Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: zelf sleutelen 996 motor

04 sep 2013 22:32

Ik vermoed dat het antwoord op bovenstaande vraag beide is. In mijn geval was de kop gescheurd. Er staat nog wel een foto'tje van in mijn album. Nadat blok eruit lag iom Resto besloten blok te splitsen en het goed aan te pakken, Hartech etc. Nu draait hij als een zonnetje. Na splitsing bleek bovendien een kettingspanner vast te zitten en waren de kettinggeleiders bijna geheel uitgesleten.
Succes met het vervolg.

Re: zelf sleutelen 996 motor

04 sep 2013 23:03

De motor heeft een koelwater lek in de olie. Motor is niet vastgelopen, maar start niet meer.

Re: zelf sleutelen 996 motor

05 sep 2013 10:56

Tja het is allemaal weer meer van hetzelfde. Toch kan het interessant worden om een 996 kapot voor weinig te kopen, die knap je dan helemaal op en dan nog rijd je voor een acceptabel bedrag Porsche. Bij de Cayenne is het een ander verhaal die kosten rijdend al geen drol meer en die zijn dan met een kapotte motor dus meteen slooprijp. Op de wat langere termijn helpt Porsche zijn reputatie echt wel om zeep, dit kan niet goed blijven gaan zo. Opel is er in de jaren 90 van vorige eeuw ook niet mee weggekomen. Ik las hier van iemand dat zijn volgende Porsche een BMW zal worden. Dat is een goede keuze. De mijne is een Nissan geworden. Ik wil veel rijden en niet altijd sleutelen en dat gaat prima zo.

Bert928GT

Re: zelf sleutelen 996 motor

05 sep 2013 14:30

Is een 944 uit de 80tiger jaren misschien een betere keuze?

Re: zelf sleutelen 996 motor

05 sep 2013 15:02

http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... ve/1620781

Re: zelf sleutelen 996 motor

05 sep 2013 17:12

niet echt iets waar je vrolijk van wordt als je al die problemen leest. Na mijn korte 996 avontuur van 1 week http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=37387&start=50 , was het enigste wat mij nog aan de Porsche deed denken dit forum wat ik regelmatig lees.
Vorige week werd mij een prachtige Porsche aangeboden met alle boekje en Porsche dealeronderhoud aangeboden. Nog mooier dan de zeper die ik even had. Was weer helemaal verliefd op die auto maar uiteindelijk heb ik het niet aangedurft. Mijn afweging was o.a. dat als ik het wel zou doen ik bang zou zijn ooit het gas een keer in te drukken en weer aan de beurt te zijn met alle gevolgen van dien.
Ben nu aan het kijken voor een corvette c5 die ik eerder heb gehad. Auto's rijden fantastisch en probleemloos maar hebben als fors nadeel dat ze zo laag liggen dat het bijna bij iedere drempel prijs is. Ik weet het nog niet maar durf de aanschaf van een Porsche niet meer aan.
Bouwjaren vanaf 2009 passen helaas niet in het budget :(

Re: zelf sleutelen 996 motor

05 sep 2013 17:50

Ik heb je een pb-tje gestuurd

Re: zelf sleutelen 996 motor

05 sep 2013 19:01

Kan me hier niet bij aansluiten, heb in al die jaren héél veel plezier aan mijn 911's gehad en nog steeds.
Reed vanmorgen met de 993 een ritje naar H.sum en had één grote smile :lol: op het gezicht, joh wat gaat dat ding super over de weg :drive:
Denk dat de 993 wel een echte topper is :thumleft:
Wil over de GT3 maar nix zeggen maar kom dan meest met een natte rug aan, dat is werken in zo'n ding :cheers:

Re: zelf sleutelen 996 motor

05 sep 2013 21:46

Wil over de GT3 maar nix zeggen maar kom dan meest met een natte rug aan, dat is werken in zo'n ding

@ molen
die ging er bij mij meteen uit wat een onding zo'n werkbak :mrgreen:

Re: zelf sleutelen 996 motor

05 sep 2013 23:13

Aircooler schreef:Is een 944 uit de 80tiger jaren misschien een betere keuze?


Eh ... die zijn wel bullet proof, I know!

Re: zelf sleutelen 996 motor

05 sep 2013 23:14

peterfrans schreef:
roondejong schreef:
Aircooler schreef:Oke, allemaal bruikbare tips. Ik dank jullie. Ga er eens goed over nadenken en de kosten inschatten. De motor moet nog uit elkaar. De voorlopige diagnose is vermenging van koelvloeistof en olie.


Dat kan dus ook nog wel eens heel erg meevallen .... de goede motorrevisie bedrijven kunnen ook heel veel tegenwoordig. Ik zou er, na flink inlezen, ook niet zo bang voor zijn.



Als in koelvloeistof in de olie of olie in de koelvloeistof?


Ja!
Gescheurde kop kan gerepareerd worden, koppakking vervangen worden. Is geen rakettechnologie!

Re: zelf sleutelen 996 motor

02 nov 2013 13:32

Peter schreef:En aangezien de zuigerpennen al in het blok zitten en je daar het borgveertje moet monteren heb je ook maar 1 kans om het goed te doen. Beetje oefenen lijkt me dus wel zinvol.


Motor zit weer in elkaar en is deze week voor het eerst weer gestart. De clips voor de zuigerpennen waren eigenlijk vrij eenvoudig te monteren en ook de rest van de opbouw was eigenlijk eenvoudiger dan een luchtkoeler,
Plaats een reactie