Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 jun 2013 23:16
steef schreef: Zelfs Totmbo begon met een echtscheiding te dreigen als ik die aanschaf.....
Dat zei mijn ex-vrouw over een 911. Heb nog nooit zoveel lol van een auto gehad als van mijn eerste 911...
24 jun 2013 23:45
E30 zou ik verkopen! Je mag mij een pbtje sturen
25 jun 2013 0:14
E30 M3 houden, net als de Porsche. Als financiën het toelaten natuurlijk. Opslaan en wanneer je terug komt de Porsche weer uit de mottenballen om te rijden en verloren tijd in te halen.
De E30 nog even in opslag laten staan. Sprak toevallig mijn BMW dealer dit weekend over de waarde ontwikkeling van een goede E30 M3. Behalve dat die heel, heel erg mooi blijft, wordt die steeds meer gewaardeerd. Had ik maar.........

Veel succes in SGP. Great city, great food!
25 jun 2013 1:06
zoals hiervoor al vermeld.....drie jaar is niets, vliegt zo voorbij. Opslaan dus, maar wel aandacht aan besteden (dus professioneel opslaan), tips bij specialist.
25 jun 2013 5:13
Wat is nu drie jaar als ze voorbij zijn?
Da's waar, maar ik zou ook voor 2 jaar gaan en 6 jaar later zit ik nog (met plezier) in Australie.
Die drie jaar niet rijden/genieten krijg je nooit meer terug.
Dus ik zeg, opslaan prima, mits je weet dat je binnen 3 jaar terugkomt, anders is meenemen echt de betere oplossing.
25 jun 2013 6:30
ik heb net even de link van marcel op pagina 1 aangeklikt. sluit dit topic maar. los van het feit dat importeren starnakelduur is, moet een auto rechtsgestuurd zijn en mag hij niet ouder dan 3 jaar zijn. Staat tenminste in dat artikel...

@ 912 - heb jij jouw auto destijds meegenomen naar sgp?
25 jun 2013 7:31
Dank allen voor de vele reacties. Meerderheid lijkt voor opslaan, neig er zelf ook toe. Meenemen, zoals gezegd, niet reëel. En zeker niet alle drie! Ik zal er nog een paar nachten over slapen, moet ook nog details met werkgever bespreken. Zal me eens gaan verdiepen in hoe auto's op een goede manier weg te zetten, hoop dat mijn werkgever zo gul is als de jouwe, FlyingDutch!
25 jun 2013 8:38
horn schreef: los van het feit dat importeren starnakelduur is
Buiten dat .... heftig tolsysteem en punten-rijbewijs ... 12 punten (te hard of rood-licht kost je 6 punten) ..
25 jun 2013 8:55
E30M3 doet het beter momenteel dan de 964, dat wist ik van tevoren, maar ja, ze heet niet voor niets Totmbo.
Mbebe: slechte ervaringen gehad met BMW?
25 jun 2013 8:57
Olaf schreef:horn schreef: los van het feit dat importeren starnakelduur is
Buiten dat .... heftig tolsysteem en punten-rijbewijs ... 12 punten (te hard of rood-licht kost je 6 punten) ..
.........en nergens mag je harder dan 90 km/u, met ongelofelijk zware boetes als afschrikking

.
25 jun 2013 9:17
Een goeie E30M3 rendeert beter dan een spaarrekening, dus waarom zou je hem verkopen?
Je baas op laten draaien voor de stallingskosten, dat vind ik dan wel weer heeeeeeel hollands.

Over stalling gesproken, mijn Spitfire stond 4-5 jaar onder een doekje bij ons in de werkplaats.
Accu er in, starten en meteen lopen.
Paar rondjes gereden, alles doet het nog, dus gewoon in een droge garage zetten, evt op blokken, nix aan de hand.
25 jun 2013 10:12
Cazzo Super Veloce schreef:Je baas op laten draaien voor de stallingskosten, dat vind ik dan wel weer heeeeeeel hollands.

De baas vraagt jou toch om te verkassen? Moet je dan extra kosten maken om hem te plezieren? Vriend van mij werd door zijn bedrijf gevraagd om voor 3 jaar naar Australie te verkassen. Kon zijn huis niet verkopen tegen een redelijke prijs, wel verhuren maar voor minder dan de hypotheek per maand. Heeft aangegeven aan zijn bedrijf dat hij best 3 jaar naar Australie wilde, maar dat zij dat verlies aan woonkosten in NL wel moesten compenseren. Hollands?
Ik zou het gewoon als stukje onderhandeling meenemen. Nee heb je en een dreun kun je krijgen
25 jun 2013 12:35
Cornelius schreef:Olaf schreef:horn schreef: los van het feit dat importeren starnakelduur is
Buiten dat .... heftig tolsysteem en punten-rijbewijs ... 12 punten (te hard of rood-licht kost je 6 punten) ..
.........en nergens mag je harder dan 90 km/u, met ongelofelijk zware boetes als afschrikking

.
Maar je gaat ook niet echt rijden in Singapore natuurlijk.
Maleisie is 10 minuten rijden en daar zijn de regels hééél anders, ha ha
25 jun 2013 12:47
horn schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Je baas op laten draaien voor de stallingskosten, dat vind ik dan wel weer heeeeeeel hollands.

