27 mei 2013 22:34
27 mei 2013 23:24
Jan liever een goeie zonder boekje, wat een slimmerik er zo bij koopt, dan een slechte met historie. Nogmaals een beetje specialist vertelt je binnen een uur wat je koopt. En bij betere nederlandse taal andere prijzenEn wat je er nu bij hebt gezocht?.............
![]()
Citaat:
Natuurlijk is het mooi om een onderhoudsboekje te hebben, een dik dossier is nog mooier. En wat zegt het? Niets over de actuele status van een auto, niets over of de eerste eigenaar een dwaas was die met een koude motor 8000 toeren maakte en ook niets over schade en roest. Het hebben van een boekje is uiteraard mooi en zegt iets over de aannemelijkheid van de kilometerstand.
Wat mij betreft houdt het belang van de historie niet op bij de 996/997.Trek dat maar rustig door naar de 993 en de 964 (en als dat ook mogelijk zou zijn voor de nog oudere types.....perfect). Hans Odijk vraagt zich af of je nu "echt een mooie en schadevrije auto waar de historie (deels) van ontbreekt moet laten staan om die reden." Nee, dat hoeft niet. Als geld geen rol speelt, zou het best zo kunnen zijn, dat de betreffende koper wat minder eisen stelt aan de onderhoudsgeschiedenis en zich tevreden stelt met de vaststelling, dat de betreffende Porsche momenteel in goede tot uitstekende staat verkeert. Voor hen die na lang sparen eindelijk op zoek gaan naar de door hen gewenste porsche is een liefst sluitende en zoveel mogelijk betrouwbare onderhoudsgeschiedenis wel van groot belang. Ook met het oog op wederverkoop. Zo willen de meeste klanten het en dat is derhalve de realiteit, waar de verkoper maar rekening mee te houden heeft. Het lijkt mij daarbij niet voor de hand te liggen om de zaak om te draaien:
27 mei 2013 23:26
27 mei 2013 23:38
27 mei 2013 23:52
jan-1 schreef:Bully schreef:Jan liever een goeie zonder boekje, wat een slimmerik er zo bij koopt, dan een slechte met historie. Nogmaals een beetje specialist vertelt je binnen een uur wat je koopt. En bij betere nederlandse taal andere prijzenEn wat je er nu bij hebt gezocht?/quote]
Dit is een telkens terugkerend, en niet onbelangrijk verhaal, het belang van het aanwezig zijn van originele boekjes en een onderhoudsgeschiedenis. Enige weken geleden kwam dit ook ter sprake n.a.v. een bijdrage van Hans Odijk. Deze schreef onder meer:Citaat:
Natuurlijk is het mooi om een onderhoudsboekje te hebben, een dik dossier is nog mooier. En wat zegt het? Niets over de actuele status van een auto, niets over of de eerste eigenaar een dwaas was die met een koude motor 8000 toeren maakte en ook niets over schade en roest. Het hebben van een boekje is uiteraard mooi en zegt iets over de aannemelijkheid van de kilometerstand.
Ik heb daar toen het volgende over gezegd en het kan geen kwaad dat nog eens te herhalen:Wat mij betreft houdt het belang van de historie niet op bij de 996/997.Trek dat maar rustig door naar de 993 en de 964 (en als dat ook mogelijk zou zijn voor de nog oudere types.....perfect). Hans Odijk vraagt zich af of je nu "echt een mooie en schadevrije auto waar de historie (deels) van ontbreekt moet laten staan om die reden." Nee, dat hoeft niet. Als geld geen rol speelt, zou het best zo kunnen zijn, dat de betreffende koper wat minder eisen stelt aan de onderhoudsgeschiedenis en zich tevreden stelt met de vaststelling, dat de betreffende Porsche momenteel in goede tot uitstekende staat verkeert. Voor hen die na lang sparen eindelijk op zoek gaan naar de door hen gewenste porsche is een liefst sluitende en zoveel mogelijk betrouwbare onderhoudsgeschiedenis wel van groot belang. Ook met het oog op wederverkoop. Zo willen de meeste klanten het en dat is derhalve de realiteit, waar de verkoper maar rekening mee te houden heeft. Het lijkt mij daarbij niet voor de hand te liggen om de zaak om te draaien:
28 mei 2013 0:06
28 mei 2013 6:36
28 mei 2013 7:29
28 mei 2013 7:36
Kappi2907 schreef:
Kent iemand de eigenaar van deze 911 (forum lid)?
Allicht een keuring Porsche om te achterhalen of er spannende zaken zijn te verwachten.
Ik vind het inderdaad een mooie uitvoering.
28 mei 2013 7:43
ChrisGT schreef:
(dat verhaal van prijs overeen komen voor de proefrit kan de verkoper vergeten).
28 mei 2013 10:05
waardevastheid is mooi meegenomen. maar als waardevastheid de reden is om een 964 te kopen - domme zet. tenzij je een bijzonder model koopt (RS etc) en dat ding op blokken wegzet.
_________________________________________
28 mei 2013 10:17
.Bovenstaande zegt uiteraard niets over de staat van de porsche, als ik weer tot rust ben gekomen doe ik wellicht nog een poging, maar voorlopig laat ik deze even voorbij gaan
28 mei 2013 11:02
28 mei 2013 11:25
28 mei 2013 14:42
jan-1 schreef:Er is een verschil tussen beleggen (een Rembrand met potentie of een bijzonder model Porsche, dat daarna op blokken wordt gezet) en investeren in een hobby, waarvan de uiteindelijke kosten enigszins binnen de perken kunnen worden gehouden.
Het is inderdaad daarom dat horn schreef:waardevastheid is mooi meegenomen.
28 mei 2013 15:14
Citaat:
waardevastheid is mooi meegenomen. maar als waardevastheid de reden is om een 964 te kopen - domme zet. tenzij je een bijzonder model koopt (RS etc) en dat ding op blokken wegzet.
28 mei 2013 19:03
30 mei 2013 20:39
30 mei 2013 21:48
30 mei 2013 22:24
csteenbe schreef:Die schiefergrau in Born staat nu bij mij in de garage....
viewtopic.php?f=23&t=37977
31 mei 2013 7:35
Kappi2907 schreef:Top, heel jaloers?!
31 mei 2013 16:13
31 mei 2013 16:35