Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Ervaring rijker Illusie armer

07 apr 2013 8:37

964HP schreef:Of deze:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ma ... eage=50000


Ik weet dat je hem uitgesloten hebt maar kijk nog eens goed;-)


:flush: :flush: :flush:

Re: Ervaring rijker Illusie armer

07 apr 2013 10:14

horn schreef:
Glas_911 schreef:Ferrari is leuk maar een 911 heeft veel meer gevoel/ stijl in mijn beleving!

ik denk dat dit erg persoonlijk is. ik ben het dan ook niet met je eens. :wink:


Werd gisteren ingehaald door een 348 en dat maakte toch wel even wat los bij bij. Als autoliefhebber heb ik duidelijk mijn voorkeuren maar kan toch wel van bijna ieder sportwagenmerk genieten hoor.

Re: Ervaring rijker Illusie armer

07 apr 2013 10:18

ik stond gisteren (open in de mini) voor het stoplicht naast een open F California. Zeker net zo mooi als een 997 cabrio. je hebt ferrari's die wat mij betreft over de top zijn. Porsche is meer ingetogen. Maar ik zou zeker net zo lief een 360 Stradale hebben als een GT3RS. Ieder z'n meuk.

Re: Ervaring rijker Illusie armer

07 apr 2013 10:29

+1. Ik ben zelf een echte Porsche-liefhebber maar toen ik met m'n centjes op zak ging snuffelen bij Witmerodijk naar een 964 en daar plots een prachtige 348TS zag staan twijfelde ik toch wel eventjes. Je moet ze eigenlijk allebei hebben staan :mrgreen:

Re: Ervaring rijker Illusie armer

07 apr 2013 10:34

Wat Horn zegt heb ik ook: een F is vaak over de top en een P wat meer ingetogen. Ik vind dat ingetogenere persoonlijk fijner. Ook in een P heb je al bekijks genoeg

Re: Ervaring rijker Illusie armer

07 apr 2013 13:13

erwin996 schreef:
Pascal schreef:Ervaring moet je niet meer zoeken in auto's > 2000 :) (ik zou zelfs willen zeggen > 1985)... ;)

Ervaring?

Gevoel met de auto, de angst dat hij er met jou vandoor gaat, dat soort dingen. Is in de modernere auto's echt minder. Dat idee ;)

Re: Ervaring rijker Illusie armer

14 apr 2013 10:06

dat achterin zitten houdt snel op, zeker asl je de auto lang houdt zoals je schrijft.
Lage afschrijving/onderhoud, hoge beleving: any type 993 of 964.

Re: Ervaring rijker Illusie armer

15 apr 2013 12:07

Misschien zijn al jullie dochters 2m of zo? Zowel mijn moeder als mijn vrouw passen in een 997 achter.
Mijn moeder zelfs in elke 911.

Ik had ooit een (vrouwelijke) manager van een Italiaanse leverancier op bezoek.
Toen had ik nog een 964. Afgehaald van de luchthaven met de Porsche (of course).
Maar een dag later na alle besprekingen enz stond ze erop dat mijn vrouw (werkte mee in de zaak) meeging naar de luchthaven.
Manager is achter in de 964 gaan zitten en had eigenlijk best veel plaats. Ze was het 'petite' type (zoals mijn moeder) en dat ging dus zonder één enkel probleem. Niet iedereen is 'hollands' lang hoor.

Voor veel mensen zijn die plaatsen achter prima bruikbaar ! Maar blijkbaar telt alleen 'pas ik er niet in dan zijn ze waardeloos'...

Over turbo 997, ik zit nu aan mijn derde en geen haar op mijn hoofd die maar zou overwegen om een Carrera te kopen.
De turbo is (voor mij) nog steeds de 'über 911'. Een GT3 (RS) is te spartaans met zijn beenharde koppeling, geen zitjes achter. De GT2 idem. De 997 turbo is voor mij de ideale 911. En ik heb ze nagenoeg allemaal gehad inc GT3 RS.

