Ik kan ook niet wachten om er een flink stuk mee te gaan rijden.... Zit op mijn onderhoud spullen te wachten. Hopelijk voor aankomend weekend binnen....
Je bent wel echt van de Kelly's he . Waar bestaat je wagenpark momenteel allemaal uit? Vind het in ieder geval een hele dikke Kelly dit, heel veel plezier er mee gewenst
.... het ziet er dik uit... en who care's?! Jij rijdt er toch in.... en vele malen goedkoper dan een echte! Zo'n kelly mag bij mij ook best voor de deur staan. Dat het een kelly is dat weten de mensen buiten op straat ni!
Even een kleine update..... Nadat ik de motor eens even goed bekeken heb zijn waren er wat verbeter puntjes. Ondanks dat het een revisie motor is (70.000km terug) liep hij toch wat rommelig. Na onderzoek bleken 2 bougies doorgeslagen te zijn.... NGK BP8EVX zaten erin.... vervangen voor Bosch W3DPO... Ook waren er een aantal seals van de intercooler piping lek....
Resultaat: Zuiver lopende motor en een hoop meer vermogen.....
Na een proefrit merk ik dat er nog meer vermogen in zit dat er niet uitkomt. Ik heb de indruk dat de motor "lean" draait.
Nu heb ik deze link gevonden maar nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van mensen hier op het forum met deze afstel mogelijkheid.
Meten is weten, laat eerst je AFR gewoon checken tijdens WOT. Als ie té arm draait de oorzaak gaan zoeken in de brandstofpomp of brandstofdrukregelaar.
Ik heb inmiddels bedenkingen... Hij houdt in bij het optrekken. Alsof niet alle cilinder meedoen. Bij het afremmen op de motor rommelt hij in de uitlaat (kleppen?) Hij loopt stationair goed...
Ik wil zelf eerst het mengsel rijker zetten om het effect te zien. Bij geen effect wilde ik de injectoren ultrasoon laten reinigen. De vorige eigenaar had ook het vermoeden dat hier het probleem kon zitten) Bougie kabels is ook geen nette set van hetzelfde soort. Die moeten sowieso het veld ruimen....
Gisteren even een beetje gespeeld met de mixture control unit. Bij het rijker zetten van de mixture control unit met de 3mm imbus trekt hij veel beter, maar loopt slecht stationair. Armer zetten komt hij brandstof tekort op toeren maar loopt hij stationair goed.
Even kijken hoe je dat goed krijgt..... of kan iemand me een tip geven?
Uit eigen ervaring maar wel met de mogelijkheid om het zelf aan te passen in de software van de ECU een AFR aansluiten en kijken hoe de verhoudingen zijn. Dan desgewenst aanpassen waar te veel of te weinig benzine in combinatie lucht is.
Goeie vraag, ik weet het niet. Maar ik ga uit van standaard. Ik verdenk momenteel de WUR... Deze zou voldoende brandstof moeten regelen als de motor warm is. Of de injectoren gooien roet in het eten...
Komende week ga ik de WUR uitbouwen om te kijken of alles in orde is. Dus ohmse waarde checken, schoonmaken, alle slangen bij langs etc..... Is deze niet in orde gaat hij naar Schreurs in Den Haag.....
Wur gedemonteerd. Ohmse waarde van het verwarmingselement is 26,3 Ohm. Vacuum deel is in orde. Visueel lijkt de wur in orde. Toch maar even de drukken laten testen zodat 100% zeker is dat hij in orde is....
Cloaca schreef:Wur gedemonteerd. Ohmse waarde van het verwarmingselement is 26,3 Ohm. Vacuum deel is in orde. Visueel lijkt de wur in orde. Toch maar even de drukken laten testen zodat 100% zeker is dat hij in orde is....
heb je een luchtmassa meter met draad of klapdeurtje? momenteel wordt mijn unit in engeland gereviseerd de weerstandbaan was versleten de auto trekt niet meer goed en sommige delen van de weerstandbaan gaven een oneindige weerstand..
Re: Nieuw speelgoed opgehaald... Turbo...
04 aug 2013 9:06
Dit is er een waar ik wel een rondje omheen zou lopen om te bewonderen.
Hermen 2 schreef:heb je een luchtmassa meter met draad of klapdeurtje? momenteel wordt mijn unit in engeland gereviseerd de weerstandbaan was versleten de auto trekt niet meer goed en sommige delen van de weerstandbaan gaven een oneindige weerstand..
Met een daadwerkelijke mechanische luchtweger... Deze beweegt mooi soepel en heeft rondom de juiste "gap"...