Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 996 Turbo: Doen of niet

07 jun 2013 11:40

Zal best, maar bij mijn 993 TT gingen ze kapot net na de 100k, en van een kennis van me ook bij 110k. Hoe het met de 996 is weet ik niet, die van mij had bij verkoop pas 43k op de klok.

Re: 996 Turbo: Doen of niet

07 jun 2013 12:14

DennisvdB schreef:Sinds wanneer gaan turbo's kapot bij 100.000 km? Normaal halen die de 2 tot 2,5 ton wel hoor.


En waar is deze wijsheid op gebaseerd? :roll:

Re: 996 Turbo: Doen of niet

07 jun 2013 13:52

Beide turbo's nog de originele! Nu bijna 160k km op de teller. Ik verwacht ook,dat ze nog wel 100k of meer meegaan :popcorn: Is ook"erg"belangrijk de motor voor het uitzetten een poosje stationair te laten draaien :!: Hier ook met alle andere voertuigen (auto's,tractoren oa)doen we dat! Nog nooit een opgeblazen turbo gehad 8)

Re: 996 Turbo: Doen of niet

07 jun 2013 15:56

Maar jouw turbo's hoeven dan ook maar 2 wielen aan te drijven :mrgreen:

Re: 996 Turbo: Doen of niet

07 jun 2013 16:14

:mrgreen: hele goeie :thumleft:

Re: 996 Turbo: Doen of niet

07 jun 2013 17:57

Precies en die nemen we niet mee in het "onderzoek". :wink:

Re: 996 Turbo: Doen of niet

08 jun 2013 0:07

MarkS schreef:
DennisvdB schreef:Sinds wanneer gaan turbo's kapot bij 100.000 km? Normaal halen die de 2 tot 2,5 ton wel hoor.


En waar is deze wijsheid op gebaseerd? :roll:


Op basis van ervaringen van mede-rijders mbt voornamelijk Garrett en Mitsubishi TH04 turbo's, bij mijn turboproject is ie nog niet zo oud omdat het om een gereviseerde turbo gaat.

Re: 996 Turbo: Doen of niet

08 jun 2013 6:21

Check rennlist, veel info over Porsche turbo's.

Re: 996 Turbo: Doen of niet

08 jun 2013 22:25

marino schreef:Zal best, maar bij mijn 993 TT gingen ze kapot net na de 100k, en van een kennis van me ook bij 110k. Hoe het met de 996 is weet ik niet, die van mij had bij verkoop pas 43k op de klok.


Ik heb er één moeten laten vervangen, maar dat was omdat de wastegate door pekel was gaan corroderen en daardoor niet meer gangbaar was. En helaas is die bij de 996 turbo 1 onderdeel met de turbo zelf...

Maar verder ondanks tuning, veel snelle kilometers op de Ring, enz. tot aan 2 ton weinig gezeur gehad (en daarna verkocht).
Plaats een reactie