Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Verschillen 993 cabrio

23 mei 2013 23:57

Bedankt voor de tips

btw. Zou dit aan te raden zijn, of zeggen jullie blijf daar af http://www.2dehands.be/autos/autos/pors ... 4797&p=all

Re: Verschillen 993 cabrio

24 mei 2013 0:16

mooi hoor zo'n BdB Kelly......een 996 uit 2004 omgebouwd naar 997 uit 2010 :? :bang:

ik zou niet verder kijken dan deze advertentie, maar ook voor dit soort modellen is een markt :wink:

ik snap alleen niet hoe je van een 993 cabrio, hierbij terecht komt....... :scratch:

Re: Verschillen 993 cabrio

25 mei 2013 11:38

Ja....effe zijsprongetje gemaakt...
Nee, ik blijf bij de 993 voorlopig

Re: Verschillen 993 cabrio

25 mei 2013 13:31

Beter ten halve gekeerd.... :?
Die tupperware daar zou je snel op uitgekeken raken en dan is het toch zonde van de centen.

Re: Verschillen 993 cabrio

25 mei 2013 20:57

Ben nu naar enkele gaan kijken, en moet zeggen er zijn er paar mooie exemplaren tussen...wel in de prijsklasse 40 +...
Niemand die er eentje heeft of weet staan ?

Re: Verschillen 993 cabrio

26 mei 2013 10:21

Wil je er een waar alles aan klopt met een niet al te hoge km stand dan ben je gewoon 40K + kwijt bereid je daar maar op voor. Maar dan heb je ook gegarandeerd een waarde vaste auto met 0 afschrijving en zelfs nog waarde stijging.

Re: Verschillen 993 cabrio

28 mei 2013 15:27

Ik heb nu een amerikaan op 't oog.
1995 C2 59 miles
Mooie auto en volledig origineel en alles ingevuld en facturen erbij.
Maar......is een amerikaan minder waard dan een europees in de herverkoop???

Re: Verschillen 993 cabrio

28 mei 2013 15:30

Vergeten....is een schakelbak

Re: Verschillen 993 cabrio

28 mei 2013 16:49

Ik ben daarjuist een proefrit gaan maken met de Amerikaan.
De wagen voelt heel vertouwt aan en rijd super.
Het is de eerste keer dat ik met een 993 rij, maar ik was toch wat teleurgestelt in de trekkracht.
De auto hangt heel goed en direct aan het gas, maar volgens mij is ie trager dan m'n 968 met maar 240 PK.
De eigenaar zegt dat ie pas echt tot leven komt boven de 4000 toeren, wat ik niet geprobeert heb.
Mijn 968 trekt echter al bij 3000 toeren de stenen uit de grond.

Re: Verschillen 993 cabrio

28 mei 2013 17:05

lambda schreef:Het is de eerste keer dat ik met een 993 rij ...
Mijn 968 trekt echter al bij 3000 toeren de stenen uit de grond.



Het zijn dan ook twee heel verschillende Porsche's.

Bij je 968 begint bij 3000 toeren de variocam zijn werk te doen ;)

Zet voor de grap ook eens de gewichten en pk's naast elkaar :idea:

Re: Verschillen 993 cabrio

28 mei 2013 19:24

Ja, de spec's verschillen nogal, juist daarom misschien teveel ineens verwacht.
Maar wat denk je is een amerikaan minder gezocht?

Re: Verschillen 993 cabrio

28 mei 2013 19:43

Ja, je moet hem wel boven de 4000 toeren houden. Maar dan gaat hij ook als de brandweer toch?
En waardeverschil is er zeker. Kijk maar naar de prijzen op mobile.de. Voor vergelijkbare auto's is de prijs van een Amerikaan al snel € 5.000 of meer lager. Maar dan is het dus ook niet zo erg als hij bij verkoop weer wat minder opbrengt.

Re: Verschillen 993 cabrio

28 mei 2013 20:16

Is er soms verschil in het vermogen van een amerikaan versus europeaan

Re: Verschillen 993 cabrio

28 mei 2013 20:21

Volgens mij niet meer vanaf de 964 - of zelfs de Carrera 3.2 :wink:

Re: Verschillen 993 cabrio

28 mei 2013 21:07

lambda schreef:De auto hangt heel goed en direct aan het gas, maar volgens mij is ie trager dan m'n 968 met maar 240 PK.
De eigenaar zegt dat ie pas echt tot leven komt boven de 4000 toeren, wat ik niet geprobeert heb.
Mijn 968 trekt echter al bij 3000 toeren de stenen uit de grond.

