Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 993 - 996 Turbo - 997??

17 aug 2013 10:26

:oops: ok hier dan de smilies :mrgreen: :mrgreen: :D :lol: :wink: :lol: :lol:
zo was het ook bedoeld

groet wilco

Re: 993 - 996 Turbo - 997??

17 aug 2013 10:39

MS964 schreef:Eerst de snelste kopen: de 996 turbo. Als de snelheid en de power eenmaal als 'normaal' wordt ervaren, overstappen naar de 997. Want mooier en moderner. Als het moderne begint te vervelen (want te comfortabel): overstappen naar de 993. En daar dan heel lang in blijven rijden. :mrgreen:

:D :thumleft:
en dan ... Een echte oervorm 911 met precies de rijeigenschappen van een 993 kopen. Het pure genieten ervaren in een 964 :ba:

Re: 993 - 996 Turbo - 997??

17 aug 2013 10:53

ik zou met de 996 turbo thuiskomen, althans dat ben ik nu aan het proberen maar valt nog niet mee om een goed exemplaar te vinden. Zijn alle drie erg verschillende auto's waar de turbo qua snelheid met kop en schouders boven uit steekt, de 997 is qua looks wel de mooiste. Ben nu bezig met een turbo uit Duitsland maar verloopt erg stroef met de verkoper.

Re: 993 - 996 Turbo - 997??

17 aug 2013 12:44

993 is meer waarde vast dan de andere. Zou ik ook meenemen in mijn overweging. 997 nu al te koop voor 30 k waar gaat dat naar toe. belooft in iedergeval niet veel goeds voor de waarde van de 996. Als de bodem van de 996 en de 997 bereikt is en je een paar jaar in de 993 hebt gestuurd kun je altijd nog een 996 of 997 aanschaffen. Waarschijnlijk houd je dan zelfs nog wat geld over van de verkoop van de 993 ten aanzien van de aanschaf van een van de andere 2 ( wat je overigens wel hebt weg gebracht naar de garage voor onderhoud :))

Re: 993 - 996 Turbo - 997??

17 aug 2013 16:02

Ik wilde een 996TT toen ik op zoek ging naar een 911. Maar was na eerste proefrit afgeknapt ondanks het enorme rechtuit acceleratie vermogen. Kwam uit M3 en had gevoelsmatig niet het idee er qua handling, en beleving op vooruit te gaan. Kan de turbo zijn of het karakter van het onderstel.
Reed direct erna in een 997 en dat klikte meteen. Soepel, minder nerveus, fijnere gasrespons. Toen ongereden m'n huidige 997 gekocht naar alle tevredenheid.

Maar goed, zoveel smaken zoveel meningen. En mijn rijkunst -beleving en verwachting kunnen ook totaal anders zijn.

Veel plezier met de zoektocht.

Re: 993 - 996 Turbo - 997??

17 aug 2013 17:30

ieder ervaart het weer anders.. gewoon in elke type gaan rijden en ervaren.

Zo zat ik de twijfelen tusen een 997 carreraS en 996 GT3.. na twee dagen de 997 gereden te hebben toch gekozen voor de 996 GT3.. was voor
mij veel meer emotie en fun.

Succes met de keuze.

Re: 993 - 996 Turbo - 997??

18 aug 2013 10:17

Qua investering denk ik de 993 als dagelijkse auto zeker de 997 (4) s

Re: 993 - 996 Turbo - 997??

18 aug 2013 10:30

Ik zou, denk ik, voor de 997 gaan, die de eerste jaren echter 325 pak had en pas later 345. Maar goed beide zijn aantrekkelijk.

Ik denk echter wel dat je voor 35k voor een 997, een exemplaar krijgt met veel km's op de teller. Dat geldt ook voor de andere twee keuzes.

Je zult met alle drie uitgebreid moeten rijden en kijken wat je met de auto gaat doen. De 993 is in mijn optiek iets minder bedoeld als dagelijks vervoer. De 996 Turbo is kostbaarder in onderhoud, de 997 heeft de modernste techniek. Dus nogmaals, de 997.

Re: 993 - 996 Turbo - 997??

18 aug 2013 11:44

993, want ik heb al een 996 :mrgreen: de turbo lijkt me een leuke kick maar ik houd niet van de 911 met vleugels.
Plaats een reactie