Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Het grote motorfiets topic

25 jun 2013 13:50

horn schreef:
Cornelius schreef:De foto toont geen 750, maar een 1300 Hayabusha, een razendsnelle fiets die dicht in de buurt van de 300 km/u kan komen.

Dat zegt hij ook. Zijn vrouw kocht een 750 dus kon hij niet achterblijven. En kocht die grote rijstkoker. :cheesy:

Sorry, inderdaad niet goed gelezen............. :oops: .
Op een bochtig traject zal het voor een Hayabusha inderdaad nog lastig zijn een lichtere en nog beter handelbare 750 bij te houden, bij gelijke rijderscapaciteiten.
Laatst bijgewerkt door Cornelius op 25 jun 2013 13:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Het grote motorfiets topic

25 jun 2013 13:55

Om zo'n Hayabusa een beetje fatsoenlijk de baas te kunnen is het volgens mij wel handig flink wat rij-ervaring te hebben.

Re: Het grote motorfiets topic

25 jun 2013 14:17

De meest gemaakte fout (ook door mij) is beginnen op een (veel) te zware motor.
Is zo intimiderend, dat je er heel lang over doet om een beetje goed te leren rijden.
Lekker op een licht fietsje beginnen, liefst off-road.

Re: Het grote motorfiets topic

25 jun 2013 14:30

Cazzo Super Veloce schreef:Lekker op een licht fietsje beginnen, liefst off-road.


OR rijden heeft, om het te leren, weinig te maken met het besturen van een racer op de weg. Toen we destijds in Gabon-W-Afrika woonden (6.1/2 jaar in totaal), veel off road gedaan. Hadden we regelmatig nieuwkomers die zich aansloten en jaren wegmotor ervaring hadden, maar het gebeurde dan ook regelmatig dat voor hen na "enkele" kilometers het huilen letterlijk nader stond dan het lachen.... Je moet gewoon weer helemaal opnieuw beginnen.... want het is niet voor iedereen natuurlijk om gas bij te geven als je denkt dat je gaat vallen, en dat is wel zo'n beetje het principe...

Re: Het grote motorfiets topic

25 jun 2013 14:42

Daarom ook die volgorde; eerst OR en dan WR, en niet andersom.
Waarom denk jij dat de toppers zo lekker kunnen driften?

58312

:res:

Re: Het grote motorfiets topic

25 jun 2013 15:04

:D good point, ik heb die volgorde wel/ook aangehouden..., maar ik kan toch echt niet driften met mijn motor, ik denk dat het een beetje aan de motor ligt.... :D (en aan mij), niet?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marcel op 25 jun 2013 16:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Het grote motorfiets topic

25 jun 2013 15:23

Denk dat zelfs Rossi die niet driftend de hoek om krijgt :mrgreen:

Re: Het grote motorfiets topic

25 jun 2013 20:32

@Marcel: Wel een geweldig mooie fiets! :thumleft:

Re: Het grote motorfiets topic

25 jun 2013 23:02

Afbeelding

Heb dan een watergekoelde boxer als auto, maar heb wel een luchtgekoelde boxer brommer :)

Heb besloten om hem volledig te restaureren nu, en zoals je ziet ben ik al een eind op weg er mee hij blijft naked/cafe, kan niet wachten om er weer mee te rijden.

Re: Het grote motorfiets topic

26 jun 2013 10:25

Ook bij mij kriebelt het weer mbt een nieuw project.

Onlangs een Harley Davidson Sportster 1200 Sport aangeschaft.

Afbeelding

Onder andere nieuwe tank, struts, clip-ons, zitje gekocht:

Afbeelding

Om vervolgens tot ongeveer zo'n resultaat te komen:

Afbeelding

Een caferacer op basis van een Sportster dus.

Re: Het grote motorfiets topic

26 jun 2013 16:59

ben erg benieuwd. Vooral omdat je een Sportster als basis gebruikt.

Re: Het grote motorfiets topic

26 jun 2013 18:07

Gaaf project!

Mijn betere helft heeft vandaag haar motorrijbewijs gehaald! :cheers:
We kunnen nu dus kiezen of toeren met de P of met de motor! :D

Re: Het grote motorfiets topic

03 aug 2013 14:34

Hier nog ontwikkelingen (nieuwe aanwinsten, projectupdates of nieuwe accessoires) of is iedereen te druk met lekker cruisen in het zomerzonnetje :mrgreen: ?

