Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het grote motorfiets topic

21 apr 2013 14:36

AfbeeldingAfbeelding

een hele extreme caferacer, maar ik vind hem mooi! gebouwd van een virago 750.

Re: Het grote motorfiets topic

21 apr 2013 15:39

Ronaldo schreef:Net als Erick een beetje bangig, lees ik.. :wink:

Heb eigenlijk nog nooit gereden, had jaren geleden een Gixxer 750 Streetfighter en een DR-Z 400 SM maar had toen nog geen motorrijbewijs en dat nodigt dan niet echt uit om mee te gaan met vrienden op motorvakantie.
Ooit in een gekke bui wel dat rijbewijs eens gehaald en maand later m'n ongeluk waar ik o.a. m'n 2e nekwervel op 3 punten brak (lopen was eigenlijk toen al te gevaarlijk en pijnlijk). Heb dus nooit gereden, onlangs in een opwelling deze gekocht met de intentie om er een Streetfighter van te maken en te kijken of ik fysiek gezien weer in staat ben om motor te rijden zonder al te veel pijnklachten maar kijk er eigenlijk niet naar om en misschien is iets kleiners en e.v.t. lichters + moderners beter voor me om het vertrouwen weer terug te winnen. :wink:

Maarja ik wil zoveel dusja eerst maar eens iets er uit :oops:

Re: Het grote motorfiets topic

21 apr 2013 15:55

lagel schreef:AfbeeldingAfbeelding

een hele extreme caferacer, maar ik vind hem mooi! gebouwd van een virago 750.

Die basis overweeg ik ook, maar ik wil wel meer deze kant op

Afbeelding

Re: Het grote motorfiets topic

21 apr 2013 22:11

Erick schreef:Gisteren een CBR 900 RR Fireblade uit 1992 ingeruild.
Wat een gevaarlijk ding zeg.
Snel op marktplaats gezet.

Weet gelijk weer waarom ik van Harley's hou.

Tsja als een 20 jaar oude Honda al te snel voor je is, kun je je misschien beter tot een HD beperken :mrgreen:

Re: Het grote motorfiets topic

21 apr 2013 22:15

DHB schreef:Als-ie op twee wielen is gebleven, heb je er niet alles uitgehaald.... 8)


En met de Porsche's gaan we ook allemaal als Top Gear door de bocht..... :roll:

Ik ben vader van 2 kids en die ze graag willen blijven zien (en v.v.)!!!
Honda CBR 900 RR Fieeblade gisteren verkocht.

Re: Het grote motorfiets topic

27 apr 2013 10:06

20e te koop gezet op motor-forum/shopper (niet eens op marktplaats want dat kost geld :mrgreen: ) en gisteravond (26e) verkocht en vanmorgen netjes opgehaald en overgeschreven.

Verkocht aan www.wimoto.nl wordt dus toch nog een waardige Streetfighter :twisted: .
Hele aardige gozer hier uit de buurt dus misschien met de volgende fiets daar ook maar heen.
Afbeelding
Met dit mooie weer kriebelt het toch wel heel erg maar misschien iets tammer/geschikter voor beginner/heropstapper en ik wil rijden i.p.v. sleutelen.

Honda CBR F2/3/4/FS/RR
Zoefzoekie GSX-R Srad/K1
Zoefzoekie SV650
Kwalijk Zaakie Z750
KTM Super Motard
Stukgaattie Monster

Re: Het grote motorfiets topic

27 apr 2013 12:12

Afgelopen week heb ik een Harley Davidson Sportster 1200 Sport gekocht.

Afbeelding

Dit seizoen ga ik er gewoon mee rijden maar na het seizoen wordt ie verbouwd.
De bedoeling is om er een soortgelijke caferacer van te bouwen.

Afbeelding

(En dat terwijl ik eigenlijk geen project meer wilde...)
Laatst bijgewerkt door Erick op 27 apr 2013 23:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Het grote motorfiets topic

27 apr 2013 15:02

andere hd project verkocht?

Re: Het grote motorfiets topic

27 apr 2013 18:56

Die witte is alweer een tijdje weg.

