ok laatste op dit onderwerp dan:
Nee, dat is verkeerd gedacht.
Als ik bij een porsche-dealer kom dan zeggen ze ook niet: die prijs komen we wel uit....laten we eerst even de carconfigurator opstarten. Tevens ' weet' je wat je in huishaald, ik heb namelijk ook een spec-sheet (CV), als de werkgever de zijne laat zien en er is potentiele match....Geef dan even goede indicatie (met een getal dus). Ook als het echt marktconform is en ik werk momenteel in dezelfde branche dan zou het ballpark moeten aansluiten wat ik nu verdien, toch? Dus niks om moeilijk over te doen, als ze vaag doen houden ze wat achter denk ik dan maar. Tevens is het geen bindend aanbod, maar alleen wat ik hypothetisch zo kunnen krijgen als ik geschikt ben/klik er is etc.
Het bespaard beide partijen zoveel moeite, als je bij eerste belletje kan vragen:
" hallo ik heb interesse in functie x, dat sluit namelijk goed aan bij wat ik nu doet, maar lijkt me leuke stap om voor jullie te werken. Ik had mijn CV zojuist ook gestuurd"
" Leuk dat je interesse hebt, ik heb je CV mail al gezien, wij bieden echt super voorwaarden en marktconform salaris"
" wat is marktconform?"
" dat is xxk per/jaar"
" sorry veels te groot verschil met mijn huidige inkomen, kan ik niet doen, bedankt voor uw tijd". (evt vraag je nog of ze huidige salaris evt willen matchen als je denkt dat het gat te overbruggen is)
Mijn ideale wereld

.Het zou zo fijn zijn als er niet zo veel HR-ers waren die graag niet lievers doen dan loze prospects langs te laten komen, om hun dagen te vullen

. Werken is in de basis economische transactie: werkgever koopt arbeid in, jij verkoopt je tijd en kunde. Eigenlijk niet anders dan een visje kopen op de markt

.
Even voor de duidelijkheid ik had het niet over 100e meer of minder per maand, eerder over 2x zoveel per maand, in mijn ervaring in de vorige post. Maar ik ken nu ook binnen mijn branche bedrijven die allemaal marktconform op de site hebben staan voor vergelijkbare functies, maar ik weet, omdat vrienden van me daar werken, dat dat erg uitelkaar kan lopen. Ik kan alle zin van de wereld hebben, maar dat gaat echt niet belangrijk zijn als de verschillen zo groot kunnen zijn.
Als je erg ontevreden bent met je werk kan ik me voorstellen dat een leukere job de hoofdreden is om te switchen en geld pas op 2de plaats komt, maar we werken wel voor geld, en onze levensstijlen en hypotheken zijn er bv allemaal op aangepast. Als je dan denkt aan de situatie dat als je opzich gewoon te vreden bent met je werk inhoudelijk, maar je gewoon wel eens wat anders wil en een leuke vacature leest, dan wil men graag wel weten of het vergelijkbaar is. Dat hoef nog niet op de cent nauwkeurig, maar ball park zou erg veel verknoeide tijd schelen. Al die geschikte kandidaten die in de laatste onderhandeling afhaken...dan hebben ze al tijd gekost van oa management lagen tijdens allerlei interviews.
Ik zou als manager dan echt richting HR denken: Waar is die toffe kandidaat gebleven.....Ja die was te duur.....Had je dat niet eerder kunnen afstemmen?
Laatst bijgewerkt door
jeff_911 op 23 jul 2013 20:40, in totaal 1 keer bewerkt.