Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Handopstekers

04 aug 2013 18:39

Grosso modo, lucht zwaait, water niet, cabrio ook niet (tenzij ook lucht). :mrgreen:

04 aug 2013 19:20

Wat is in godsnaam ' the 'flash' ? :scratch:

04 aug 2013 19:42

Das voor insiders :wink: : twee keer knipperen met grootlicht als begroeting.

04 aug 2013 19:54

turbocruiser schreef:Lucht zwaait naar lucht, water naar water.

In mijn geval dus niet, met mijn waterkoker (voorheen dus de 996 en nu de 997) zwaai ik naar iedere type Porsche. Dus zowel de water- als luchtkokers, tenzij ik te snel ga en ik de andere Porsche te laat gezien heb :wink: Alleen zwaai ik niet meer naar de nieuwste 911-jes en Cayenne's, dat heb ik inmiddels afgeleerd.

04 aug 2013 20:50

Lionhunter schreef:

In mijn geval dus niet, met mijn waterkoker (voorheen dus de 996 en nu de 997) zwaai ik naar iedere type Porsche. Dus zowel de water- als luchtkokers, tenzij ik te snel ga en ik de andere Porsche te laat gezien heb :wink: Alleen zwaai ik niet meer naar de nieuwste 911-jes en Cayenne's, dat heb ik inmiddels afgeleerd.

+1, alleen dan niet zelf in een 996 of 997 :wink:

04 aug 2013 21:17

Jammer. Ik rij in een 991 en blijf zwaaien. Lijkt wel alsof daar niet meer op gerekend wordt want krijg, ook van de lufties, nauwelijks reacties :cry:

04 aug 2013 21:21

Moet eerlijk zeggen hoe moderner de P hoe minder handen in de lucht. Aan SUVjes en Hybrides ben ik zelfs nooit aan begonnen.

@ Turbocruiser: bedankt, zat nog met de oude betekenis van 'flashen' in mijn gedachte . ( voor de insiders: Vrouwelijke tegenhanger van 'moonen') :mrgreen:

04 aug 2013 22:02

ArnoM schreef:Jammer. Ik rij in een 991 en blijf zwaaien. Lijkt wel alsof daar niet meer op gerekend wordt want krijg, ook van de lufties, nauwelijks reacties :cry:

Arno, als ik een opgestoken hand zie, zwaai ik wel altijd terug hoor. Maar ik begin bij een 991 of Cayenne niet meer uit mijzelf te groeten.

05 aug 2013 3:50

turbocruiser schreef:Das voor insiders :wink: : twee keer knipperen met grootlicht als begroeting.

Dat vind ik al helemaal stom.
Het is me nou al een aantal keer hier rondom Melbourne overkomen dat een tegenligger (met Porsche) dat doet en ik vervolgens 3 tot 4 km lang wat langzamer ga rijden omdat ik denk dat ik voor flits-controle ben gewaarschuwd... :bang: :mrgreen:

05 aug 2013 7:29

Lionhunter schreef:

:thumleft:

Uitzondering die de regel bevestigt? :wink:

Nu is dit natuurlijk ook het "porscheforum", waar het aandeel liefhebbers/zwaaiers ook wat hoger ligt.

05 aug 2013 8:40

Zijn er wel cayenne rijders die zwaaien? Panamera en Cayenne noem ik nu niet echt de Porsche liefhebbers wagen. Dat zijn gewoon veel te praktische auto's.

05 aug 2013 9:33

Zwaaien (of signaleren) is volgens mij gewoon UIT - ongeacht het voertuig .....

... was gisteren een rondje op de motor :popcorn:

05 aug 2013 12:38

Op een zonnige zondag wordt er minder gezwaait op de motor.
Maar door de week met 15 graden is het nog heel gewoon.

05 aug 2013 22:53

Ik zwaai, knipper (en toeter zelfs soms) bij inhalen of als er iemand (lees ene Porschemens) langs de snelweg bij een tankstation staat ... :drive:

Als ze terug zwaaien vind ik het leuk, als ze niet terugzwaaien verklaart mijn vrouw me steevast voor gek (heb ik toch ook weer lol dat ze zich daar druk over maakt).
Kortom, ik doe iets omdat ik dat leuk vind, of de andere dit begrijpt of wel/niet leuk vindt, kan me eigenlijk niet zo boeien.
Ik heb natuurlijk een mening over wel- of niet-terugzwaaiers: lekker belangrijk, yolo ... :cheers:

Heb vroeger Goldwing gereden: iedereen zwaaide! :cheers:

06 aug 2013 0:27

Zwaai vanuit mijn KJN (en uit de S) naar alle typen P.
Alleen zwaait er meestal niemand terug. Lijkt er hier in mijn buurt iig. op dat de waterkokerrijders zich boven de rest van het verkeer plaatst. Veel van het kaliber opgedirkte geblondeerde troela met veel te grote Prada bril, of gesjeesde beursdrol met bretels. Excusez moi voor lange tenen.... ;-)
Maar who gives a f... Lekker sturen...

06 aug 2013 9:10

GhostRider schreef:Veel van het kaliber opgedirkte geblondeerde troela met veel te grote Prada bril

Dáár zwaai ik dan wel weer naar. :mrgreen: maar dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat 95% van die blonde mutsen hun kinderen bij de mijne op school hebben zitten :^:

06 aug 2013 19:57

dobbelsteen schreef:Zijn er wel cayenne rijders die zwaaien? Panamera en Cayenne noem ik nu niet echt de Porsche liefhebbers wagen. Dat zijn gewoon veel te praktische auto's.

Ja hoor, die zwaaien ook! En ja een Panamera en Cayenne worden ook door Porsche liefhebbers gereden. Ik zie echt het verband niet tussen liefhebberij en het feit dat een auto te praktisch is...mijn vrouw is ook heel praktisch en die heb ik ook lief :roll:

06 aug 2013 20:13

En daar zwaai je ook nog steeds naar?

07 aug 2013 20:50

marino schreef:En daar zwaai je ook nog steeds naar?
Jazeker! :mrgreen:

08 aug 2013 9:15

net ff gezwaaid naar Panamera, zwaaide niet terug...

08 aug 2013 9:35

Met mijn 924 doe ik dat zwaaien maar helemaal niet :lol:

Wel al een paar keer gehad dat mensen op straat hun duim opstaken naar de 924, dat vind ik dan wel weer leuk!

08 aug 2013 10:19

en mijn vrouw maar denken dat ze in de P zoveel aanbidders erbij had, zijn dus gewoon zwaaiers /handopstekers:!:
Defender zwaaiers zijn er alleen buiten de UK. Mijn Engelse zwager dacht dat alle defender rijders hier in NL gay waren omdat er continu naar hem gezwaaid werd in zijn 110. Wist hij veel dat het hier een cult-bak is.

back on topic,
Ik zwaai ook als ik de handjes vrij heb (geen automaat :drive: )

08 aug 2013 12:37

Zwaaien laat ik over aan Willem Alexander...
Op de motor gaat het vingertje wel omhoog....

08 aug 2013 21:29

Cazzo Super Veloce schreef:net ff gezwaaid naar Panamera, zwaaide niet terug...

Je moet het ook echt menen, en ook niet met je middelvinger zwaaien...want dan werkt het dus niet.

09 aug 2013 9:45

Doe ik alleen bij Cayennes :mrgreen:
Plaats een reactie