Zaterdag 8 juni zou ik m'n auto kunnen ophalen bij HR Engineering in Doesburg...
Dus om 11:00 uur vol goede moed richting Doesburg. Toen ik daar aankwam werd er nog driftig gesleuteld aan mijn auto: de motor liep nog niet zoals het zou moeten...
Aan het eind van de vollast kwam er een een onverklaarbare dip en die moest en zou eruit. Het was eigenlijk al meteen duidelijk dat het een ontstekingsverhaal was, maar de vraag was wát er nou precies mankeerde...
Eerst maar eens een nieuwe Bobine.
Daarmee werd het wel beter, maar het probleem verplaatste zich alleen zo'n 1.000 toeren. En dus ook maar de condensator vervangen. Dat leek het probleem, maar al snel werd duidelijk dat het nog steeds niet echt goed zat. Vervolgens werd een 009-ontsteking gemonteerd. Wéér geen resultaat... Tja, wat nu?
In een soort van wanhoopspoging maar een 123-ontsteking gemonteerd en zowaar: een strakke run!
Nog een paar keer herhaald en de runs bleven netjes. Wel van 108 pk terug naar 104,5, maar wel een heerlijke curve... En steeds weer... Dus lekker zo gelaten!

Me happy!
Op weg naar huis met een brede smile: wat looptie lekker! De motor reageert lekker vlot op het gas en hij loopt super lekker...
Thuis aangekomen moest ik eerst even de vliegjes tussen m'n tanden verwijderen vanwege de smile die de hele weg op m'n bek stond!
Vanochtend de eerste officiële rit: Aalsmeer Roest Niet...
Vol goede moed aan de start verschenen. De auto verkeerde immers in bloedvorm...
M'n navigator (thanx' Marc) stuurde me bij de eerste de best kruising linksaf en toen de bocht uit accelereerde, sloeg het noodlot toe: de auto knalde en stopte er acuut mee. Als ik de auto startte, lukte dat wonderwel, maar rijden was onmogelijk: de motor produceerde dan keiharde knallen en kwam niet vooruit.
Dus de ANWB maar gebeld.
De ANWB-meneer was zo gecharmeerd van m'n auto dat hij het vertikte om een sleepwagen te bellen: hij zou en moest vinden wat er mankeerde en naar aanleiding van mijn mededeling dat ik linksachter steeds een slepend geluid hoorde, was het probleem na enig zoekwerk snel gevonden:
Tja...
Pendelassen veren niet recht op en neer en bij het inveren naar een linkse bocht raakte m'n wiel dus de kabelboom die daar loopt...
Kabels gerepareerd, wiel weer gemonteerd en m'n karretje rijdt weer als nieuw!