Om de wagen helemaal perfect te maken heb ik een Europipe laten monteren en nu is de sound ook prachtig.

Afbeelding

Re: Ervaring rijker Illusie armer

15 apr 2013 13:03

De ruimte achterin een 911 (steeds iets ruimer in de evolutie van de 911) is ook afhankelijk van de lengte van de bestuurder, maar ook de bijrijder indien deze ook in de auto aanwezig is. Wanneer de bijrijdersstoel volledig naar voren geschoven is, kan ik mij voorstellen dat je achterin vrij goed kunt zitten, misschien nog een klein beetje onderuit zittend om wat extra hoofdruimte te krijgen. Echter ben ik zelf 1.92m en dan is de stoel helemaal naar achter geschoven en de rugleuning is ook onder een kleine hoek naar achteren gekanteld. Dit laat vrijwel geen ruimte over voor een kindervoet of laat staan die een volwassenen.

Maar het klopt dat je de beschikbare ruimte niet in het algemeen als 'waardeloos' kunt bestempelen. Het is maar net of de verhoudingen van verschillende lichaamslengtes passen in de auto.

Prachtige auto trouwens!

Re: Ervaring rijker Illusie armer

15 apr 2013 17:22

993S schreef:Misschien zijn al jullie dochters 2m of zo? Zowel mijn moeder als mijn vrouw passen in een 997 achter.
Mijn moeder zelfs in elke 911.

Ik had ooit een (vrouwelijke) manager van een Italiaanse leverancier op bezoek.
Toen had ik nog een 964. Afgehaald van de luchthaven met de Porsche (of course).
Maar een dag later na alle besprekingen enz stond ze erop dat mijn vrouw (werkte mee in de zaak) meeging naar de luchthaven.
Manager is achter in de 964 gaan zitten en had eigenlijk best veel plaats. Ze was het 'petite' type (zoals mijn moeder) en dat ging dus zonder één enkel probleem. Niet iedereen is 'hollands' lang hoor.

Voor veel mensen zijn die plaatsen achter prima bruikbaar ! Maar blijkbaar telt alleen 'pas ik er niet in dan zijn ze waardeloos'...

Over turbo 997, ik zit nu aan mijn derde en geen haar op mijn hoofd die maar zou overwegen om een Carrera te kopen.
De turbo is (voor mij) nog steeds de 'über 911'. Een GT3 (RS) is te spartaans met zijn beenharde koppeling, geen zitjes achter. De GT2 idem. De 997 turbo is voor mij de ideale 911. En ik heb ze nagenoeg allemaal gehad inc GT3 RS.

Om de wagen helemaal perfect te maken heb ik een Europipe laten monteren en nu is de sound ook prachtig.

Dat geeft de burger moed.
Wat een schitterende Turbo zeg. Normaal hou ik niet zo van zwarte velgen, maar deze staan heel goed.
Dat is weer wat anders dan de Turbo velgen.

Re: Ervaring rijker Illusie armer

15 apr 2013 21:04

molen934 schreef:Deze heeft alles wat een 911 moet hebben :cheers:

57079


Nou.................... niet helemaal.
Het dak kan niet open.

En er zijn mensen die dat écht willen. Ik zal nooit meer een auto kopen waar het dak niet van open kan. Ik zou ook géén Porsche hebben gekocht, als het dak niet open kan.
Ik mis dan veel te veel. 95% van de tijd rijd ik open en wanneer dat niet kan, dan rijd ik net zo lief niet. Dat geld ook voor m'n Merc.

Zo zie je dat ieder een eigen reden heeft voor het rijden in de auto die hij/zij heeft.

Gr. Léon

Re: Ervaring rijker Illusie armer

15 apr 2013 21:05

......doe mij die zonder schuifdak maar...... :mrgreen:

Re: Ervaring rijker Illusie armer

15 apr 2013 23:36

993S schreef:Misschien zijn al jullie dochters 2m of zo? Zowel mijn moeder als mijn vrouw passen in een 997 achter.
Mijn moeder zelfs in elke 911.


