Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 14:12

ook dat nog!!!! :thumleft:

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 14:18

Al 15 jaar oud, en 230.000 km gelopen! vanwaar dan toch steeds de opmerking dat deze motor nog moet gevoelige IMS Lager? Ze gevoelige IMS Lager echt niet allemaal hoor. ben zelf geen liefhebber van de 996, maar zou mij toch ergeren aan altijd maar die negatieve verhalen. Let wel dat hier niemand een post zet dat zijn motor niet is vroegtijdig toe aan een revisie, enkel diegene waarvan de motor wel is vroegtijdig toe aan een revisie. Dit geeft mijns inziens een erg scheef beeld over de 3.4.

Ik zou gaan voor die met 230.000 op de klok van de particulier. Mocht deze dan toch stuk gaan heb je in ieder geval een goed onderhouden auto met historie!

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 14:20

http://www.carlovankrey.nl/foto36.htm

Moet je wel voor uit België komen. Ik weet niet wat daar nog voor kosten bijkomen :scratch:

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 14:39

Het is dus zo, in België als je van een handelaar of particulier een wagen koopt moet de verkoper naar de keuring gaan "keuring voor verkoop" deze is een uitgebreide keuring waarmee ze de hele staat van de wagen nakijken. Zonder deze keuring kan de koper de wagen niet opnieuw inschrijven op zijn naam.

Weet niet hoe dit in Nederland gaat?
Laatst bijgewerkt door P'Sam op 13 sep 2013 14:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 14:41

Oh? Dat is nieuw voor mij....
Waarom in vredesnaam?

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 14:46

Ook krijg je een certificaat met de km stand historiek etc...
Dit is allemaal al enkele jaren zo, ik denk dat ze dit hebben gedaan om te voorkomen dat wagens worden verkocht met verborgen gebreken. Opzich wel goed...

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 14:52

Jos Targa schreef:Ik zou gaan voor die met 230.000 op de klok van de particulier. Mocht deze dan toch stuk gaan heb je in ieder geval een goed onderhouden auto met historie!


Daar heb je wel een punt!

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 14:59

Zou toch een aankoopkeuring bij de dealer/specialist laten doen.
P'Sam schreef:Ja, ze gaan allemaal gekeurd worden voor verkoop. (Verplicht)
Die met 230.000km is onlangs nog blanco door de keuring geraakt.
Cloaca schreef:Oh? Dat is nieuw voor mij....
Waarom in vredesnaam?
Dat is de belgiese APK :wink:

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 15:06

12k voor een 911. wtf,.

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 15:21

Heb er een paar gevonden.. Te weinig? Te veel?

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 15:25

Dit is Wolf-taal om te zeggen : te weinig! :res: :D. WTF mag ik hier niet uitschrijven. :salut:

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 22:15

Jos Targa schreef:Al 15 jaar oud, en 230.000 km gelopen! vanwaar dan toch steeds de opmerking dat deze motor nog moet gevoelige IMS Lager? Ze gevoelige IMS Lager echt niet allemaal hoor. ben zelf geen liefhebber van de 996, maar zou mij toch ergeren aan altijd maar die negatieve verhalen. Let wel dat hier niemand een post zet dat zijn motor niet is vroegtijdig toe aan een revisie, enkel diegene waarvan de motor wel is vroegtijdig toe aan een revisie. Dit geeft mijns inziens een erg scheef beeld over de 3.4.

Ik zou gaan voor die met 230.000 op de klok van de particulier. Mocht deze dan toch stuk gaan heb je in ieder geval een goed onderhouden auto met historie!


Dit! Behalve dan dat ik inmiddels wel een liefhebber ben van de 996 :drive: :drive: :drive:
Aan de andere kant: die negatieve verhalen zorgen er wel voor dat je deze auto nu kunt betalen... :thumleft:

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 22:27

Precies wat ik bedoel Mick, veel auto voor relatief weinig geld. Gewoon lekker genieten van " ons" merk. :thumleft:

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 22:38

Geef het een paar jaar. Hoe lang is het nu helemaal geleden dat je echt geen 964 moest kopen, want die lekten echt allemaal vreselijke hoeveelheden olie. En nu? Heb je de prijzen van de 964 de laatste jaren gevolgd :shock:

De tijd van de 996 komt echt wel. Ze zijn nu precies die leeftijd dat ze in het verdomhoekje zitten. Straks is het 'de meest pure watergekoelde 911'

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

13 sep 2013 22:46

Waarom kijk je niet naar een exemplaar met een km stand tussen de 160k en 170k die je na een aantal jaren rijplezier nog kunt verkopen met een km stand onder de 200k :roll:

Gewoon bieden op een exemplaar iets duurder. Time is on your hand...

