Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 maart 2013 18:13
bully schreef:Denk dat als je 20 biedt de verkoper je in je gezicht uitlacht en niet meer serieus neemt. Einde deal

Wat heeft hij voor bedrag in z'n hoofd?
Zou kunnen maar je weet maar nooit en de koper is geen geboren Porsche freak denk ik dus hoeft hij ook niet de hoofdprijs te bieden toch. Kennis mag blij zijn dat hij zo gemakkelijk van zijn 996 af komt. Volgend jaar is de prijs weer een stuk lager. (ik zit wel een beetje te stangen naar de 996 rijders... Die willen natuurlijk dat hier een goede prijs betaald wordt anders is hun wagen weer minder waard dan gisteren.)
21 apr 2013 21:47
volgende week maandag ga ik een proefrit maken
en eventueel een bod uitbrengen....
alleen...........de auto is van 2000 en niet van 2003
dit had ik verkeerd begrepen....
wat denken jullie ...maximaal 20.000??
gr ,henri
21 apr 2013 22:14
Das nogal een verschil, 3.4 of een 3.6

Prijzen tussen de 16 en 20 voor een goeie.
Porsche 996 carrera 4 cabrio
bouwjaar 2000
automaat
zilverkleur met zwart dak en zwart interieur
boekjes aanwezig
Nederlandse auto
van 2 eigenaren geweest
113.000 km
er is ook een hardtop bij
nooit geen schade gehad,netjes onderhoud gehad bij Porsche specialist
21 apr 2013 23:46
It's the economy stupid. Net wat de markt er voor geeft. En dat is niet veel op dit moment. 22K, net bedrag imho.
22 apr 2013 0:25
bully zit goed met de prijs!
22 apr 2013 1:41
Bully kent de markt en prijzen ook wel
22 apr 2013 19:53
16.000 gaat natuurlijk nooit gebeuren....zal wel 20.000 worden,,,
iedereen bedankt voor de info!
gr,henri
22 apr 2013 19:56
Even serieus..., 16k?? Dan moet het echt een afgetrapt exemplaar zijn met > 4k aan voorziene kosten.
Henri, gewoon gaan proefrijden... de smile daarna is onbetaalbaar!
Vergeet de AKK niet.
22 apr 2013 20:46
Regular72 schreef:Even serieus..., 16k?? Dan moet het echt een afgetrapt exemplaar zijn met > 4k aan voorziene kosten.
Zal wel meevallen. Verkoopprijzen zijn geen inkoopprijs van de dealer. Als een particulier van zijn 996 bj. 2000 af wil en deze inruilt bij een dealer, zal de inruilprijs wellicht zo'n 16K zijn. Bij een particuliere aankoop kun je ervoor kiezen om niet teveel boven de inruilprijs van de dealer te gaan zitten
22 apr 2013 20:57

Erwin........
23 apr 2013 9:29
zal de inruilprijs wellicht zo'n 16K zijn
Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan waar je haar op inruilt. En je kunt particulier vaak wel iets meer vangen dan de inruilprijs bij de dealer.
16 - 20k lijkt me daarom ook wel reeel.
23 apr 2013 11:02
Denk eraan, mensen. Er liggen bij de p-monteur meer 996 motorblokken op de werktafel dan remschijven.....
23 apr 2013 12:19
Ja, pa....
23 apr 2013 12:38
Aircooler schreef:Denk eraan, mensen. Er liggen bij de p-monteur meer 996 motorblokken op de werktafel dan remschijven.....
Ook daar zijn oplossingen voor.
23 apr 2013 12:54
Aircoolertje...Als ze dan maar gemodificeerd worden...kun je er god weet hoeveel kilometers er weer tegenaan....
23 apr 2013 15:02
Ja, dat zal best zo zijn. Maar hoe kom ik er achter als ik een mooi exemplaar te koop zie staan? Of er mogelijke tussen-aslager problemen zijn opgelost? Of er verbeterde krukaskeerringen zijn gemonteerd? Mijn ervaring is dat men het niet weet of in ieder geval niet kan aantonen. Of moet ik ervan uit gaan dat elke 996 onder de 20 mille niet deugt? Dat ie niet lekker in de markt ligt, heeft niet alleen met de (on)aantrekkelijkheid van het model te maken volgens mij. Kwestie van smaak, maar ik vind het een mooie auto.
23 apr 2013 15:16
Nou, bij allebei mijn 996jes krijg je de facturen en foto,s erbij mochten ze ooit verkocht worden... je vergeet het belangrijkste: de bussen om de cilinderwanden....
23 apr 2013 19:14
de kwaliteit van een auto is natuurlijk behoorlijk te beïnvloeden..
neem nou het rijgedrag en onderhoud....
als je er verkeerd mee omgaat kan je inderdaad problemen krijgen....maar is dat niet zo bij elke auto?
gr
23 apr 2013 20:49
Meestal wel, maar er zijn uitzonderingen. Neem nou de Volvo's van de KLPD. Die worden gek getrapt en blijven toch dapper overeind. In in ieder geval langer dan je zou verwachten.
24 apr 2013 20:04
Nou, Aircooler, dan zou ik zeggen: ga ervoor.
24 apr 2013 20:44
Voor dat merk ga ik al 26 jaar. Niks degelijkers te krijgen. De beste zijn tussen 1992 en 2001 gebouwd. Als je een goeie hebt, nooit meer weg doen. De koning in spe heeft er zijn leven aan te danken. Toen ie zijn Estate met zijn toenmalige vriendin erin tegen de vangrail parkeerde..
Zij zijn wel een beetje saai, toegegeven.
01 mei 2013 21:42
proefrit gemaakt....super!
keuring laten doen...iets minder...
*4x draagarmen moeten vervangen worden
*2x achterdemper lassen of vervangen ,zitten scheuren in,ook de uitlaatschroeven zijn verroest..
*3x bobine moeten worden vervangen
*automaatbak carterbak zweet/lekt olie
iemand tips...want bij de dealer wordt het wel erg duur...
wat denken jullie dat het gaat kosten bij de P specialist?
groet
01 mei 2013 21:45
ff bellen met Robert Visser, Renntech, Schmidt (Oss), die weten er alles van en willen je ongetwijfeld graag prijsopgave doen. En als dit het is...mag je niet mopperen denk ik.
01 mei 2013 21:50
Ik denk de draagarmen ca € 2200,= het lassen aan de uitlaten een paar tientjes, Bobines (gelijk alle 6!) ca € 700,=. Het lekken zal nader beoordeeld moeten worden!
01 mei 2013 22:33
ver boven de 200 schreef:Ik denk de draagarmen ca € 2200,= het lassen aan de uitlaten een paar tientjes, Bobines (gelijk alle 6!) ca € 700,=.
700 euro voor 6 bobines??? heb jij dat betaald? en 2200 voor 4 draagarmen + vervangen?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.