Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 aug 2013 19:19
Nu na opening van dit topic dus 2 jaar verder nog steeds niet veel km 120.000 . Zelf 40 k ermee gereden !
15 aug 2013 21:37
een weekje geleden
15 aug 2013 21:48
Op naar de vlgde 333.333
15 aug 2013 23:10
99-er 996 Carrera 4 coupe, k heb em pas paar weken, bevalt erg goed, ik heb em als (pretpakket

) dus echt alleen in het weekend rij ik ermee met droog weer. Word altijd rustig warm gereden en als ik er dan mee rij rij ik er zo'n 50 a 100 km mee in de weekenden, genieten zo'n 911
km-stand staat nu op 118.300km
16 aug 2013 6:16
Aline42 schreef:Op naar de vlgde 333.333

Dan ben ik denk ik denk ik 90 als ik 10k per jaar erbij kan tellen.
Zou wel mooi zijn als het lukt
16 aug 2013 6:27
Ik zit op 246.000 met de 924 en zojuist eerste revisie gehad.
16 aug 2013 6:29
Dan kun je voorlopig weer even voort
16 aug 2013 9:32
Ik had met de 2.0 n/a naar 57*** km de eerste revisie te pakken ( en ja gewoon volledig gedocumenteerde auto)
Persoonlijk denk ik dat de 4 cyl beter tegen veel rijden kunnen en dan maar een hele hoge km-stand ( zag er laatst 1 in dld te koop staan met gedocumenteerd 750*** km
Dus als er iemand is de een 4 cyl wilt kopen om mee te rijden, koop gewoon een 4 cyl met 160*** op de klok, relatief lage km-stand maar wel normaal bereden
16 aug 2013 10:01
Mijn 333.333 km ook volledig gedocumenteerd en altijd op tijd onderhoud gehad.
Geen olie verbruik dus voorlopig gewoon lekker rijden.
Een revisie bij een 924/944 is denk ik niet snel economisch rendabel.
Natuurlijk wel goedkoper uit te voeren dan bij 6-cilinder 911 maar je moet wel erg aan je wagen gehecht zijn denk ik.
Eerste grote onderhoud met distributie over een jaar of 3 en dan zien we wel weer wat er nog meer moet gebeuren.
16 aug 2013 10:13
Super toch, al hoort een 924s en 944 fabrieks af het normale olieverbruik te vertonen

zolang dit nog niet exorbitant hoog is, inderdaad gewoon lekker door blijven rijden
Volledige blok revisie is inderdaad economisch niet rendabel, thans NOG NIET
hoe ouder ze worden hoe meer blok wissels er worden gedaan ( is simpel weg de goedkoopste oplossing)
Echter zodra ze echt gewild worden ( dld doet een goede 924 - 924s- 944 10 +) ( 924 turbo 15 +)
zal een auto met MATCHING numbers altijd meer waard zijn dan een niet matching waardoor het geen wat je enkele jaren geleden hebt bespaard bij de revisie je nu duur zal komen te staan aangezien de prijs enkele duizenden euro's lager zal liggen ( kijk maar naar de grote broer de 11)
over 10 jaar zullen de eerste type's 944 en 924 n/a ook boven de 20 kosten
( zo denk ik er over.. wellicht zullen mensen het er mee eens zijn of niet ...)
16 aug 2013 12:53
Hele mooie 944/924 zullen idd wel waardevast blijven.
Maar dan met weinig km op de teller.
Zoals het er nu voorstaat kun je idd beter een ruilblok pakken.
Lijkt mij overigens wel een erg leuk project mijn huidige 944s2 gedocumenteerd helemaal nieuw maken en teller weer op 0 kunnen zetten.
Maar dan ben je ruim 10k verder aan spuiten en slikken (van hoge rekeningen voor onderdelen en uitbesteed werk).
Het olieverbruik is niet meetbaar, ik check wel maar tussen olie wissels (10k km) geen verbruik.
Misschien een paar jaar geleden een ongedocumenteerde revisie gehad?
17 aug 2013 9:39
Mijn 911 3.2 heeft 257500 op de teller.....en rijdt nog perfect!
17 aug 2013 10:30
Is net ingereden toch.
veel

plezier ermee.
17 aug 2013 17:21
Ik sta er trouwens echt van te kijken dat er hier veel Porsches zijn met 'hoge' kilometerstanden. Ik ging er al die tijd vanuit dat ik met 246dkm best hoog zat en de vele 911'jes allemaal dik onder de 200dkm zaten. Grappig
17 aug 2013 19:04
232K. zonet 5000km zuideuropa zonder meetbaar olieverbruik.
17 aug 2013 20:55
Monster 1100 schreef:263500 km met mijn 968.... Loopt als een zonnetje
Olieverbruik: 200ml op 1700km....
Nog geen revisie gehad, hoop dit zo nog wat te houden

Verkeerd gekeken: olieverbruik 200ml op 2400km.....
Wat kost een koprevisie ongeveer? Iemand een idee?
25 aug 2013 16:08
Ik heb mijn Porsche 911 Targa 3.0 SC 1980 enkele jaren geleden verkocht. Auto had ruim meer dan 300.000 kilometers op de klok. Helaas was er weinig historie aanwezig toen ik de auto kocht en ik weet dus niet wat er ooit aan gedaan is. Wel had de auto gewoon matching numbers. De motor was nog in een prima staat.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik nu spijt heb gekregen en weer op zoek ben naar een Porsche 911 Targa. Ik zal me daarbij niet laten afschrikken door een hoge kilometerstand. De motoren zij gewoon top als er goed mee omgegaan is.
25 aug 2013 16:50
Net dit weekeinde door de 245.000 Km heen gegaan...
07 jan 2014 23:39
nu 219000 km met derde motor (996 3.4)
laat horn het maar niet lezen
07 jan 2014 23:49
Verkocht met 272k aan een Belg via Hans Bos, 2 maanden terug.
16 maart 2014 22:12
2 jaar na postdatum kan ik nog zeggen te rijden met mijn targa van '79 met ruim
5 ton op de klok.
koppeling is aan zijn einde dus deze zal voor de zomer worden vervangen.
verder dakje open en genieten !
16 maart 2014 22:35
Van de week ga ik door de 240.000km met de 996 denk ik

(is niet meer het originele blok trouwens, dat is vervangen bij ~170k)
28 apr 2016 13:35
even wat stof van dit oude topic, kwam zojuist dit bericht tegen:
De Duitser Jürgen Pfeffer uit Keulen heeft volgens het Duitse blad Auto Bild Klassik een record gevestigd met zijn Porsche 993. Hij reed met zijn luchtgekoelde 911 in 22 jaar maar liefst 626.000 kilometer bij elkaar met een en dezelfde motor. De 67-jarige architect kocht de auto nieuw in 1994 en claimt dat er nergens anders op de wereld een 911 rondrijdt met een hogere kilometerstand. Guinness book of records onderzoekt momenteel of Pfeffer in aanmerking komt voor een vermelding.
Bron:
Puur
28 apr 2016 13:38
geloof ik niks van. 626000 vind ik best hoog, maar niet extreem hoog. Zal er vast wel eentje zijn met meer km's.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.