Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 11:07

In " te koop gevraagd " ben ik een topic gestart over een trackday 964.
Misschien had ik de vraag anders moeten stellen, dus bij deze: Welke luftie < 20K is het meest geschikt voor trackdays/NS?
Doel is om een auto te kopen van rond de 20K, en die iedere winter een upgrade te geven, zodat het uiteindelijk een echte tracktool wordt.

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 12:13

Als je echt "voordelig" met een Porsche trackdays wilt gaan rijden, koop dan een 944 - en desnoods 1tje die al omgebouwd is tot Cup-racer :idea:

Alle 911jes in nette staat kosten MI (te) veel geld om er een track-tool van te maken - je zou dus ook op zoek kunnen gaan naar 1tje met schade aan de koets .. en of het dan een SC, Carrera 3.2 of 964 is ...

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 12:53

Nou Cazzo.....schrap dat lufti en pas je topictitel maar weer aan. :mrgreen:

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 13:06

Ik ben het helemaal eens met Olaf. Een 968 CS zou ook een leuke alternatief kunnen zijn.

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 13:21

Volgens mij wil THE MUD die CS van hem wel (weer) kwijt ;)


Ik weet niet hoe snel TS kan sparen - maar als je toch een 964 voor de tracks wilt hebben - die rode van PG waarnaar in je andere topic werd gewezen is echt niet (te) duur :idea:

Ik heb eerder (samen met Pascal) een 944 voor het circuit gehad. Je hebt er zeker zoveel fun van - en het kost een stuk minder dan een 911 - qua aanschaf, onderhoud, banden, velgen, etc.
Qua bochtenwerk rij je menig 911 zoek ... alleen op het rechte eind moet je weleens wat inleveren ... (geen kunst - dat kan iedereen, hard rijden op een recht stuk weg :wink: )

Bedenk ook dat je met een veel lichtere SC of Carrera 3.2 zeker zo snel - al dan niet sneller - dan een (standaard) 964 kunt zijn - al die electronica, airbags etc wegen dieplood !

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 13:39

Kijk daar heb ik wat aan.
Voorkeur gaat vooralsnog uit naar een 911-je, hoeft niet perse een 964 te zijn.
Welke motor/bak combinatie zou de voorkeur hebben?
Denk dat de 3.2 de snelste is, maar zitten er ook nadelen aan?

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 14:26

Ik zou zelf low budget in een E30, E36, E46, 944 of 968 stappen welke het liefst al voorzien is van een aantal goodies zoals vering, dempers, remmen en mogelijk meer. Indien je keuze bij een 911 blijft, zou ik toch met hetzelfde uitgangspunt, dus dat er al wat aangepast is, op zoek gaan. Immers ook als je een 911 als koopje in een bedenkelijke staat treft, zal je minimaal deze kosten nog moeten maken en kom je wellicht in de optelsom alsnog duurder uit.

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 15:10

Mee eens, alleen is de meest rationele keuze niet altijd de beste.
Ik heb sinds 15 jaar een eigen bedrijf.
Mijn grootste hobby voor die tijd was sleutelen aan auto's en motoren.
De afgelopen 15 jaar ben ik hier niet meer aan toe gekomen (ook nog 3 kinderen gekregen in die periode...)
Nu worden de kinderen makkelijker en de zaak loopt ook prima als ik er niet ben.
Zou graag het sleutelen weer oppakken.
Daarbij komt dat als je een auto min of meer kant en klaar koopt, hij toch niet precies is zoals je hem zelf gebouwd zou hebben.
Vandaar dus mijn keuze voor een standaard auto, liefst niet al te mooi, maar technisch wel goed.
Kan ik de komende winters lekker sleutelen en de zomers mezelf uitleven op de NS/Spa/Assen etc.

Heb overigens ook nog een Alfa 75V6-project. Is volledig ontmanteld, wellicht dat ik die op laat bouwen tot een rijdbare auto, en dan vandaar af het project zelf overneem. Probleem is dat ik steeds gekker word van 911-jes...

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 15:18

Mag het een bob zijn??... :mrgreen:

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 15:49

Mooi voornemen in iedergeval! :thumleft:

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 15:55

Cloaca schreef:Mag het een bob zijn??... :mrgreen:

Alles is bespreekbaar.

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 17:11

Dit niet wat voor je??

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m675788390-porsche-911-964-c4-1991-matzwart.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Ik heb die verkoper eens gesproken, hij heeft dat ding gebouwd en zou er dus best iets zinvols over moeten kunnen melden.