My 2 cents....

:salut:

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

14 sep 2013 10:03

P'Sam schreef:Het is dus zo, in België als je van een handelaar of particulier een wagen koopt moet de verkoper naar de keuring gaan "keuring voor verkoop" deze is een uitgebreide keuring waarmee ze de hele staat van de wagen nakijken. Zonder deze keuring kan de koper de wagen niet opnieuw inschrijven op zijn naam.

Weet niet hoe dit in Nederland gaat?


Ja, en Sinterklaas komt op 6 december :shock:
Die keuring stelt niks voor in vergelijking met een AKK.

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

14 sep 2013 15:03

mafke schreef:Ja, en Sinterklaas komt op 6 december :shock:


Uhhh, hoezo. Niet dan... :scratch:

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

15 sep 2013 16:05

Ben gisteren en vandaag gaan kijken naar enkele.

Gisteren: Die ene P met 230.000km. Word dagelijks gebruikt, hele historiek aanwezig, veel vervangen, verkoper gaf ook echt om de wagen en weet hoe hem te behandelen.Had hem ook 10jaar in bezit. Enkel onderaan zwetende motor natuurlijk maar geen abnormale lekken. Testrit was ok. (Enkel mss op stationair hoorde ik kleine toktok maar helemaal niet hard en ging weg bij gas geven, iemand idee? )

Vandaag: Toch naar de P gaan kijken die met 126000km. Opzich zag hij er netjes uit motor mooi droog tov die van 230.000km
Maar had wat twijfels met de verkoper, hoe hij deze had onderhouden/warm rijden etc.. Kon geen boek en geen facturen voorleggen.
Ook ging het om een geimporteerde wagen (niet uit duitsland) weten ook niet van waar, en totaal geen historiek aanwezig. Wel kleefde er in het motor gedeelte stickers van onderhoud met de Porsche naam en daaronder allemaal Japanse tekens??? Leek origineel maar snap het niet goed met de japanse tekens? Verkoper gaf uitleg dat ze dit hadden gedaan omdat vorige eigenaar een Japanner uit België was :scratch:

Porsche was van 03/1998 maar de motor nummer is M96/04 klopt dit wel?

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

15 sep 2013 16:25

Foto van sticker in de kap. Daar zie je ook een stukje van een japans/chinese sticker. Zoals er vele zijn in die P.
Afbeelding

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

15 sep 2013 17:20

Logische dat alles in het Japans is :)

Country code C08 op de optie sticker:
Japan LHD

Is dus origineel een Japanse uitvoering.

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

15 sep 2013 17:33

Dan heeft die met z'n 126000 km een hoge stand. De meeste Japanners die hier te koop staan hebben altijd een extreem lage km-stand.

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

15 sep 2013 18:59

Domme vraag mss, zit het stuur dan normaal ook niet aan de andere kant?

Best afblijven of is dat niet abnormaal zo een uitvoering?

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

15 sep 2013 19:03

Hij is vanuit de fabriek LHD. Niets mis mee op dat gebied

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

15 sep 2013 19:13

P'Sam schreef:
Best afblijven.

Laten keuren bij een specialist, en laten uitlezen :wink:

Re: Keuze bij aankoop 996 3.4?

15 sep 2013 21:27

De km-stand van Japanse auto's wordt veel gemanipuleerd. Japanse auto is af te raden...

Verder ben ik het er mee eens dat de tijd van de 996 in de toekomst gaat komen. Een watergekoelde met mooie smalle carrosserie, iets wat de 997 en 991 moeten ontberen.

O ja, de motor van mijn 996 3.6 was niet vroegtijdig toe aan een revisie. Ik moet het even hier noemen voor een genuanceerd beeld van de 996. Van 41.000 km naar 130.000 km gereden. Probleemloos, en fantastische auto.
Plaats een reactie