Heb precies hetzelfde ondervonden toen ik uit m'n 968 kwam en voor de eerste keer in een 993 reed. Bleef laag in de toeren (rond 3000, want gewoonte bij 968) en was dus niezo onder indruk van de trekkracht en ook het geluid (maar wat dat betreft ben je in de 968 ook niet verwend)...dat was ook nog m'n eerste keer in een tiptronic en dat hielp ook niet...(slome bedoening)

Het is een kwestie van jezelf aanleren om verder door te trekken in de versnellingen. Zoals hierboven gezegd; bij 4000 toeren wordt het echt leuk. Goed om te weten voor de volgende proefrit.

Kijk maar naar het verschil in de krommes:
http://www.993-cabriolet.de/993-Datenblatt.htm
http://www.studiodual.com/968/full_power_curves.gif

Re: Verschillen 993 cabrio

28 mei 2013 21:22

lambda schreef:Ben nu naar enkele gaan kijken, en moet zeggen er zijn er paar mooie exemplaren tussen...wel in de prijsklasse 40 +...
Niemand die er eentje heeft of weet staan ?



Ik heb een 993 c4 Cabrio handgeschakeld uit 1997. Origineel Nederlandse auto. Maar zal jou niet aanstaan denk ik ivm 217.000 km. (al is de prijs wel uiteraard lager dan 40)
Deze auto heb ik zelf vorig jaar gekocht, akk laten doen en laten reparen wat moest gebeuren bij waal garage.
Zeer blij mee (hiervoor had ik een 997 en dat vond ik dood saai). De enige reden waarom ik de auto zou verkopen is omdat het zoeken naar een nieuwe 993 Cabrio of 2s/4s eigenlijk veel leuker is dan het hebben!

Mocht je een keer over de 993 in het algemeen of mijn 993 willen praten dan stuur maar een PB.

Re: Verschillen 993 cabrio

30 mei 2013 14:20

Ben vandaag gaan proefrijden met een varioram met tiptronic, maar wat een verschil met de 272 pk.
De auto trekt vanuit de lage toeren al pijlsnel en blijft maar doorgaan.
Zo snel die automaat schakelt kan je zelf niet schakelen vrees ik
Ik ben nooit voor een automaat geweest, maar nu begin ik toch te twijfelen.
Lekker relaxst in de file en toch de nodige punch als je wil trappen.
IK had ook zoiets van "je kan nieteens een spuit gas geven in een tunneltje" of zo
Maar niets is minder waar....gewoon effe in N schakelen en een brede smile komt er vanzelf op je smoeltje.
Ik maak me sterk dat een handbak het gewoon moet afleggen tegen een automaat op het wegennet
Op een track kan het wel anders zijn.

Wat me erg verwonderd is dat er zoveel verschil zit in trekkracht tussen een 272 en een varioram

Re: Verschillen 993 cabrio

30 mei 2013 15:11

Tiptronic is gewoon een heel fijne bak. Na 7 handgeschakelde Porsches is mijn 997 de eerste met een automaat en ik heb nog geen dag mijn handbak gemist. Een tip kan gewoon alles wat een handbak kan.

Re: Verschillen 993 cabrio

30 mei 2013 16:39

lambda schreef:Ik maak me sterk dat een handbak het gewoon moet afleggen tegen een automaat op het wegennet

de cijfers zeggen wat anders...

Re: Verschillen 993 cabrio

30 mei 2013 17:00

Misschien moeten we toch onderscheid maken tussen de tiptronic uit de jaren negentig en die van de 997

Tegen de eerste maak je met de handbak echt wel kans bij de stoplichtsprint! :)

Re: Verschillen 993 cabrio

30 mei 2013 17:01

Olaf schreef:Volgens mij niet meer vanaf de 964 - of zelfs de Carrera 3.2 :wink:


Wel een verschil is dat alle US uitvoeringen een bak met lange overbrengingsverhoudingen hebben, Europese hebben dat vanaf de varioram modellen. Dit scheelt ook in de snelheidsbeleving denk ik.

lambda schreef:Wat me erg verwonderd is dat er zoveel verschil zit in trekkracht tussen een 272 en een varioram


Zoveel verschil is het nou ook weer niet die 13 pk en een beetje koppel. Na 18 jaar met evt wat achterstallig onderhoud kunnen er best een aantal pk'tjes verdwenen zijn.

