Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
10 sep 2013 14:31
Jan A. (997 4S) schreef:
Op mijn vraag of de start/stop standaard uit kan worden gezet werd wat ontwijkend, maar niet ontkennend geantwoord. Iemand ervaring?
Heb begrepen dat dat wel kan maar dat ze er schofterig veel geld voor vragen
10 sep 2013 14:38
Is volgens mij aan de computer gewoon mogelijk. Ik heb gevraagd of hij default uit kon staan en ik hem met het knopje kon activeren (dus andersom als normaal). Dat kon volgens de geleerden niet.
10 sep 2013 16:58
Het voordeel van het rijden in ouwe bakken is dat ze destijds niet aan die start-stop onzin deden.
Nix 4-cilnders maar gewoon een fijne 6-in-lijn met supercharger (downsizing, dus eigenlijk best modern

).
Lederen interieur, gepolijst hout, alles electrisch verstelbaar en climate control, meer heb je in een auto toch niet nodig?!
10 sep 2013 19:28
Ewout schreef:Het voordeel van het rijden in ouwe bakken is dat ze destijds niet aan die start-stop onzin deden.
Nix 4-cilnders maar gewoon een fijne 6-in-lijn met supercharger (downsizing, dus eigenlijk best modern

).
Lederen interieur, gepolijst hout, alles electrisch verstelbaar en climate control, meer heb je in een auto toch niet nodig?!
Zelfs gepolijst hout, alles electrisch en climat control hoeft voor mij niet, maar das persoonlijk.
Trouwens bij die Jag valt alles wat electrisch is toch wel een keer uit, dus dan heb je daar ook geen last meer van
10 sep 2013 19:32
OT
Heb echt een hekel aan al die flauwekul als met de voet bediende achterklep, wat een onzin, en bovendien gevoelig voor storingen, zelfs bij BMW.
Start-stop is ook K*T zeker als je voor een rood licht dat net op groen springt aan komt rijden, slaatie af op het moment dat je gas wilt geven.
Verder staat hij meestal maar een paar seconden uit in de praktijk, dus wat is de milieuwinst? 0,0.
10 sep 2013 19:40
OT
Als je aan komt rijden slaat hij natuurlijk niet af hè.
10 sep 2013 20:19
Jawel hoor, bij hem wel... Maar de meeste trappen of de koppeling in, of zetten hem in zijn vrij als ze erg langzaam gaan. Maar als je alleen maar remt met een schakelwagen slaat ie netjes af voordat je stil staat

Met een schakel-BMW kun je het start-stop opheffen door de koppeling ingedrukt te houden. Ik heb er zelf bijna nooit last van, dieseltje start zodra ik de koppeling aanraak en voor hij in de versnelling staat draait ie en kan ik dus rijden... Milieuwinst zal er echt wel zijn, of hij significant is weet ik niet, maar vind het wel lekker rustig als je voor een verkeerslicht staat
10 sep 2013 20:30
MarkS schreef:OT
Als je aan komt rijden slaat hij natuurlijk niet af hè.

Jawel hoor, als je aan komt rijden, ff uit rolt, de bak in zn vrij zet, slaat hij meteen af, terwijl je nog rolt.
Is wel n fiat, misschien werkt t beter bij n BMW.
10 sep 2013 20:55
Oké, dacht dat het over dat recente systeem op BMWs ging.
10 sep 2013 21:59
BMW is inderdaad denk iets beter geregeld. Je moet echt nagenoeg stil staan wil hij afslaan. En ja, dan moet je wel eens gelijk weer starten (lees: koppelen en in de versnelling zetten) als hij op groen springt... Echter, dat moest je sowieso doen (koppelen en in versnelling) dus een echt probleem zie ik daar niet in? Lees: dat verandert niets aan jouw constatering. Je kunt ook eerst helemaal stil staan en dan pas de koppeling op laten komen... Zolang je de koppeling ingedrukt houdt, slaat hij niet af...
10 sep 2013 22:09
Heb een automaat en dan is het gewoon te langzaam bij het wegrijden!
10 sep 2013 22:45
Pascal schreef:En ja, dan moet je wel eens gelijk weer starten (lees: koppelen en in de versnelling zetten) als hij op groen springt...
Af en toe blokkeert hij. Dan kom ik aanrijden, licht op rood, auto in vrij (moet je ook je gordel omhebben anders werkt de start stop ook niet