Je moet wel even door het mintgroene interieur heenkijken ;)

hmmm, zie dat het een C4 is....

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 17:22

Ja, die heb ik gezien, en nee, een groen interieur is juist een voordeel :mrgreen:

Maar helaas C4...

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 17:46

Een 964 C2 die motorisch en technisch in orde is voor een prikkie bestaan niet. Als je perse een 911 wilt dan lekker gaan voor een sc of 3.2. Alles leeghalen, rolkooi erin en rijden. Praktijk zal je leren dat het ontzettend duur zal wezen. Eén van de redenen waarom je zoveel van die E36 en E46 ziet rondrijden. Genoeg originele of imitatie onderdelen te krijgen en een dijk van een wegligging.

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 18:07

Ook naar E46 M3 gekeken, prachtige auto.
Maar heb toch meer met een 911.
Waar zitten die extreme kosten dan in, vooropgesteld dat je veel arbeid zelf kunt doen?
(Heb ook nog een handige broer die een revisiebedrijf heeft gehad)

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 18:11

Oké, als hij een beetje ervaring heeft met Porsches dan maakt dat het verhaal weer wat anders. 8)

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 19:20

Cazzo Super Veloce schreef:
Cloaca schreef:Mag het een bob zijn??... :mrgreen:

Alles is bespreekbaar.


Wacht even tot ik hem gewassen heb.... :mrgreen:

Maak je dit ervan...

Afbeelding

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 21:26

Kan wel heel leuk worden zo'n 935

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 21:39

Een vriend van me heeft een heel mooi geprepareerde E30 325 overgenomen voor de DNRT. Die auto kostte geprepareerd en wel (paar jaar geleden door Bas Roos, en echt netjes gedaan, helemaal kaal geweest, twee sets wielen, nieuw gespoten, geen roest, gercerticifeerde kooi, AST onderstel, etc.) net 1/3e van een goedkope 964 op Marktplaats...

En vorig jaar heb ik eens net niet een E30 met 328 blok en intrax onderstel, kooi etc, erg netjes, gekocht voor iets van 15k. Net niet...

Voor een trackday auto gaan volgens mij de woorden 964 (of 911) en goedkoop moeilijk samen, maar bij een E30 of E36 houd je dik budget over voor de bijkomende kosten.

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

30 sep 2013 22:33

Hier idem. Maar dan zelf een top E36 sedan uit 1991 voor weinig opgedoken. Vervolgens bij Bas Roos laten aanpassen. En dat aanpassen gaat nog wel wat meer (euro's) in zitten dan vooraf gedacht. Maar nu wel een top wagentje voor op het circuit en openbare weg is ook prima te doen. Mocht het een keer sneller moeten dan upgraden of supercharger erop. Scheelt dan wel weer dat het geen Porsche is (ook weer in de euro's).

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

07 okt 2013 21:20

Is deze uit beeld?

viewtopic.php?f=1&t=37613

Ook leuk voor trackdays :popcorn:

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

07 okt 2013 21:49

Tsja, dat is het ultieme, maar dan zal de 993 moeten wijken, en daar moet ik voorlopig niet aan denken.

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

07 okt 2013 22:08

http://cpcms.autoscout24.com/index.php? ... 17&dgpge=2

Zal best nog wat af te jippie zijn van die prijs..
dan ben je al een aardig eindje op weg
is alleen geen 911je maar wel leuk track karretje

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

07 okt 2013 22:17

:thumleft:

Ik ga meteen bellen .... :mrgreen:

Re: Welke luftie < 20K het meest geschikt voor trackdays/NS?

08 okt 2013 9:58

Een 968 CS lijkt me in dit geval inderdaad de logische keuze te zijn. Geen 911, en zeker niet de emotie van een luftie, maar wel een Porsche die fraai in je garage zou staan naast de 993 (kan je een minishowroom van Porsche uit de jaren '90 uitbouwen :) ) en heerlijk is om hard mee te gaan. Rijdt, zeker met een goede ophanging, erg neutraal snel, met haast geen onder- of overstuur. Het budget zit ook snor, en je hebt door de slechts 1538 exemplaren (zowel links- als rechtsgestuurd) nog wat unieks ook! Ook onderweg naar het circuit gaat het een leuke metgezel blijken door de koppelrijke motor (305 Nm) en de zesbak...

P.S. Die blauwe 968 CS gaat denk ik al even van hand tot hand, ik meende dat de historiek evenwel ontbrak...
Plaats een reactie