Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 apr 2013 14:36
Ons groepje uit het westen hebben jullie ook zien staan . . . absoluut vreselijk om zo de dag te moeten beginnen die dan eigenlijk zo mooi had moeten zijn.
Sterkte gewenst met de afhandeling.
29 apr 2013 16:05
Remmel schreef:De snelsten met de beste remmen achteraan is altijd een goed idee (tijdens een toerrit), echter hier had het niet uitgemaakt.
We waren immers al op de bestemming, ik reed voorop en was al aangesloten achter het vorige "treintje", feitelijk was het gewoon file waar iedereen langzaam rijdt.
maar wil je zeggen dat die plooien in de 912 met een snelheid van 0 tot 30 is gebeurt? slappe bak dan....
29 apr 2013 16:34
... daarom schreef ik al: reserve-wiel vergeten
29 apr 2013 16:42
dat dacht ik ook toen ik de foto zag. Reservewiel is een belangrijk onderdeel van de kreukelzone...
29 apr 2013 17:29
Heb vandaag met mijn verzekering gebeld en een melding gemaakt van de schade. Nu gaat een "expert" van CED automotive contact met mij opnemen om het te bekijken, dit gebeurt meestal bij de reparateur zei de juffrouw aan de telefoon.
Nu is de garage waar ik gewoonlijk contact mee heb (en via welke ik ook het motoronderhoud laat doen) in ieder geval dicht tot en met donderdag, en ik wil sowieso eerst met hem overleggen dus de expert zal maar even moeten wachten.
Ik ga dit ook nog wel even aan de garagehouder vragen (aangezien het geen Porsche maar klassieke VW garage is); maar is er specifieke kennis nodig om aan het chassis van een 911 te kunnen zien of er "onderhuidse" schade aan is? Ik wil 100% zeker weten dat de schade juist geïnventariseerd wordt...
29 apr 2013 17:30
Hè bah! Wat jammer voor de twee hoofdrolspelers van de aanrijding op weg naar het Porsche Scene Live event. Hierdoor is er toch een smetje ontstaan op een treffen dat door ons in ieder geval als buitengewoon geslaagd wordt ervaren. Gelukkig is er geen persoonlijk letsel ontstaan en blijft het beperkt tot een forse schade aan de auto's. De redactie van Porsche Scene Live wil een klein pleistertje plakken op de wond en biedt de twee slachtoffers een jaarabonnement aan op ons magazine - voor zover zij al geen abonnee zijn natuurlijk. Dus meld je even bij de redactie! Sterkte bij de afwikkeling.
Rein de Ruiter
Hoofdredacteur Porsche Scene Live
29 apr 2013 17:38
Leuk gebaar.....
29 apr 2013 17:50
. . . sterker nog . . . TOP gebaar
29 apr 2013 18:02
dikke
29 apr 2013 18:11
Mooie pleister ...
29 apr 2013 19:10
Nou, top zeg
29 apr 2013 20:27
Idd
30 apr 2013 7:35
Kent iemand de pechvogel van de Burgundy 912?
Hoe is het met deze man en zijn eventuele bijrijder/ster?
Hoop dat alles weer goed opgelost wordt en er geen blijvende nasleep is......ze hebben in elk geval wat om te lezen!!!
30 apr 2013 9:29
Het gebaar de redactie van Porsche Scene Live wordt erg gewaardeerd
De inzittenden van de 912 maken het goed, zij zijn ook op de hoogte gesteld.
30 apr 2013 9:54
Gelukkig dat de desbetreffenden het goed maken.
Jammer dat dit gebeurd is, zeker tussen liefhebbers.
Sterkte!
30 apr 2013 11:23
Niels911SC schreef:Heb vandaag met mijn verzekering gebeld en een melding gemaakt van de schade. Nu gaat een "expert" van CED automotive contact met mij opnemen om het te bekijken, dit gebeurt meestal bij de reparateur zei de juffrouw aan de telefoon.
Waarom ga je naar je vaste onderhoudsgarage? Ik zou me er eens goed in verdiepen welk schadeherstelbedrijf bij je in de buurt veel ervaring met (klassieke) Porsches heeft. Vervolgens zou ik eerst eens contact met die schadehersteller opnemen en de schade met hem bespreken (misschien zelfs even laten gaan zien nog voordat de expert komt). Je zou zelfs kunnen overwegen om het via de plaatselijke Porsche-dealer te laten lopen: ook die zal je fatsoenlijk en correct moeten helpen en híj zal de garantie op de reparatie moeten geven...
Komt die expert overigens omdat je casco verzekerd bent, of is het een expert die namens de tegenpartij komt (ingeschakeld door de WAM-verzekeraar van de aansprakelijke)? Als dat eerste het geval is, kijk dan even of je volgens je polisvoorwaarden recht hebt op een expert van eigen keuze, danwel recht hebt op een eigen (contra)deskundige. Mocht je het niet eens zijn met wat de CED-expert vaststelt, kun je in die gevallen dan immers -op kosten van je verzekeraar- door een andere (door jou gekozen) expert een second opinion laten doen. Als de expert van CED ingeschakeld is door de verzekeraar van de veroorzaker, heb je dat recht in principe altijd, maar dan moet je er rekening mee houden dat de kosten van contra-expertise alleen (kort door de bocht gesteld) vergoed worden als je contra-expert een andere mening dan de CED-expert erop nahoudt.
Just my 2 cents...
30 apr 2013 12:34
speedservice in born doet volgens mij ook schade herstel aan porsches , ze hebben daar ook een eigen spuitcabine . Ik zou hem in ieder geval even bellen
22 mei 2013 15:31
Op het eerste gezicht lijk ik er toch nog redelijk vanaf gekomen te zijn, maar verder onderzoek moet dat nog uitwijzen
En, hoe is het afgelopen?
14 jun 2013 23:28
Ah 'k heb dat laatste bericht van je helemaal niet meer meegekregen Bully
Schade valt uiteindelijk toch nog wel pittig uit. Naast de bumpers en achterklep was het rechter(achter)zijscherm verbogen, had de demper een flinke klap opgelopen en gaat de auto op de richtbank om te kijken of het allemaal nog klopt (redelijke kans van niet) en zal zonodig rechtgetrokken worden.
Gelukkig nu wel alles binnen van de verzekering, dus de reparatie gaat volgende week beginnen.
Van het spuitwerk was alleen het spuiten van de achterklep, bumpers en zijscherm inbegrepen, maar gezien de leeftijd en (zoals we gewend zijn) slechte kwaliteit van de Amerikaanse lak heb ik besloten gelijk de hele auto mee te pakken. In zekere zin toch nog een pluspuntje aan het geheel
14 jun 2013 23:34
heb je ook nog iets van de tegenpartij gehoord , over hoe het met zijn auto is afgelopen .
15 jun 2013 14:15
Daar is [nog?] niks aan gedaan.
15 jun 2013 17:22
Heb je contactgegevens op PB van de eigenaar van de 912, als daar nog niets aan is gedaan heb ik misschien wel interesse....