) bij 2 km/u slaat hij af, op dat moment licht op groen, meteen koppeling in en dan niet aanslaan. Dus opnieuw met de startknop moeten starten. K*t!
10 sep 2013 22:50
Precies dat bedoel ik.
Ook een BMW/Mini kwaaltje dus.
En volkomen nutteloos, ten minste, ik denk dat de poolkappen niet langzamer smelten door die klote start/stop systemen
10 sep 2013 22:59
Die van mij werkt perfect, maar zet hem meest z.s.m. uit
Dat wegtrekken geeft wel een kick, dat geroffel en dat snelle schakelen en die duw in de rug helemaal te gek wat een power
Moest laatst een aardig stukje achteruit rijden in een smalle straat en dan doe ik meest op de spiegels maar de rechter draait naar beneden en dat werkt dan niet
Zal het boekje eens doornemen hoe dit op te lossen maar je wilt niet weten wat een mogelijkheden in de comp. zit
11 sep 2013 7:57
Dat wil ik nu juist eigenlijk wel weten
11 sep 2013 13:28
Dat start/stop systeem is idd vreselijk. Ik start de auto bij huis, en druk direct op knopje om het uit te zetten. Zijn er überhaupt mensen die er blij mee zijn en het dus ook gebruiken?
11 sep 2013 13:30
Blij niet, maar ik gebruik het helaas heel vaak... als ik het vergeet uit te zetten...
11 sep 2013 15:46
same hier..
11 sep 2013 18:37
MS964 schreef:Dat start/stop systeem is idd vreselijk. Ik start de auto bij huis, en druk direct op knopje om het uit te zetten. Zijn er überhaupt mensen die er blij mee zijn en het dus ook gebruiken?
Ik niet, maar dat was ook de aanleiding van deze discussie
11 sep 2013 19:16
Uitzetten was altijd het eerste dat ik deed in mijn BMW.
11 sep 2013 20:05
Heb het altijd gewoon aan staan, ben er prima over tevreden, eigenijk nooit gedoe mee... Rij dan ook als een "oude dame"
11 sep 2013 20:39
Collega zijn nieuwe 3 Touring komt deze week binnen, de mijne is 3 weken later besteld dus binnen een maand is het "Adieu" probleemloze en fijn rijdende Alfa 159SW. Heeft behalve electrische zetels zowat alle opties dus die zal wel snel een afnemer vinden voor nog veel zorgeloze kilometers
11 sep 2013 21:06
molen934 schreef:Die van mij werkt perfect, maar zet hem meest z.s.m. uit
Dat wegtrekken geeft wel een kick, dat geroffel en dat snelle schakelen en die duw in de rug helemaal te gek wat een power
Moest laatst een aardig stukje achteruit rijden in een smalle straat en dan doe ik meest op de spiegels maar de rechter draait naar beneden en dat werkt dan niet
Zal het boekje eens doornemen hoe dit op te lossen maar je wilt niet weten wat een mogelijkheden in de comp. zit

Bij een 1 uit 2009 wordt dit bepaald door de schakelaar spiegel links / rechts
Staat de schakelaar op rechts, dan bij het inzetten van de achteruit draait de rechter spiegel naar beneden.
Staat de stand op links doet ie dat niet
11 sep 2013 21:41
Ga het morgen gelijk proberen
12 sep 2013 1:13
Ha, dat wist ik ook niet, van die spiegel, dacht al dat 'ie kapot was.
Start/stop helpt vlgs mij de poolkappen wel een beetje, maar dan m.n. in druk stadsverkeer, met veel stoplichten. Verder lijkt het me ook vrij nutteloos.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.