16 jun 2013 14:09
PDF schreef:Er zijn veel auto's die over de 200 gaan maar zodra er Porsche op staat denken velen ook dat dat overal moet. Helaas met dergelijke gevolgen.
Jos Targa schreef:Vorige week nog een discussie gehad met een vader die het belachelijk vond dat wij zijn zoon zijn 944 niet wilde verzekeren. Was zijn eerste auto. 19 jaar.
16 jun 2013 15:20
16 jun 2013 16:58
16 jun 2013 17:06
Frans D schreef:Ondanks dat het een verkeerde combinatie was (snelle wagen, jong, drank en bomen) blijft het een treurig nieuwsbericht.
16 jun 2013 17:19
16 jun 2013 17:19
16 jun 2013 18:17
16 jun 2013 18:18
16 jun 2013 20:27
Jos Targa schreef:Rob, het heeft niks te maken met pk's. Maar met de combinatie rijervaring en pk's. Ook een golf met 150 PK is voor een 19 jarige niet voor een normale premie te verzekeren, als hij al verzekerd kan worden. De gemiddelde verzekeraar houd voor een beginnend bestuurder ongeveer 75pk aan als richtlijn voor wat men verantwoord vind. Ik ben het daar volledig mee eens
16 jun 2013 20:28
Olaf schreef:Zelfs maar 112 Kw (150 Pk) ... als het nog 't 85'er motorblok is.
16 jun 2013 21:24
Bassen schreef:Jos Targa schreef:Rob, het heeft niks te maken met pk's. Maar met de combinatie rijervaring en pk's. Ook een golf met 150 PK is voor een 19 jarige niet voor een normale premie te verzekeren, als hij al verzekerd kan worden. De gemiddelde verzekeraar houd voor een beginnend bestuurder ongeveer 75pk aan als richtlijn voor wat men verantwoord vind. Ik ben het daar volledig mee eens
Ja vind die regels allemaal belachelijk. Nu is het mij wel gelukt een 911 als 19 jarige te verzekeren. Maar leeftijd zegt gewoon niks over ervaring, met 5 jaar mijn rijbewijs heb ik al meer km's gemaakt als mijn opa in 45 jaar. Ook is de verzekering van mijn huidige auto goedkoper om op mijn zus der naam te zetten (2 jaar ouder) maar die heeft misschien 500km in haar hele leven gereden.
Betreft het ongeluk, zeer triest en zeker niet gaan speculeren. Laat het onderzoek maar aan de experts over. Met mijn ongeluk werden ook allemaal aannames gedaan over mijn snelheid, geestelijke toestand (ze wisten te vermelden dat ik mij op het circuit waande), lichamelijke toestand (zou een nat pak hebben gehad, was kurk droog) de auto zou pas gerestaureerd zijn (muah, hij was net gewassen). Al met al zeer weinig schade en Do kan/kon dit bevestigen want een maand later reed de auto weer rond. (welke in het nieuwsbericht total loss was)
Nee dit soort berichten ga ik geen conclusie uit trekken. Hou het gewoon bij de feiten.
16 jun 2013 21:27
16 jun 2013 21:53
Jos Targa schreef:Bassen, dat jij een uitzondering bent prima!
16 jun 2013 22:12
16 jun 2013 22:29
Jos Targa schreef:Rob, het heeft niks te maken met pk's.
Maar met de combinatie rijervaring en pk's. Ook een golf met 150 PK is voor een 19 jarige niet voor een normale premie te verzekeren, als hij al verzekerd kan worden. De gemiddelde verzekeraar houd voor een beginnend bestuurder ongeveer 75pk aan als richtlijn voor wat men verantwoord vind. Ik ben het daar volledig mee eens
Frans D schreef:Er kwam iemand naar mij toe die net zijn rijbewijs had en de wagen wilde kopen.
Ik heb dat geweigerd en toen hij vroeg waarom, antwoordde ik hem; dat ik niet zijn ouders aan de deur wilde krijgen omdat ik hem aan wagen had verkocht waarmee hij zich dood had gereden.
Jos Targa schreef:Jongere omdat ze en te weinig rijervaring hebben en nu eenmaal vaker roekeloos rijden en oudere vanwege hun reactievermogen. Ik ben blij dat men hier streng naar kijkt, ik moet er niet aan denken dat iedereen die net zijn rijbewijs heeft in een auto kan stappen met te veel pk's. Ik zou mijn kinderen niet meer op straat durven te laten spelen.
16 jun 2013 22:36
16 jun 2013 22:42
16 jun 2013 22:52
16 jun 2013 23:19
Jos Targa schreef:Ik vind jouw reactie dan ook erg kort door de bocht en onvolwassen. Wat voor mij bovenstaande dan ook maar weer bevestigd.![]()
16 jun 2013 23:44
17 jun 2013 3:35
Van mij mogen ze m.b.t. het rijbewijs; vermogenscategoriën invoeren.
Des te jonger de persoon, des te minder pk gereden mag worden.
Jonge bestuurder en 150 pk is, ongeacht wat er gebeurd is, geen verstandige combinatie.
17 jun 2013 8:46
17 jun 2013 8:49
17 jun 2013 9:28
Rob Herfst schreef:Verder allemaal moralistisch gedoe op basis van statistieken.....
Zo lust ik er ook nog wel één!
Jonge mannen van 18 tot 24 jaar zijn sterk oververtegenwoordigd bij alcoholgerelateerde verkeersongevallen. Jonge mannen vormen ongeveer 4% van de Nederlandse bevolking, maar ze zijn slachtoffer bij 23% van de alcoholongevallen in het verkeer.
Ook blijkt dat bij ongeveer driekwart van de ernstige alcoholongevallen bestuurders met een BAG boven de 1,3‰ betrokken zijn. De zware drinkers die soms ook nog drugs gebruiken, nemen ongeveer de helft van deze ongevallen voor hun rekening. De groep zware drinkers maakt 0,2% uit van alle bestuurders en 25% van alle rijders onder invloed.
17 jun 2013 10:19