Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

06 maart 2013 12:52

Knudde schreef:Of het heiligschennis is of niet laat ik links liggen, rooie grijpertjes vind ik altijd wel chique staan!


:thumleft:

Afbeelding

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

06 maart 2013 18:01

Zo te zien zitten er SportDesign velgen op, optie IXRL. Die zijn er pas vanaf 2002, dus niet origineel, maar wel mooi! Deze velgen zijn voor 8Jx18 ET52 en achter 10Jx18 ET65. Dan ga ik er wel vanuit dat het originele Porsche velgen zijn... Google anders eens op E_996_KATALOG, daarin vind je de onderdelen en de optielijst.

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

07 maart 2013 16:45

Ok,

Thanks... Apart, maar ik vind ze niet lelijk die velgen :)


Anyway, een andere vraag, cruisecontrol retrofit, is dat mogelijk?

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

07 maart 2013 16:52

never mind, heb het al gevonden, is eenvoudig te doen lees ik, nu even opzoek naar een handle

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

08 maart 2013 1:09

Welkom hier Maarten.
Nette auto zo.

Remmen inderdaad zo houden. Klauwen voor de Carrera 4 wijken af van de overige modellen en horen zilver te zijn.
Heb je ook de originele Carrera 4 velgen er nog bij gekregen? Er zat standaard een eigen velg bij de Carrera 4 met ook een andere ventiel locatie. Het is een detail maar wel leuk om te weten.

Josquin schreef:Standaard in 18 inch op een 996 uit 2000 is voor 7.5Jx18 ET50 met 225/40 ZR18 en achter 10Jx18 ET65 met 265/35 ZR18. De 8Jx18 voor en de 285/30 ZR18 achter zijn van de turbo, en voor de C2/C4 vanaf 2002.

18 inch was zeker niet standaard voor een 996. Standaard werd de auto geleverd met 7Jx17 voor en 9Jx17 achter.
De 18 inch velgen waren als optie verkrijgbaar maar werden zeker na 2002 bijna altijd als optie aangevinkt.

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

08 maart 2013 9:08

Heb geen andere set velgen erbij.

Hoe ziet de originele carrera 4 velg er uit dan?

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

08 maart 2013 10:05

Zo:
Afbeelding

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

08 maart 2013 10:29

Ik bedoelde natuurlijk niet dat 18" standaard was, maar dat de 18" velgen die je in 2000 fabrieksaf erop kon krijgen (opties M408, M413, M414) 7.5Jx18 / 10Jx18 waren met 225x40 en 265x35. Nu zie je natuurlijk allerlei andere combinaties rondrijden, met name latere velgen. Mijn wintervelgen horen eigenlijk niet op een 1999, maar ja.

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

08 maart 2013 10:58

RichardP schreef:Mooi! Gefeliciteerd.

Zeker geen dagelijkse kleur.

Goede vraag van die remklauwen. Dit is wat ik vond;

'Black is standard. Silver means AWD. Red is usually used on upgraded brakes, like big reds'


Op mijn RWD heb ik zwarte, bij jou zie ik grijze (zilveren), dus het kan kloppen :scratch:


Voor zo ver ik weet:
Cayenne V6 Zwart
Cayenne V8 Zilver
Cayenne V8 Turbo Rood
Boxster 2.7 Zwart
Boxster 3.2 Rood

Bij deze modellen zijn dat de "standaard" remmen.

Het AWD verhaal bij zilver gaat in strijd bij de cayenne's. Kleur is rem sterkte voor zo ver ik weet.

