Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

21 nov 2011 11:58

Volgens Rennlist werkt de uitleest optie tot model jaar 2000 (dus waarschijnlijk niet voor de gt3 MKII, maar zou het toch proberen). De volgende info kan je oproepen:


0c - ERL
1c - Oil Temp
2c - Inside temp. Sensor mounted in the aspirator assembly at the side of the dash.
3c - Outside temp. Sensor located inside the air inlet of the A/C unit.
4c - Outside temp. Sensor located in front grill of the radiator. The data is fed to the Climatronic from the instrument cluster. When not moving, the instrument cluster OBC temp display retains it's last setting until moving. This is to prevent heat emanating from the radiator affecting the temperature sensor. The A/C unit uses the lower of the two outside air temp values in determining fresh-air temp.
5c - Outside temp. (matches OBC outside temp display)
6c - Coolant temp.
7c - Footwell discharge temp.
8c - Sun sensor (dash top)
9c - Sun sensor.
10c - Passenger compartment fan speed.
11c - Passenger compartment fan voltage.
12c - Temperature mix Flap command 1=COLD, 100=HOT
13c - Temperature mix Flap position
14c - Central Flap command
15c - Central Flap position
16c - Footwell/Defrost Flap command
17c - Footwell/Defrost Flap position
18c - Recirculation Valve command 1=OFF, 100=RECIRC
19c - Recirculation Valve position (feedback)
20c - Vehicle speed in kph, updating only once per second. (real speed, not speed+safety margin as in the speedometer)
21c - Engine RPM in hundreds. This too only updates once per second.
22c - ?
23c - ?
24c - Sun sensor, exterior lights switch & panel lights control (term. 58 & 58d voltage) - used for A/C panel display illum.
25c - ?
26c - ?
27c - ?
28c - Fan speed
29c - ?
30c - Engine run time in seconds (255 max.)(=0xff)
31c - Timing counter
32c - Displays test
33c - Software version? Mine states 3.4
34c - ?
35c - Outside temp. from inlet sensor (filtered?)
36c - temp

:salut:

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

21 nov 2011 20:56

1c, olietemp word bij de meeste 996en niet weergegeven helaas.
6c ects engine coolant temparature sensor word wel weergegeven.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

22 nov 2011 1:00

Zal het binnenkort eens proberen. Een andere optie die ik nog heb voor de olietemperatuur is het uitlezen via de OBD stekker en dan via blauwe tanden doorzenden naar mijn android telefoon met de app Torque. (hoewel het onduidelijk is de olie temp dan is af te lezen. Bij de porsche dealer zal het ongetwijfeld uit te lezen zijn want het zal ergens gemeten worden. Immers als ik het oliepeil wil meten via de boordcomputer en de moter is nog niet op temperatuur dan meldt hij "measurement not possible, engine not warmed up" .

Overigens kan die andere oliedruk mogelijk ook liggen aan de oliedruk sensor ik had na een tijdje stilstaan ineens een lagere of in ieder geval sneller dalende oliedruk bij opwarmende moter. Dit bleek uiteindelijk aan de oliedruk sensor te liggen. (had nog een oude die af en toe wegviel en er zat duidelijk een drukverschil (meer aflees verschil) tussen sensoren. Nw sensor erin het het was weer "normaal" (Bij een gt3 hangt die sensor rechts buiten de moter, kosten 30-40 euro en 10 minuten werk)

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

18 dec 2011 20:29

Is dit ook mogelijk bij een boxster van '97 met climaatcontr.?

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

18 dec 2011 21:12

Moet werken bij een Boxter, zolang je een airco unit hebt!

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

17 sep 2013 21:48

968mint schreef:Zal het binnenkort eens proberen. Een andere optie die ik nog heb voor de olietemperatuur is het uitlezen via de OBD stekker en dan via blauwe tanden doorzenden naar mijn android telefoon met de app Torque. (hoewel het onduidelijk is de olie temp dan is af te lezen. Bij de porsche dealer zal het ongetwijfeld uit te lezen zijn want het zal ergens gemeten worden. Immers als ik het oliepeil wil meten via de boordcomputer en de moter is nog niet op temperatuur dan meldt hij "measurement not possible, engine not warmed up" .


Hi, "binnenkort" is al weer even geleden;-) Hoe is dit afgelopen? Ik bezit een 986 en zoek een goedkope manier om een indicatie van mijn olietemperatuur te krijgen. Het liefst in de vorm van een digitaal wijzertje. Zit inderdaad te denken aan zo'n Chinees ODB2 BlueTooth apparaatje en de Torque (pro) app voor Android. Gaat dat werken? Kun je iets over je bevindingen en het gebruikte ODB-scannertje vertellen of in beeld brengen (fotootje, linkje)?

Thanks,

|\/|

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

20 mei 2014 19:24

Bij mijn 996 bouwjaar "98 met koude motor meteen 4,5 tot 5 bar . Olie druksensor of kan er meer aan de hand zijn ? Rijd hem altijd warm en nooit gekke kapriolen voordat de boel echt warm is .
Bedankt voor jullie info.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

20 mei 2014 19:56

koud hoort dat zo.

Re: oliedruk 996 blijft te hoog

20 mei 2014 20:12

Thanks for info!
Plaats een reactie