Re: Het grote motorfiets topic

27 apr 2013 19:09

vond ik een mooie fiets 8)

Re: Het grote motorfiets topic

27 apr 2013 21:32

Die sportster in caferacer style ziet er wel cool uit 8)

Re: Het grote motorfiets topic

27 apr 2013 23:28

horn schreef:vond ik een mooie fiets 8)


Dat vond die meneer die voor mijn winkel langsliep ook.... :wink:

Re: Het grote motorfiets topic

04 mei 2013 23:40

Het kriebelt nog steeds en ik betrap mezelf er toch op dat ik weer regelmatig aan het neuzen ben.
Heb onderstaande fietsen op het oog (bewuste exemplaren waarvan ik de eigenaars al gesproken heb).
- CBR F4
- CBR F4 FS
- Gixxer 750 K1 (deze lijkt me eigenlijk alweer een stuk feller en minder geschikt als opstapper)

Iemand hier ervaring met een van bovenstaande fietsen of nog adviezen :scratch: ?

Re: Het grote motorfiets topic

05 mei 2013 0:10

gixxer 750 k1= top ;)

Ik heb hem nog steeds. Ik rij wel minder motor nu, maar voor paar jaar terug was dat mijn circuitmotor. Daarvoor had ik 96-er Kawa ZX6R. Gixxer is flink stuk lichter, sneller en UPS vork. Ik heb voorvork veren laten aanpassen door Hyperpro en achter volledig instelbare WP veer/demper.

Voordeel 750 is: net wat koppelrijker dan een 600, dus rijdt iets minder onrustig. Een 600 rij je toch net vaak tikkeltje hoger in toeren. Verder is een 750 ongeveer even zwaar en wendbaar als een 600, maar net wat meer grunt. Een 1000 is duidelijk zwaarder om te sturen. Uiteraard is die nog sneller, maar ook weer lastiger, omdat lomp op het gas gaan er dan echt niet bij is: wheelie of slide. (Niet dat je perse als een malle op een 1000 moet rijden, jij bent altijd nog de gene die aan de hendel draait)

Ff kijken of dit plaatje werkt:
Afbeelding

Verder is een Honda qua houding vaak net wat minder agressief voor mijn gevoel. Of dat voordeel of nadeel is moet je zelf beslissen.

Re: Het grote motorfiets topic

05 mei 2013 12:02

Plaatje werkt niet, kunt e.v.t. wel linkje PB'en (heb ook nog wel een MF account).
600 leek me misschien geschikter om gevoel beetje terug te krijgen en bochten te oefenen.
Met een 750/1000 maak je je onkunde in bochten toch snel goed op de rechte stukken.
Maarja hoor ook wel eens dat een 750 bijna vermogen van een 1000 met gewicht van een 600 combineert en dus eigenlijk de meest gevaarlijke is.

Je zit bij een F4/F4 sport inderdaad wat rechter op. Clip-ons zitten boven de kroonplaat, bij een F4 RR (Super Sport) is dit echter wel anders.
Kan moeilijk overal en nergens motoren hele dagen lenen (ook geen zin in) dus zal op termijn moeten blijken wat voor mij (zeker i.v.m. m'n nek) fijner is.

Ongewenste wheely's/slides heb ik niet zo'n behoefte aan dus vandaar dat ik ineens in het brave 600 land aan het kijken ben. Gixxer K1 600 zou natuurlijk ook kunnen (Helaas geen mooie USD maar die hebben beide Honda's ook niet).

Re: Het grote motorfiets topic

05 mei 2013 12:51

THE MUD schreef:Met dit mooie weer kriebelt het toch wel heel erg maar misschien iets tammer/geschikter voor beginner/heropstapper en ik wil rijden


Monster



Sachts madass wat voor je ?? :mrgreen:

Re: Het grote motorfiets topic

05 mei 2013 16:28

Plaatje is niet zo bijzonder, was vooral een kijk-mij-eens-scheef-gaan-op-mijn-motor-plaatje. Waarschijnlijk als je inlogt op MF en dan hier kijkt zie je hem gewoon.

