Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
20 jul 2013 11:28
mbembe schreef:Ja jij wel

Yep.....maar blijft vreemd waarom Porsche daarop bezuinigt bij de 986/7
Het is aardig dat je nu kunt zien dat de temp van de olie rustig kan oplopen tot boven de 110 graden, water kent maar een stand, 90 graden. Veder zie je nu dat de oliedruk afhankelijk is geworden van de belasting van de motor en niet alleen het toerental.
20 jul 2013 14:01
Bij mij blijft water op 80 graden.... Wrs omdat ik zo'n koele kikker ben
20 jul 2013 19:15
Olietemperatuurmeter vind ik niet nodig. Ik voel het aan wanneer de motor goed warm is.
21 jul 2013 13:39
Je voelt het aan je water....

(sorry kon het niet laten)
21 jul 2013 13:42
Maar dan zeker alleen als je in de olie bent.
21 jul 2013 23:30
Heel wat info en tips, bedankt allen, daar heb ik en mijn 6 cilinders wat aan, top !
22 jul 2013 13:23
frankv schreef:caelin schreef:voor de heren die vertellen dat je naar de olie temperatuur moet kijken: helaas hebben we in de boxster/cayman variant niet zo'n handig metertje daarvoor
Serieus? Dat is dan wel een hele erge fail voor een Porsche moet ik zeggen. Geen indicatie van wanneer je olie op bedrijfstemperatuur is in een sportwagen...

+1 dat heb ik inderdaad ook nooit begrepen en dat vind ik echt heel slecht van Porsche.. is toch onmisbare info..... zeker ook met de motorblokproblemen van de 996 en 997 in het achterhoofd waarbij het op temparatuur laten komen van de olie van cruciaal belang is....
25 jul 2013 19:12
Ik weet dat ik in de 996 de temperatuur ook digitaal op het display van mn airco kan zien als ik 2 knopjes ingedrukt houd. Geen idee of dat de temp. Van de olie of van het water is.
Werkt miss ook in de boxter?
25 jul 2013 20:17
Dat kan me Jetta ook... Allemaal VAG he...Zou moeten kunnen denk ik. Ik vraag me af of het ook live met zon uitlees App of laptop kan?
25 jul 2013 20:57
Theoretisch kun je er meer info uit toveren, maar of het ook echt betrouwbaar is...
Link naar topic uit maart'13.
27 jul 2013 21:05
Door de Porsche specialist is mij verteld met m'n C4 964 om de eerste 15 à 20 min niet hoger gaan dan 3200-3500Rpm.
Laatst bijgewerkt door
356_rijder op 28 jul 2013 11:36, in totaal 1 keer bewerkt.
28 jul 2013 11:21

hey hallo allemaal !
Kijk, das info waar je wat aan hebt, beetje op gevoel en ervaring, en gedeeltelijk op de temp.meters.
In ieder geval eerste 20/30 km rustig aan, voordat we het gas goed intrappen.
Thx voor alle tips !
Jeroen
28 jul 2013 20:22
2.2VTEC schreef:Oliethermometer zit tegenwoordig al op een BMW 316d

+1 ook op mijn DD (Seat Leon 2013) helaas niet op de 996
29 jul 2013 10:46
Bij de 996 gebruikte ik altijd de oliedrukmeter als grove referentie. Zolang olie koud (en dik) was de oliedruk altijd maximaal (5bar). als de olie op temperatuur was/ kwam zakte de druk bij stationair (of met de koppeling ingetrapt) naar 1,5/2 bar en wist ik dus dat de olie warm was. In de praktijk is dat zo bij 10/15km ongeveer het geval (niet in de winter uiteraard dan duurt t zomaar 25km). En ik ga gedurende die km nooit over de 3000rpm (wat bij een 996 ongeveer 132kmh op de teller was in 6. )
29 jul 2013 16:48
dit lijkt me warm genoeg:
30 jul 2013 22:50
In mijn 996 vertelt een dame me wanneer de motor warm is... Echt waar! Ik rij regelmatig met een OBD-interface en Torque op mijn Android, en als de motor warm is zegt een damesstem "Your engine has reached operating temperature". Dat is voor mijn gevoel wel al erg snel, binnen 10 km, dus ik weet niet of je er wat aan hebt. De DME weet het kennelijk wel, en ik meen laatst te hebben gemerkt dat mijn Tiptronic de toeren laag houdt zolang dit punt niet bereikt is. Weet iemand daar meer van?
30 jul 2013 23:01
Ik geloof niet dat mijn tip tegengaat om veel toeren te maken als de moter koud is, maar eerlijk gezegd nog nooit echt geprobeerd omdat ik graag lang wil doen met de moter in m'n P
31 jul 2013 6:52
is zo'n waterkoker niet gewoon hetzelfde als any daily leaser? Die zijn ook gewoon in een minuut of 5 of een km of 7 op temperatuur? volgens de meter iig wel...
31 jul 2013 7:57
mbembe schreef:Ik geloof niet dat mijn tip tegengaat om veel toeren te maken als de moter koud is, maar eerlijk gezegd nog nooit echt geprobeerd omdat ik graag lang wil doen met de moter in m'n P

Als je plankgas geeft gaat hij gewoon in toeren lopen, dat houdt hij niet tegen.
Maar het kan best wel zijn dat je bij normaal rijgedrag kan merken dat de wagen eerder schakelt tot dat de motor warm is.
31 jul 2013 9:02
horn schreef:is zo'n waterkoker niet gewoon hetzelfde als any daily leaser? Die zijn ook gewoon in een minuut of 5 of een km of 7 op temperatuur? volgens de meter iig wel...
Nee! Water snel op temperatuur, maar voordat de olietemp op 90-100 graden staat kan best even duren.
31 jul 2013 9:55
als je meteen plankgas gaat is ie ook sneller warm
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.