Mijn broer past met zijn 1.93 zelfs achter in een 996. Ik denk dat je echt wel een beetje egoïstisch moet zijn als bestuurder om je stoel zodanig ver achteruit te zetten dat er niemand meer achterin past :). (Mijn pa is zo'n geval :evil: )
Dus in dat opzicht is er wel genoeg plaats in elke 996 denk ik.

Maar dat is volgens mij niet de issue, het gaat er om dat het niet echt comfortabel is. En als je auto regelmatig gebruikt wordt, is het niet erg fair tov de personen die dan regelmatig achterin moeten zitten.
En qua veiligheid heb ik me altijd afgevraagd hoe het daarmee zat, rem een beetje te hard en je zit met je gezicht tegen de voorste stoelen aan :D.

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 0:06

En een QP IV Evoluzione? Minder storingsgevoelig dan de eerste QP IV, wel de emotie van een Italiaan met óf de wat opgefokte 2.8 V6 Biturbo of de soepelere 4.2 V8. En een ruime achterbank en kofferbak voor een gezinsvakantie.

Als de 968 ooit te klein wordt, kijk ik er wellicht weer naar - nu na jaren Frans comfort toch voor Duits sportief gekozen, ik wilde graag een Targa. Maar de QP IV blijf ik een mooie youngtimer vinden: zo ingetogen dat alleen liefhebbers herkennen wat er langs rijdt. :res:

Afbeelding

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 14:29

993S schreef:Misschien zijn al jullie dochters 2m of zo? Zowel mijn moeder als mijn vrouw passen in een 997 achter.


+1

Bovendien is een GT3, indien de nood aan sensaties hoog is, dan ook een alternatief. Enkele GT3's, al voorbeelden op deze site voorbij gekomen, zijn immers met achterzitjes geleverd geweest...

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 17:39

Maar niet legaal!!
Ben er mee bezig geweest.

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 18:56

ook niet als hij af fabriek met achterstoeltjes geleverd is (zoals volgens mij die vorige van Harley)?

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 19:39

Nee, of er moet een speciale typegoedkeuring zijn afgegeven via de RDW. Lijkt me niet.
In Nederland staat in de papieren dat het een 2-zitter is.

Zitjes achterin is vrij eenvoudig te realiseren trouwens.

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 20:08

Of deze 993! :mrgreen: http://www.youtube.com/watch?v=47XQr5ZgUY8

Of deze http://www.youtube.com/watch?v=6GtoehFZTek

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 20:28

Klopt, GT3 is tweezitter op kenteken.

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 23:09

horn schreef:ook niet als hij af fabriek met achterstoeltjes geleverd is (zoals volgens mij die vorige van Harley)?


Bij mijn weten is er geen enkele GT3 geleverd met zitjes achter. Ik heb destijds geprobeerd en het was onmogelijk. Twijfelde toen tussen zwart/oranje GT3 RS of zwarte turbo. Het is mede daardoor de turbo geworden.

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 23:24

Jawel, zijn er geleverd.

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 23:25

Kan me er een hier op het forum herinneren die het wel degelijk af-fabriek had (die zwarte van Fred toch?)... Weet niet wat er op kenteken stond overigens, dat terzijde ;)

Ik weet overigens niet hoe bindend dat is, want anders heb ik toch een probleem :)
Volgens de RDW site :arrow: S.1 Aantal zitplaatsen 0

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 23:34

RS-R schreef:Jawel, zijn er geleverd.


Met in het COC de vermelding 4 zitter ? Indien niet zijn dat dealer montages.
Zonder COC is het niet 'af fabriek'.

Re: Ervaring rijker Illusie armer

16 apr 2013 23:36

De dealer past alles aan, en was ook geen probleem. Probleem was de verzekering.
Op papier blijft het gewoon een 2-zitter.
Plaats een reactie