo2 schreef:Cayman stabieler, 911 stabieler, bij de Cayman ligt de grens verder, bij de 911 ligt de grens verder, Cayman onrustig op hoge snelheid

Cayman onrustig op hoge snelheid?? Nou de mijne toch echt niet hoor dus weet niet hoe je daar bij komt.

11 apr 2013 22:59

mbembe schreef:
Apolo2 schreef:Cayman stabieler, 911 stabieler, bij de Cayman ligt de grens verder, bij de 911 ligt de grens verder, Cayman onrustig op hoge snelheid

Cayman onrustig op hoge snelheid?? Nou de mijne toch echt niet hoor dus weet niet hoe je daar bij komt.

+1 :drive: 260+ pas de problème :mrgreen:

12 apr 2013 9:54

Makkelijk en dan is ie echt niet onrustig en ik ook niet :wink:

12 apr 2013 10:57

Ik pas er alleen niet in.... :lol:

12 apr 2013 17:36

Dat zou met de 981 opgelost moeten zijn.. Of je bent > 2.20m... Dan zal het vast niet passen
Nee zonder dollen dat is anders met het nieuwe model heb ik begrepen, hij zou beter geschikt zijn voor langere mensen

12 apr 2013 18:45

Ik ben 1,95 en paste ook (relatief) goed in de vorige cayman!
Plaats een reactie