08 mei 2013 11:53
Cazzo Super Veloce schreef:Franz schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Wordt dus ook terecht aangepakt.
Ik ben wel heel benieuwd wat jij onder 'terecht' verstaat? Terecht omdat jij het wel moet betalen en een ander niet of terecht in de zin van dat de autobezitter al ruim 14 miljard aan MRB, Provinciale Opcenten, BPM en brandstofaccijns betaald waarvan de helft daadwerkelijk wordt besteed aan het wegennet en de overgebleven 7 miljard rechtstreeks in de schatkist verdwijnt, maar dat de staat dat nog niet genoeg vindt?
Terecht omdat je gebruikt maakt van een regeling die niet voor jou bedoeld is.
08 mei 2013 12:45
En meteen de plezier-vaart er achteraanIk vind de opmerking over motoren wel een goeie! Alles voor het milieu toch, dus hop, veel betalen voor die dingen!
08 mei 2013 13:05
08 mei 2013 13:07
Franz schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Franz schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Wordt dus ook terecht aangepakt.
Ik ben wel heel benieuwd wat jij onder 'terecht' verstaat? Terecht omdat jij het wel moet betalen en een ander niet of terecht in de zin van dat de autobezitter al ruim 14 miljard aan MRB, Provinciale Opcenten, BPM en brandstofaccijns betaald waarvan de helft daadwerkelijk wordt besteed aan het wegennet en de overgebleven 7 miljard rechtstreeks in de schatkist verdwijnt, maar dat de staat dat nog niet genoeg vindt?
Terecht omdat je gebruikt maakt van een regeling die niet voor jou bedoeld is.
Dit begrijp ik maar dat was niet waar ik op doelde. Het gaat meer over de manier waarop deze beslissing genomen is. De echte oldtimerliefhebber die dat ding puur hobbymatig gebruikt voelt zich in de steek gelaten. Die mensen zien hun auto niet als een vervoermiddel maar als een hobby die op een ordinaire manier belast wordt. Dat is het grote verschil met de groep mensen die voor relatief weinig geld een 'oldtimer' voor dagelijks gebruik reden. Het gevoel wat die mensen eraan overhouden is dat de automobilist op allerlei manieren totaal uitgeknepen worden door onze Overheid en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. En ja, in veel gevallen gaat het ook maar om een tientje per maand, maar als je alle maatregelen bij elkaar optelt wordt het toch een serieus bedrag voor veel mensen. Ik begrijp de verontwaardiging dus maar al te goed.
08 mei 2013 13:40
08 mei 2013 14:10
08 mei 2013 14:36
08 mei 2013 14:46
08 mei 2013 15:13
08 mei 2013 15:42
Cazzo Super Veloce schreef:Maar waarom zouden oldtimers, die toch vaak ook 3-5k/jr rijden gratis van het wegennet gebruik mogen maken?
Cazzo Super Veloce schreef:N tientje per maand lijkt me een redelijke vergoeding?
Cazzo Super Veloce schreef:Wat bedoel je met "alle maatregelen"?
Cazzo Super Veloce schreef:Er is maar 1 eerlijke oplossing, alle belastingen in de brandstof...
(vervalt in herhaling)
08 mei 2013 16:15
Franz schreef:En wielrenners, want die maken ook altijd gebruik van de hele weg.
08 mei 2013 16:35
08 mei 2013 16:38
Cazzo Super Veloce schreef:Dat LPG en diesel gewoon moeten betalen is terecht, zijn toch voor het grootste deel de veelrijders, en zo niet, sloop je die LPG installatie er toch uit?
08 mei 2013 16:39
08 mei 2013 16:53
ATanis schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Dat LPG en diesel gewoon moeten betalen is terecht, zijn toch voor het grootste deel de veelrijders, en zo niet, sloop je die LPG installatie er toch uit?
Uit een diesel![]()
08 mei 2013 16:55
Marco schreef:Ach mannen, koop een paar stapelbedden en word rijk van de kinderbijslag/toeslag-dinges-gebeuren. Voor alles is een oplossing
08 mei 2013 17:03
Marco schreef:Ach mannen, koop een paar stapelbedden en word rijk van de kinderbijslag/toeslag-dinges-gebeuren. Voor alles is een oplossing
08 mei 2013 17:22
Cazzo Super Veloce schreef:Er is maar 1 eerlijke oplossing, alle belastingen in de brandstof...
(vervalt in herhaling)
08 mei 2013 17:31
dobbelsteen schreef:Diegenen die weinig rijden, hebben vaak een dikke sportwagen die even veel belasting betalen als 20 van die dieseltjes die 100k km per jaar doen. Dus in totaal hebben ze meer geld door het systeem nu.
08 mei 2013 17:52
08 mei 2013 17:53
Te kort door de bocht, want je vergeet het "erfgoed" deel. Ik begrijp dat niet iedereen dat zo ziet, maar zo is het nu eenmaal wel. In zoverre is het dus een stukje subsidie en is het hetzelfde met subsidie op kunst, of op wat dan ook (EV auto's en Hybrides!)....Cazzo Super Veloce schreef:@ Franz; Hoe bepaal je of je genoeg hebt bijgedragen? Is natuurlijk onzin. Oldtimers maken gebruik van het wegennet en moeten dus ook meebetalen.
08 mei 2013 17:55
08 mei 2013 18:36
08 mei 2013 19:09
Cazzo Super Veloce schreef:@ Pascal
Erfgoed is totale onzin. Wordt door de oldtimer-lobby gebruikt om de MRB-vrijstelling te verdedigen, maar is natuurlijk kul.
99,9% van alle auto's is een massaproduct en daarmee ook niet te vergelijken met kunst
08 mei 2013 19:12
Franz schreef:Omdat deze auto's, los van de importauto's, al genoeg hebben bijgedragen aan belastingen en dergelijke in Nederland.