Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

19 aug 2013 22:14

En weer ingebouwd! (inlaat moest daarna weer verwijderd ivm de lekkende brandstofleidingen)
Afbeelding

Moment van ophalen! Dank aan het Porsche Classic Centrum Groningen!
Afbeelding

Hij staat er weer mooi bij en rijdt als nieuw! De motor was het laatste wat nog gereviseerd of vernieuwd moest worden.
Afbeelding

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

19 aug 2013 22:14

Dat zijn mooie foto's geworden :thumleft:






PS, het motorplaatwerk is niet gepoedercoat maar zwart gespoten.

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

19 aug 2013 22:19

Zo die staat er weer knap bij :thumleft:

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

19 aug 2013 22:21

mooi. dus. how much? :mrgreen:

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

19 aug 2013 22:28

Erg mooi geworden en letterlijk als nieuw!

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

19 aug 2013 22:31

Ziet er geweldig mooi uit
zal we een mooie duit gekost hebben echter het resultaat mag er zijn!!!

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

19 aug 2013 22:48

Aline42 schreef:Ziet er geweldig mooi uit
+2 8)

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

19 aug 2013 23:03

Kosten vielen uiteindelijk mee voor de motorrevisie.
Het scheelt echt heel veel als de nokkenassen, de zuigers / cilinders en de krukas nog goed zijn.
De kleppen waren bij de stelen net te dun, die heb ik laten vervangen (zat al bij de initiele offerte begroot).
Offerte voor alle onderdelen nodig voor de volledige revisie, de kleppen en het revisiewerk (incl reviseren drijfstangen) ongeveer 7500e (10% korting).

Tel daar bij het vooraf vastgesteld aantal uren (net onder gemiddeld) a porsche classic tarief (20% korting) en je hebt een idee van de minimale kosten voor een volledige revisie.

Ik heb zelf veel extra kleine werkzaamheden laten verrichten, deels cosmetisch, deels ter conservering (laatste puntjes op de i, while you are in there..). Het eindresultaat mag er wezen, maar bij elkaar opgeteld loopt het snel in de papieren.

Inmiddels 6 maanden, 3000km en een nastelbeurt verder: De motor loopt echt als nieuw. Geen 1/750 olieverbruik, lekkages, olielucht en blauwe rook meer. Voelt nu als een vrijwel nieuwe auto. Mijn porsche experience is echt 1000% verbeterd!

Porsche Classic Centrum Groningen: professioneel doch zeer vriendelijk, gezellig en open. Profileert zich als porsche club noord nederland; terecht! Aanrader!
Laatst bijgewerkt door doktert op 20 aug 2013 0:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

19 aug 2013 23:15

Ziet er keurig uit :thumleft:


doktert schreef:Porsche Classic Centrum Groningen


De tovernaar die in dit topic, daar aan jouw blok en auto heeft gewerkt doet inmiddels iets anders :wink:

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

19 aug 2013 23:32

Dat wist ik niet.
Hij heeft enkele weken geleden nog aan mijn auto gewerkt.
Gelukkig heb ik dan nog net van zijn diensten mogen profiteren. :thumleft:
Ik wens hem in ieder geval succes en veel plezier met wat hij nu doet / gaat doen.

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

19 aug 2013 23:56

Superkort filmpje van de eerste start na revisie!

Toen nog met de 'brulpijp'.
Laatst bijgewerkt door doktert op 20 aug 2013 0:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

20 aug 2013 0:15

.. voor jou de eerste start :wink:

Of hebben ze het blok buiten op straat ingebouwd :?: :cheesy:

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

20 aug 2013 0:19

idd voor mij de eerste start :lol:

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

20 aug 2013 0:45

doktert schreef:"je voordemper was niet meer goed, we hebben een nieuwe besteld, kost 900 euro, vind je niet erg toch? :wink: " ehh, nee, stamel ik nog.. Blijkt het mijn eigen voordemper te zijn, ontroest en opnieuw in de zinkspray. Sticker erop om mij te foppen :lol:

Briljante grap, als je hart toch al aan zoveel angsten blootstaat :twisted:

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

20 aug 2013 8:28

Doktert: prima opgepakt :D

Olaf: Ik kan mij herinneren, dat Erwin destijds bij PCG was binnengehaald als versterking voor de "oudjes." Ben benieuwd of PCG voor adequate vervanging heeft gezorgd.