Zwart (Cayenne, Carrera, Panamera S)
Zilver (Cayenne S, Carrera 4, Panamera 4S)
Rood (Turbo, 4S, 997 C2S)
Geel (Keramisch)

Ik kan het fout hebben maar dit is naar mijn idee hoe het in elkaar steekt

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

08 maart 2013 11:00

3AE '99 schreef:Zo:
Afbeelding


Ieuw, dan ben ik blij dat ik mijn huidige heb :)

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

18 maart 2013 6:24

Hmm, je merkt toch altijd weer dat het een gebruikte auto is, waar waarschijnlijk een reden voor was dattie ingeruild is. Na wat kilometer erin gebolt te hebben

- definitief andere banden, wat een harde uitgedroogde rommel zit erop
- denk 2 nieuwe draagarmen voor hem ook niet slecht doen , nu heb ik xenon, 'litronic', ik lees her en der dat je speciale draagarmen daarvoor moet hebben? En dan.. Bij de dealer? Of aftermarkt is net zo goed?

Qua remschijven vervangen
- bij de dealer halen?
- of van ebay gewoon wat scoren

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

18 maart 2013 9:06

Zilver is origineel: houwen zo...!

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

23 maart 2013 19:52

Iemand nog suggesties wat betreft die draagarmen/reactie stangen? Dealer of aftermarket, of de huidige nieuwe powerflexen inzetten?

Verdere updates:
- nieuwe banden, 285/30/18 & 225/40/18 Michelin PS2 N3, wat een zalig gevoel na die trillende uitgedroogde bridgestone meuk
- nieuwe schijven + blokken , trilplaatjes + sensoren , deze vanmorgen gemonteerd, nu in ieder geval van het vervelende lampje af!
- gasklep gereinigd, stationair is nu mooi
- gewassen
- stadslichtje vervangen
- al 1500km in een week mee gereden :)

En net op eBay voor weinig 10 liter mobil1 0w40 gescoord. Van de week maar eens even verversen. (nog even een filter bij de dealer maandag maar scoren)

Verder heb ik een kleurverschil in m'n xenon lampen, ene zal wel wat ouder zijn dan de ander. Gaan hier standaard D2S lampjes in?

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

25 maart 2013 10:36

Hmm, niet zoveel mensen hiero die echt zelf wat doen aan hun 996 geloof ik.

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

29 maart 2013 22:58

Zijn DS2 lampen. Advies is kwaliteit te nemen (Philips) omdat goedkopere geen UV filter zouden hebben en de koplamp lens kan verkleuren..

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

29 maart 2013 23:27

Mooie auto, Maarten! :cheers: :drive:

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

01 apr 2013 21:22

Thanks!

Afgelopen zaterdag de olie verwisseld, en een nieuw filter geplaatst, allemaal zonder problemen. Iets verschil in niveau tussen de peilstok en de elektrische niveausensor. Als de olie warm is, dan zittie volgens de meter tegen max, en met motor koud zittie 1 streepje hoger. Volgens mij is dat wel prima, of mensen moeten er HEEEEEL andere ideeen over hebben, dan haal ik er wat uit, merk geen verschil in gedrag van de motor, loopt niet slechter, en ook niet beter.

En verder, vandaag even het milde geluid verholpen van de 996, en bypass geplaatst.

Had nog 321 RVS lasbochten en stukje buis:

Afbeelding

gaatjes geboord:

Afbeelding

even gemodelleerd:
Afbeelding
Afbeelding

En vastgelast met de TIG:
Afbeelding


Ben alleen nog niet geheel tevreden met het geluid, het klinkt te scherp, niet donker genoeg (m'n buurman dacht dat ik een lekke uitlaat had :) . Ach, het is eenvoudig terug te draaien door de buisjes weer dicht te lassen, of er anders een smallere diameter in te maken, moet nog maar even zien. Van binnen in de auto klinktie trouwens hetzelfde tijdens normaal rijden, behalve als je op het gas gaat, dan hoor je hem wel :)

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

23 jul 2013 14:23

Afbeelding

Dat moet het zweverige in het stuur wel op gaan lossen :)

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

24 jul 2013 18:35

mgm schreef:Hmm, niet zoveel mensen hiero die echt zelf wat doen aan hun 996 geloof ik.


