11 mei 2013 14:10
11 mei 2013 14:19
11 mei 2013 15:12
11 mei 2013 16:06
Aircooler schreef:En terecht. 300.... opzouten naar het circuit.
11 mei 2013 16:33
11 mei 2013 16:42
11 mei 2013 19:07
Niet helemaal waar... Doordat iedere gek hier in Nederland zijn eigen partij kan starten, krijg je dat de stemmen te "divers" worden. Daardoor krijg je dat je een regering krijgt met PvdA en VVD. Twee partijen die eigenlijk totaal niet bij elkaar passen. Dan moet je dus schipperen, en krijg je rare maatregelen voor elke partij. De VVD-achterban is "boos", de PvdA achterban is "boos"... Briljant... Ik zeg: terug naar 5 partijen ofzoAircooler schreef:Tja, Steef, dat heet DEMOCRATIE. We hebben met zijn ALLEN die overheid gekozen. Althans degenen die aan de touwtjes worden geacht te trekken.
12 mei 2013 0:18
12 mei 2013 0:53
12 mei 2013 1:26
12 mei 2013 7:45
Een 30-dagenkaart voor auto’s van 30 jaar en ouder;
Deze variant houdt in dat voor een personenauto of bestelauto van 30 jaar en
ouder gekozen kan worden voor een 30-dagenkaart. De dagenkaart is alleen
toegankelijk voor een oldtimer indien tegelijkertijd schorsing voor een
kalenderjaar wordt aangevraagd. In beginsel is de oldtimer geschorst (in ieder
geval voor de MRB) met uitzondering van de dagen waarop men met de
oldtimer van de weg gebruik maakt nadat de bewuste dag op de dagenkaart
digitaal van te voren is aangevinkt. De dagenkaart is gekoppeld aan de
oldtimer en geldt voor een kalenderjaar. Aangezien de 30-dagenkaart wordt
gekoppeld aan schorsing door de RDW, is het bedrag voor schorsing aan de
RDW verschuldigd. Daarnaast zal een vast bedrag aan MRB voor de
dagenkaart verschuldigd zijn dat in de orde van grootte van € 100 zal liggen.
De dagenkaart kan worden uitgevoerd door de RDW. Naast de dagenkaart
heeft men ook de keuze om de reguliere MRB te betalen of de oldtimer te
schorsen. Inherent aan deze variant is dat voor oldtimers die het gehele jaar
op de openbare weg worden gestald, MRB moet worden betaald. In de regel
zal het dan niet gaan om een kostbare oldtimer. Mede gelet op een aantal
grote projecten dat thans loopt bij de RDW, is nu nog niet duidelijk of de
dagenkaart per 1 januari 2014 in werking kan treden. Deze variant leidt wel
tot enige stijging van de structurele uitvoeringskosten, omdat extra toezicht
noodzakelijk is. Toezicht zou plaats moeten vinden op basis van
camerabeelden. Het budgettaire beslag van deze variant komt uit op € 11 mln.
Voor motoren en vrachtauto’s en dergelijke komt daar nog een budgettair
beslag van € 3 mln. bovenop door uit te gaan van invoering van het
kwarttarief, waardoor het totale budgettaire beslag op € 14 mln. uitkomt.
12 mei 2013 9:52
12 mei 2013 10:09
12 mei 2013 10:16
12 mei 2013 10:45
Remmel schreef:Zo'n 30-dagenkaart is leuk maar is administratief een drama dus dat gaat hem niet worden.
12 mei 2013 11:05
12 mei 2013 11:27
12 mei 2013 11:31
12 mei 2013 12:23
12 mei 2013 12:40
12 mei 2013 19:05
12 mei 2013 19:12
13 mei 2013 0:29
13 mei 2013 1:21
Dit ging over het afschaffen van een geldende regel, op basis waarvan heel veel mensen een zware investering hebben gedaan, en dan plotseling hun centen in rook zien opgaan.....zonder omhaal, zonder overgangsregel, en alleen op basis van een balanstekort, die niet door het volk is veroorzaakt (ok, waar we wel van hebben geprofiteerd).
Tja, Steef, dat heet DEMOCRATIE. We hebben met zijn ALLEN die overheid gekozen.
Administratief hoeft dat tegenwoordig geen probleem (meer) te zijn .. overal langs de weg hangen camera's (Big Brother!) die met een niet al te ingewikkeld programma kentekens kunnen "lezen" en herkennen (o.a. bij traject-controle). Het programma is zelfs in staat een voertuig combinatie te herkennen.
14 mei 2013 17:29