Re: Het grote motorfiets topic

03 aug 2013 16:56

Hier had ik het gisteren avond over Stephan,

Afbeelding


Het uitelkaar halen is al gelukt :?

Re: Het grote motorfiets topic

03 aug 2013 18:18

Het uit elkaar halen lukt mij meestal ook wel en ik begin daar ook altijd aan met het grootste enthousiasme en de wildste ideeën. Vervolgens stranden de projecten nog wel eens... :mrgreen:

Ik kende dat model zo 1,2,3 even niet Jurgen. De bij mij bekende oldskool Suzuki schakelbrommers zijn de TS, ZR en RV :thumleft: .

Re: Het grote motorfiets topic

03 aug 2013 19:46

@jurgen.... Mocht je nog onderdelen zoeken, dan trek maar aan de bel!

Re: Het grote motorfiets topic

03 aug 2013 21:19

huh, vertel Jw..

Re: Het grote motorfiets topic

03 aug 2013 22:57

PB is onderweg

Re: Het grote motorfiets topic

04 aug 2013 10:34

In de vakantie een Ducati 750 Sport uit 1988 gekocht....
Lekker oud ding maar met een hoog fun gehalte..!!

Re: Het grote motorfiets topic

04 aug 2013 11:18

Cloaca schreef:In de vakantie een Ducati 750 Sport uit 1988 gekocht....
Lekker oud ding maar met een hoog fun gehalte..!!

Altijd mooi, een Ducati en zeker de al wat klassiekere modellen. Is dat nog een exemplaar met de zgn. koningsassen voor de nokkenasaandrijving?

Re: Het grote motorfiets topic

04 aug 2013 11:44

Heeft iemand hier toevallig ervaring met een Stukgaattie Monster?
Motorvarianten, onderhoud, zaken om rekening mee te houden, (on)betrouwbaarheid, etc.
Ik doel dan vooral op de eerdere modellen en lagere prijsklasse (+/- 2000,-).

Ik vind het altijd maar eng dat Italiaanse en soms hoor je weer verhalen over torenhoge onderhoudskosten e.d. maar ik vind ze zo mooi :oops: en ze schijnen lekker handelbaar te zijn (ik ben 1.78 en net onder of boven de 60 KG).

Re: Het grote motorfiets topic

04 aug 2013 11:48

@mud; heb je je fireblade niet meer?

Re: Het grote motorfiets topic

04 aug 2013 12:04

Nee die is een paar pagina's geleden al verkocht.
Had eigenlijk toch niet zo'n zin om te sleutelen (lees: er een streetfighter van te maken) en ik wilde gewoon rijden + toch iets lichters/tammers.

Ik zoek iets lichters, gewoon lekker touren, bochtjes maken, gevoel terug krijgen en kijken of ik er weer plezier aan kan beleven. Ik wil wel het idee hebben dat ik op een motor rij en niet op een opgevoerde brommer (vraag ik me af bij een Monster 600) maar ik hoef niet zo nodig 250+ en elk stoplicht op het achterwiel weg te trekken. Graag het gevoel dat ik in controle ben i.p.v. dat ik een veel te snelle fiets gekocht heb waar je ongetwijfeld punten mee zult scoren in de kroeg maar die in feite alleen maar met mij aan de haal gaat en waarmee je de bochten nooit lekker zult leren omdat je alles op gas compenseert.

Budget dus beperkt (+/- 2000,-) omdat het gewoon weer een speledingetje voor erbij is. Het is ook geen moeten maar toch komen ieder jaar die kriebels weer terug + nu durf ik het ook weer aan met m'n nek (ging tenslotte ook goed op de Fireblade en die ging goed vooruit + was omgebouwd tot naked en ik ving dus alle wind).

Kan iets rationeels kopen als een Jap of BMW maar een motorfiets is toch emotie en ik vind een Monster nou eenmaal mooi :oops: . Als het dus allemaal wel meevalt qua kosten/ellende is het een optie en anders het budget verhogen en toch voor een Z750 gaan kijken.

Re: Het grote motorfiets topic

04 aug 2013 13:59

Ga voor een 900 en laat een 600/750 zitten....ohja, akk bij een specialist als je geen verstand van hebt....kortom, dezelfde argumenten als bij een porsche aankoop.....

Voor de rest, eenvoudig techniek en kwaaltjes...

Re: Het grote motorfiets topic

04 aug 2013 15:29

Allemaal gehannes.... ik heb al meer dan 10 Duc's gehad en bijna geen betrouwbaarheids problemen....
Plaats een reactie