Denk niet dat hij meest gevaarlijke is. 600 heeft bv weer de hoogste bochtensnelheid wegens laagste gewicht. Veel is ook borrelpraat over gevaar. Ik geloof ook niet in de std reactie: Ik heb geen motorrijbewijs want dan zou ik mij dood rijden...... Je bent er zelf bij. Er is ook niemand die hier zegt: koop eerst maar een Boxster en als je dat lukt dan eens een cayman, 911, turbo etc.

Het enige wat voor meeste racers geld: hoe meer cc hoe minder hoog je in toeren moet zitten om hem echt snel te houden. Ik had trouwens verkeerd gelezen ik dacht dat je vergeleek met RR. F4 is al heel anders getuned, meer op rijbaarheid dan pieken. Vermoedelijk meer koppel ook dan een 600rr.

Maar als je last hebt van je nek: doe de k1 maar niet. Je zit aardig op je polsen, op de snelweg leg ik vaak mijn linkerarm op de tank en steun ik op mijn elleboog. Je hoofd maakt aanzienlijke knik. De trend van de zware 2cil supermotards (bv KTM 990SMR of Duc Hypermotard) is dan veel geschikter. Sowieso bestaan er KTM testdagen en dan kan je meerdere proberen. (990SMR is wel een feest). Deze motoren zijn allemaal vrij nw en wat duurder. Aprilia Tuono bestaat al langer, zon fiets met superbike stuur is ook een topper denk ik.

Zulke motoren zijn mooie allrounders: je kan er circuitdag mee doen, maar ook op vakantie. Op een slechte geasfalteerde bergpas is supersport ook niet je beste vriend. Als straatmotor zou ik nooit meer supersport over wegen. Juist door circuitrijden ben ik er achter gekomen wat je er mee kan, en dat kan op de weg echt niet. (Kneedown maken op dijkweggestjes vind ik ook niks)

Re: Het grote motorfiets topic

06 mei 2013 11:58

+1 :thumleft:
En vergeet vooral de Triumph Speed Triple niet, fantastisch ding.

Re: Het grote motorfiets topic

06 mei 2013 19:02

En een Z1000.........maare mensen ik wilde juist een brave tamme beginnersbrommer om eerst de feeling maar een beetje te krijgen en weer te leren rijden :mrgreen: .

Om even in te haken op je SMR/Hypermotard reactie: Super Motard vind ik ook leuk (ooit een DR-Z 400SM gehad, KTM lijkt me ook naiz maar ze moeten wel heel blijven).

Re: Het grote motorfiets topic

06 mei 2013 19:29

Zo'n ouwe Z1000 is 8) Afbeelding

Re: Het grote motorfiets topic

06 mei 2013 19:34

THE MUD schreef: maare mensen ik wilde juist een brave tamme beginnersbrommer om eerst de feeling maar een beetje te krijgen en weer te leren rijden.


.. en dan kijk je serieus naar een CBR F4 :?: :roll:

110 Pk op slechts 170 Kg :popcorn:

Re: Het grote motorfiets topic

06 mei 2013 20:50

110pk bij 170kg is nix meer in motorland, Olaf.
Beetje motor is tegenwoordig 1:1

@ Mud; probeer ns een Streettriple 675.
Voor weinig te halen in de UK en ook een briljant fietsje.
En Triumphs gaan nooit stuk (de Hinckley's dan 8) )

(sorry voor de Triumph promo-praat, is gewoon het 1 na beste merk ter wereld :mrgreen: )

Re: Het grote motorfiets topic

06 mei 2013 20:54

bully schreef:Zo'n ouwe Z1000 is 8) Afbeelding


MTB-maat van mij heeft zo'n Z1000 met lachgas.
Tank perfect weggewerkt onder het zadel, zie je nix van.
Heeft vroeger op europees nivo gesprint, dus kan er wel mee overweg.
Wel grappig zo'n oud barrel en dan zo snel...

Re: Het grote motorfiets topic

06 mei 2013 20:59

Cazzo Super Veloce schreef: Beetje motor is tegenwoordig 1:1


... hmm ... zal 'm 'n beetje opschroeven dan --- 239 Pk op 2 wielen 8)

Re: Het grote motorfiets topic

06 mei 2013 21:06

BMW, Duc en de jappen zitten standaard al op 195 PK, dus 235 is haalbaar :ba:
Plaats een reactie