Re: Verschillen 993 cabrio

30 mei 2013 19:24

lambda schreef:Ben vandaag gaan proefrijden met een varioram met tiptronic, maar wat een verschil met de 272 pk.
De auto trekt vanuit de lage toeren al pijlsnel en blijft maar doorgaan.
Zo snel die automaat schakelt kan je zelf niet schakelen vrees ik
Ik ben nooit voor een automaat geweest, maar nu begin ik toch te twijfelen.
Lekker relaxst in de file en toch de nodige punch als je wil trappen.
IK had ook zoiets van "je kan nieteens een spuit gas geven in een tunneltje" of zo
Maar niets is minder waar....gewoon effe in N schakelen en een brede smile komt er vanzelf op je smoeltje.
Ik maak me sterk dat een handbak het gewoon moet afleggen tegen een automaat op het wegennet
Op een track kan het wel anders zijn.

Wat me erg verwonderd is dat er zoveel verschil zit in trekkracht tussen een 272 en een varioram


Dat zeg ik automaat :D :thumleft:

Re: Verschillen 993 cabrio

30 mei 2013 20:00

ATanis schreef:
Zoveel verschil is het nou ook weer niet die 13 pk en een beetje koppel. Na 18 jaar met evt wat achterstallig onderhoud kunnen er best een aantal pk'tjes verdwenen zijn.


Verschil in maximaal koppel is niet zo groot. Maar bij 4000 rpm heeft de vario 20% meer koppel dan de non-vario, dat merk je echt wel. Bij 5000 rpm is het verschil in koppel bijna 0. Zie http://www.instant-g.com/Products/36Con ... /VRAM.html

Een non-vario hoeft dus niet veel langzamer te zijn maar je zult flink moeten schakelen om een vario met tip bij te houden.
Laatst bijgewerkt door dirty gertie op 31 mei 2013 9:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Verschillen 993 cabrio

30 mei 2013 21:30

Wannahave schreef:Ja, je moet hem wel boven de 4000 toeren houden. Maar dan gaat hij ook als de brandweer toch?
En waardeverschil is er zeker. Kijk maar naar de prijzen op mobile.de. Voor vergelijkbare auto's is de prijs van een Amerikaan al snel € 5.000 of meer lager. Maar dan is het dus ook niet zo erg als hij bij verkoop weer wat minder opbrengt.


Wat is dat toch met die zogenaamde lagere waarde van een US 993 t.o.v. een ROW 993. Ze komen toch allemaal uit Zuffenhausen. Dus zijn ze toch op dezelfde manier en met dezelfde passie in elkaar gezet. Het eventuele achterstallige US onderhoud is in te lopen en dan is een US of een ROW toch gelijk??

Re: Verschillen 993 cabrio

30 mei 2013 23:50

ATanis schreef:
Olaf schreef:Volgens mij niet meer vanaf de 964 - of zelfs de Carrera 3.2 :wink:


Wel een verschil is dat alle US uitvoeringen een bak met lange overbrengingsverhoudingen hebben, Europese hebben dat vanaf de varioram modellen. Dit scheelt ook in de snelheidsbeleving denk ik.

De 993 hebben andere bak verhoudingen tussen us versie en row versie non-vario. De vario-versie heeft in row heel kort nog de korte bak gehad (ik meen sept 95 tot dec 95). Vanaf Jan-96 allemaal zelfde bak verhoudingen.

De 964 USA en row versie allemaal zelfde bak en motor koppel: 310. Pk: 250

De 3.2 USA tot 86 hadden 207pk en 265nm Koppel, daarna 217pk, koppel gelijk

Row 3.2 met KAT 217 en 265nm koppel, zonder kat 231pk en 284nm.
Plaats een reactie