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

20 aug 2013 9:49

Mooi verhaal, goede keuze en geweldig eindresultaat! :thumleft:

Heel veel plezier met de nieuwe ouwe :drive:

Overigens ik heb het blok van mijn Porsche ook helemaal opnieuw laten opbouwen bij een (race)specialist en ook gewoon garantie op alle werkzaamheden (1 jaar).

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

20 aug 2013 9:52

Vakwerk, dat is duidelijk.
Snap alleen niet helemaal waarom de drijfstangen gehoond zijn.
Bedoel je dat er een nieuw small-end lager gemonteerd is dat vervolgens op maat gehoond is?

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

20 aug 2013 20:42

Ik heb mij ooit negatief uitgelaten over PCG omdat ik "van horen zeggen" sprak.
Dat neem ik heel snel terug.
Puik werk hebben ze daar verricht.
Ik denk trouwens dat de drijfstang is gehoond op de lagerpunten voor een optimale (olie)smering.

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

20 aug 2013 22:24

Cazzo Super Veloce schreef:Snap alleen niet helemaal waarom de drijfstangen gehoond zijn.


olle griese schreef:Ik denk trouwens dat de drijfstang is gehoond op de lagerpunten voor een optimale (olie)smering.


De drijfstangen laat ik altijd weer rond honen zodat de nieuwe drijfstang lagerschalen weer in 100% ronde drijfstangboringen komen.

Reden:
De grote drijfstangboringen waar de drijfstanglagers in zitten worden na verloop van tijd ovaal door de krachten op een drijfstang. De meeste monteurs doen hier niks aan, maken alleen netjes schoon en monteren nieuwe drijfstanglagers en drijfstangbouten.
Zelf laat ik altijd de drijfstangen en drijfstangkappen vlakken waarna met nieuwe bouten de kap op de drijfstang wordt gemonteerd met het juiste aanhaal moment.
De dan verkregen grondboring voor de drijfstang lagers kan hierna op de exacte maat gehoond worden.

De bronzen penbussen worden na vervanging gehoond met het hart van de grondboring als basis zodat de lengte hart penbus en hart grondboring bij alle 6 de drijfstangen exact even lang zijn.

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

21 aug 2013 9:42

Begrijp ik nu, dat Erwin weg is bij PCG?

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

21 aug 2013 10:25

http://www.linkedin.com/pub/erwin-jansen/76/83/443

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

21 aug 2013 10:56

Dank! Wel netjes, dat Erwin zelf zich hier wat terughoudend opstelt.

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

23 aug 2013 16:27

Erwin schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Snap alleen niet helemaal waarom de drijfstangen gehoond zijn.


olle griese schreef:Ik denk trouwens dat de drijfstang is gehoond op de lagerpunten voor een optimale (olie)smering.


De drijfstangen laat ik altijd weer rond honen zodat de nieuwe drijfstang lagerschalen weer in 100% ronde drijfstangboringen komen.

Reden:
De grote drijfstangboringen waar de drijfstanglagers in zitten worden na verloop van tijd ovaal door de krachten op een drijfstang. De meeste monteurs doen hier niks aan, maken alleen netjes schoon en monteren nieuwe drijfstanglagers en drijfstangbouten.
Zelf laat ik altijd de drijfstangen en drijfstangkappen vlakken waarna met nieuwe bouten de kap op de drijfstang wordt gemonteerd met het juiste aanhaal moment.
De dan verkregen grondboring voor de drijfstang lagers kan hierna op de exacte maat gehoond worden.

De bronzen penbussen worden na vervanging gehoond met het hart van de grondboring als basis zodat de lengte hart penbus en hart grondboring bij alle 6 de drijfstangen exact even lang zijn.


Een ovaal gat kun je niet rond honen.
In principe neemt de hoonsteen overal evenveel materiaal af.

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

24 aug 2013 22:17

Cazzo Super Veloce schreef:Een ovaal gat kun je niet rond honen.


Oud Nederlands spreekwoord.

Re: 911 3.2 1986: motorrevisie Porsche Classic Centrum Groni

25 aug 2013 8:58

Cazzo Super Veloce schreef:Een ovaal gat kun je niet rond honen.


Dat zei ze gisteravond ook toevallig...
Plaats een reactie