De baas vraagt jou toch om te verkassen? Moet je dan extra kosten maken om hem te plezieren? Vriend van mij werd door zijn bedrijf gevraagd om voor 3 jaar naar Australie te verkassen. Kon zijn huis niet verkopen tegen een redelijke prijs, wel verhuren maar voor minder dan de hypotheek per maand. Heeft aangegeven aan zijn bedrijf dat hij best 3 jaar naar Australie wilde, maar dat zij dat verlies aan woonkosten in NL wel moesten compenseren. Hollands?
Ik zou het gewoon als stukje onderhandeling meenemen. Nee heb je en een dreun kun je krijgen

Huis is natuurlijk van een andere orde. Compensatie is logisch.
Ik denk dat je van een werknemer ook een zekere inzet/investering mag verwachten, komt toch ook op zijn CV?
En anders zou ik de waardestijging van de auto's verrekend willen hebben met de stallingskosten.
Wedden dat ik er aan verdien?
25 jun 2013 12:56
Klinkt misschien raar maar onderbrengen bij familie die er een keer in de maand een stukje mee toeren?
Dan blijven ze rijden.
25 jun 2013 15:45
ik ken jouw familie niet, maar mijn familie zou ik dat dus niet zomaar toevertrouwen... liever bij professionals opslaan.
25 jun 2013 15:59
Mijn familie woont 1000 km van de auto's vandaan.... En dan zeker eens in de maand een weekendje Autobahnrammen met mijn youngtimers
25 jun 2013 16:11
steef schreef:Mbebe: slechte ervaringen gehad met BMW?
nou ik ga nu erg generaliseren, maar ik vind het vaak een bepaald slag volk dat erin rijdt (ja ja ik weet het, heel veel mensen hier hebben een P en een BMW). Prima auto's, rijden best maar niet mijn kopje thee
25 jun 2013 21:27
Ik ben zelf 5 jaar in S'pore geweest met de P in NL in de garage. Ik denk dat die periode zeker te overbruggen is. Zo snel gaat een auto echt niet achter uit. En ik neem aan dat je ook wel op home leave gaat, zodat je de motor even kunt laten draaien/ kunt rijden?
Meenemen is geen optie idd. Ik kon me in S'pore alleen een Tucson permitteren, dus de thuiskomst was een FEEST! Succes
25 jun 2013 22:39
Tristan schreef: Ik kon me in S'pore alleen een Tucson permitteren ..
.. dan heb je het niet slecht gedaan
25 jun 2013 22:48
Zijn auto's daar dan zo duur? Ik weet dat ze daar de dikste wagens hebben, met de kleinst mogelijke motoren. Bv moest er een BMW 7 bestaan met een 1,2 litertje er in, dat zou daar super populair zijn. (Onder de rijken denk ik dan toch)
Ze maken zelfs speciaal lange versies voor die markt, zoals de BMW 3L (waarvan de 3GT nu ook het chassis gekregen heeft).
Maar dat is dan ook alles wat ik er van weet

.
En zijn ze daar dan zo streng op te snel rijden? Met elke auto rij ik wel eens te snel (onbewust), met gelijk welke auto zit je wel rap boven 60km/u ook al wil je 50km/u rijden, zonder continu op te letten is dat niet zo handig. Lang leve cruise control

.
25 jun 2013 23:09
http://www.expatsingapore.com/content/view/1152http://singapore.xpatxperience.com/vehicles/singapore_coe.shtmlLees deze twee links en je haalt het echt niet in je hoofd ooit een auto mee te nemen naar Singapore... Taxi's zijn goedkoop en goed
25 jun 2013 23:14
dobbelsteen schreef:Zijn auto's daar dan zo duur? Ik weet dat ze daar de dikste wagens hebben, met de kleinst mogelijke motoren. Bv moest er een BMW 7 bestaan met een 1,2 litertje er in, dat zou daar super populair zijn. (Onder de rijken denk ik dan toch)
Ze maken zelfs speciaal lange versies voor die markt, zoals de BMW 3L (waarvan de 3GT nu ook het chassis gekregen heeft).
Maar dat is dan ook alles wat ik er van weet

.
En zijn ze daar dan zo streng op te snel rijden? Met elke auto rij ik wel eens te snel (onbewust), met gelijk welke auto zit je wel rap boven 60km/u ook al wil je 50km/u rijden, zonder continu op te letten is dat niet zo handig. Lang leve cruise control

.
Wat prijzen betreft: de basisprijs in SIngapore van een Boxster, bij voorbeeld, is SGD 245.000 en dat komt neer op een kleine € 147.000................ Vervolgens moet je ook nog maar zien om toestemming te krijgen om 'm ook daadwerkelijk te gebruiken, het aantal vergunningen is beperkt en ze zijn daardoor duur. En ja, men is daar inderdaad streng op te snel rijden of op welke andere overtreding van regels dan ook!
Er zijn dan ook eigenaren van dure auto's en vooral van zgn. supercars die hun auto op een aanhanger meenemen over de Maleisische grens om zich daar een beetje te gaan uitleven.......
26 jun 2013 0:17
Collega van me ging voor 3 jaar naar Polen. Hij heeft in de garage van een van onze kantoorpanden een box laten timmeren waar zn SC Targa netjes kon verblijven. Familie kwam er af en toe even een rondje in rijden. Hij heeft later als huisraad een nieuwe 996 mee teruggenomen. De originele NL geleverde SC Targa uit 1978 met 145.000 km van 2e eigenaar, kon ik destijds overnemen voor 17.000 guldens ... zucht.
26 jun 2013 4:05
los van het feit dat importeren starnakelduur is
Buiten dat .... heftig tolsysteem en punten-rijbewijs ... 12 punten (te hard of rood-licht kost je 6 punten) ..
.........en nergens mag je harder dan 90 km/u, met ongelofelijk zware boetes als afschrikking

.
En was het ook niet in Singapore waar vanwege de enorme vervuiling je alleen op even of oneven dagen mag rijden (afhankelijk van je kenteken)?
Anyway, collega's van me hebben voor langere tijd in Singapore gezeten en die vonden het prachtig. Veel plezier dus!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.