08 mei 2013 20:30
Cazzo Super Veloce schreef:@ Franz; Hoe bepaal je of je genoeg hebt bijgedragen?
Is natuurlijk onzin. Oldtimers maken gebruik van het wegennet en moeten dus ook meebetalen.
Cazzo Super Veloce schreef:Dat LPG en diesel gewoon moeten betalen is terecht, zijn toch voor het grootste deel de veelrijders, en zo niet, sloop je die LPG installatie er toch uit?
Cazzo Super Veloce schreef:Je noemt nu 1 maatregel, de BTW verhoging, terwijl je eerder tendentieus over "alle maatregelen" sprak, stemmingmakerij dus.
08 mei 2013 20:34
Aircooler schreef:Franz schreef:Omdat deze auto's, los van de importauto's, al genoeg hebben bijgedragen aan belastingen en dergelijke in Nederland.
Niet de auto (object) is grond voor de MRB, maar de eigenaar (subject). Is belasting altijd. Daarnaast moet de bezem nog veel meer door het hele scala van subsidies, zoals de fokpremie inderdaad.
08 mei 2013 20:51
Franz schreef:Zolang bedrijfsauto's een lager MRB-tarief betalen terwijl deze groep eigenlijk het meeste gebruik van ons wegennet maken en de zogenaamde CO2 zuinige auto's vrijstelling of voor een lager tarief in aanmerking komen vind ik het absoluut verdedigbaar om te pleiten voor vrijstelling voor oldtimers. Mede vanwege het feit dat deze auto's al voldoende hebben bijgedragen aan het wegennet.
08 mei 2013 21:54
08 mei 2013 21:56
Cazzo Super Veloce schreef:Nee, Diesels ouder dan 3 jaar moeten sowieso verboden worden
08 mei 2013 22:19
Let op, ik verwoord hem even ietsje anders, maar toch:Cazzo Super Veloce schreef:Erfgoed is totale onzin. Wordt door de oldtimer-lobby gebruikt om de MRB-vrijstelling te verdedigen, maar is natuurlijk kul.
99,9% van alle auto's is een massaproduct en daarmee ook niet te vergelijken met kunst.
08 mei 2013 22:21
Cazzo Super Veloce schreef:Franz schreef:Zolang bedrijfsauto's een lager MRB-tarief betalen terwijl deze groep eigenlijk het meeste gebruik van ons wegennet maken en de zogenaamde CO2 zuinige auto's vrijstelling of voor een lager tarief in aanmerking komen vind ik het absoluut verdedigbaar om te pleiten voor vrijstelling voor oldtimers. Mede vanwege het feit dat deze auto's al voldoende hebben bijgedragen aan het wegennet.
Kun je dat onderbouwen, dat bedrijfsauto's het meeste gebruik van ons wegennet maken?
08 mei 2013 22:48
De meeste kilometers rijden diesels van de zaak, namelijk 31,3 duizend. De minste kilometers (10,2 duizend) maken benzineauto’s van particulieren. Echter, van het totaal aantal kilometers dat Nederlandse personenwagens rijden, wordt slechts 21 procent gereden door auto’s van de zaak.
08 mei 2013 23:08
08 mei 2013 23:16
Frans D schreef:Hoe je het ook went of keert; wanneer je de mrb van een bedrijfswagen gelijk gaat stellen aan personenwagens, dan komen de uiteindelijke kosten toch weer op het bord van de consument terecht..
08 mei 2013 23:23
Pascal schreef:Let op, ik verwoord hem even ietsje anders, maar toch:Cazzo Super Veloce schreef:Erfgoed is totale onzin. Wordt door de oldtimer-lobby gebruikt om de MRB-vrijstelling te verdedigen, maar is natuurlijk kul.
99,9% van alle auto's is een massaproduct en daarmee ook niet te vergelijken met kunst.
Kunst is totale onzin. Wordt door nietsnutten gebruikt om subsidie te kunnen ontvangen, maar is natuurlijk kul. 99.9% van alle kunst is een massaproduct en daarmee ook niet te vergelijken met oldtimers.
Even zonder dollen, "kunst" is een schitterend subjectief gevoel. Ik denk dat iedereen hier in NL wel een voorbeeld kan bedenken van "kunst" waar ontzettend veel overheidsgeld (belastinggeld!) naartoe is gegooid, waar niemand op zit te wachten... Hier om de hoek een schitterend voorbeeld...
Een vitrinekast met daarin een Marklin treintje, om de HSL te simuleren. Inclusief een speaker(!) die het geluid van de trein na doet... Op een plaats waar 99% van de mensen TEGEN die HSL was! Kosten? 150.000 Euro (dat zijn dus 1.250 semi-oldtimers voor een jaar!).... Geloof dat het geheel uiteindelijk terug gebracht is naar 75.000 Euro, al kan ik dat niet meer vinden zo.... Zolang er zo met belastinggeld omgegaan wordt, en dat dus als "kunst" gezien wordt, vind ik dat je oldtimers wel degelijk als erfgoed mag bestempelen...
08 mei 2013 23:31
Cazzo Super Veloce schreef:Tsja, komt hier wel meer voor dat er ongefundeerd iets geroepen wordt, maar dat moet je niet zo letterlijk nemen
Franz schreef:Dat klopt, maar je hoort mij ook niet zeggen dat een bedrijfswagen het volledige MRB zou moeten betalen. Ik geef alleen maar aan dat er met verschillende maten gemeten wordt. Wat ik wel vind is dat ze moeten stoppen met dat stimuleren van de zogenaamde zuinige autoverkoop. Er is allang aangetoond dat fabrikanten de boel lopen te besodemieteren als het gaat om de CO2 uitstoot van auto's.
08 mei 2013 23:47
Frans D schreef:Dat zijn dus zowel leasewagens (vertegenwoordigers) als grijs kentekens, waarbij je er van uit mag gaan dat de leasewagens meer kms voor hun rekening nemen als de grijs kentekens.
Een bedrijfswagen rijdt dus in geen geval de meeste kilometers, zoals eerder werd verondersteld.
09 mei 2013 6:06
09 mei 2013 9:41
09 mei 2013 10:18
De meeste kilometers rijden diesels van de zaak, namelijk 31,3 duizend. De minste kilometers (10,2 duizend) maken benzineauto’s van particulieren. Echter, van het totaal aantal kilometers dat Nederlandse personenwagens rijden, wordt slechts 21 procent gereden door auto’s van de zaak.
09 mei 2013 11:01
09 mei 2013 11:25
09 mei 2013 11:53
09 mei 2013 12:10
En wederom: Gaat mij erom dat kunstsubsidie kul is. Er blijven genoeg kunstenaars over, zelfs als de totale subsidie afgeschaft wordt!Cazzo Super Veloce schreef:Gaat er mij om dat het erfgoed-argument kul is. Er blijven genoeg oldtimers over, zelfs al wordt de MRB voor oldtimers verdubbeld.
09 mei 2013 12:14
09 mei 2013 12:56
09 mei 2013 13:04
09 mei 2013 13:59
09 mei 2013 14:33