Toch wel hoor :)

En echt moeilijk is het (meeste) niet : recentelijk ook zelf onderhoud gedaan op mijn 'nieuwe' 996 (voor 'peace of mind', ondanks recentelijk onderhoud toch maar zelf extra doen om zeker te zijn !) :

- Mobil 1 0W40 ook gescoord op Ebay
- K&N oliefilter : tevens Ebay
- K&N inleg luchtfilter : Ebay
- bougies (moet ik nog plaatsen) : UK webshop
- pollenfilter : Ebay
- Carrera logo achteraan op klep : UK webshop ; net geplaatst :)
- brandstoffilter : nieuw gescoord op kapaza :)

Lassenkan ik helaas niet, ben voor m'n uitlaat langsgegaan bij Carnewal :)

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

24 jul 2013 18:43

mgm schreef:Ow ja, enige modificiatie die ik wel snel wil doen, is de voorbumper er afhalen, en die grijs verkleurde binnenkant aan de onderkant even zwart spuiten, en weer terug monteren.

Die dingen verkleuren bij alle porsches die ik gezien heb.


Een goeie raad : als je de bumper er toch afneemt, reinig dan de radiatoren eens grondig ; de voorste zeker verwijderen om aan de achterste te kunnen, want daarachter zit ook een hele pak vuil !

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

01 maart 2014 20:40

Vandaag beurtje gedaan bij 237.000km :)

- olie + filters
- interieur + luchtfilter
- nieuwe schijven + blokken voor
- nieuwe draagarm links voor (die naar voren wijst)

En met dat laatste ben ik toch blij! Trillen wat op een of andere manier niet op te lossen was (alle rubbers al vervangen door powerflex, en her en der wat draagarmen), ,is *eindelijk* opgelost. Thanks gaan uit naar Porsche Visser in Hilversum voor de analyse :)

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

05 maart 2014 23:58

Hoi Maarten,

Mooie 996 ! Aparte kleur blauw erg mooi !
Welkom hier.

Ik heb zelf onlangs ook een 996 C4 gekocht (Millennium Editie) en die heeft inderdaad ook zilveren remklauwen.
De uitlaat van de mijne was echt zo lek als een mandje en heb ik laten vervangen door een uitlaat van het merk Dansk.
Mooi geluid blijft lekker rustig totdat je echt gas geeft maar het wordt niet overdreven. Gisteren nog even nieuwe gasveren bij de "motorkap"
vervangen en het weekend nog even de gasveer van de "echte" motorkap (achter) vervangen, dan is alles voorlopig klaar.

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

04 jan 2015 1:47

Sinds van de week heb ik een setje Dansk dempers (hier op het forum) gescoord. Zitten er nog niet onder, maar ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken. De bypass die ik had geplaatst is toch net even iets te veel van het goede.

Verder ben ik aan het kijken of ik preventief het IMS lager ga vervangen, en/of wellicht een koelings modificatie.

Winter projecten:
- achterbumper ivm krasjes laten spuiten (done)
- nieuwe achterbanden (al liggen)
- ventilatie rooster/paneel boven navi vervangen (is donkerblauw ipv zwart, heb nieuwe al liggen)
- remklauwen spuiten (geel of rood)
- parafan vervangen (verkleurd, al liggen)

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

04 jan 2015 6:52

Goede acties.
Voor de koeling ga je zeker naar Auto-Resto?

Remklauwen rood maken , niet geel. Geel impliceert PCCM remschijven wat je niet hebt. Daarnaast staat rood beter bij je auto. (IMHO)

Re: Nieuw (voor mij) 996 carrera 4

06 jan 2015 14:01

Over de remklauwen:
Zwart: Standaard Carrera 2 modellen
Zilver: Standaard Carrera 4 modellen
Rood: Sport (S) modellen Carrera 2 & 4
Geel: Keramische schijven (PCCB)
:salut:
Plaats een reactie