30 sep 2013 19:06
Cazzo Super Veloce schreef:Mee eens, alleen is de meest rationele keuze niet altijd de beste...
30 sep 2013 19:38
30 sep 2013 22:39
02 okt 2013 1:10
02 okt 2013 2:17
Olaf schreef:Ewout schreef:Ho ho vriend Cazzo, een échte Jaguar ziet er zo uit:
Ik ben het, net als Subdriver, eens een keertje met je eens
02 okt 2013 9:44
Franz schreef:TNO heeft vorig jaar een onderzoek gepresenteerd over elektrisch rijden in Nederland. Kijk je puur naar wat de gemiddelde uitstoot van de centrales in Nederland is en vergelijk je dat met de uitstoot van een gemiddelde verbrandingsmotor dan is de conclusie van TNO dat een elektrische auto 22% minder schadelijke stoffen uitstoot. Kanttekening van TNO was wel dat weersinvloeden zoals wind, regen, hitte en kou ervoor zorgen dat de actieradius van een elektrische auto tot wel 50% kan afnemen en de indirecte uitstoot van schadelijke stoffen toeneemt in tegenstelling tot een conventionele auto met verbrandingsmotor waar die omstandigheden heel wat minder van invloed zijn. Ook niet meegenomen is dat steeds meer centrales in Nederland dit jaar zijn overgestapt op kolen uit de VS omdat de kolenprijs momenteel enorm laag is. En dat betekent vanzelfsprekend ook meer uitstoot van schadelijke stoffen. Ook zullen er de komende jaren kolencentrales bijgebouwd worden. Een prima onderbouwd verhaal en niet zoals jouw bevinding dat een elektrische auto minder onderhoudskosten met zich mee zal brengen dan een normale auto. Want dat is vooralsnog wel borrelpraat en puur speculatief.
Maar het gaat er mij helemaal niet om welke auto er concreet zuiniger uitkomt, ik vind de financiële vrijstellingen voor dit soort auto's gewoon totaal misplaatst. Zolang er gebruik gemaakt wordt van de weg moet je gewoon netjes je mrb en bijtelling betalen.
Mocht je nog wat tijd hebben? http://phys.org/news/2012-10-green-toxi ... hicle.html
02 okt 2013 10:53
02 okt 2013 12:12
02 okt 2013 13:27
Cazzo Super Veloce schreef:Kan, maar daarmee is : "al helemaal niet schoner dan een doorsnee verbrandingsmotor" nog steeds borrelpraat want veel te algemeen gesteld.
02 okt 2013 13:48
02 okt 2013 22:48
Goh, de BMW-medewerker die ik sprak verzekerde mij ook dat er nooit problemen waren met hun auto's.Cazzo Super Veloce schreef:Wat de onderhoudskosten betreft, mij werd door een Tesla-medewerker verzekerd dat de enige posten banden en ruitenwissers zijn(), kom daar maar eens om met je Seat.
03 okt 2013 2:01
03 okt 2013 8:06
PaulusdB schreef:Zo wordt een onderhoudsprogramma aangeboden voor vier jaar of 80.000 km, wat het eerste komt. Dat zijn dan vier beurten op je oprijlaan voor € 2.8000 incl. BTW. .
03 okt 2013 11:14
03 okt 2013 11:34
PaulusdB schreef:Het is natuurlijk € 2.800,00 DJ.
03 okt 2013 12:07
Pascal schreef:Goh, de BMW-medewerker die ik sprak verzekerde mij ook dat er nooit problemen waren met hun auto's.Cazzo Super Veloce schreef:Wat de onderhoudskosten betreft, mij werd door een Tesla-medewerker verzekerd dat de enige posten banden en ruitenwissers zijn(), kom daar maar eens om met je Seat.
![]()
No offense, maar dit is natuurlijk echt kul. Ja, er zullen geen onderhoudskosten zijn die een normale verbrandingsmotor heeft. Maar er zijn er ongetwijfeld meer dan alleen ruitenwissers en banden. Een ditje, een datje, verzin het maar. Hoe lang leeft een elektro motor? Wat zit er eigenlijk voor motor in zo'n ding? Wat is daar voor onderhoud? Om het nog maar niet te hebben over remblokjes, die VEEL harder moeten remmen dan bij een normale auto, of gaat dat ook allemaal op de elektromotor? En wat doet dat dan weer met de levensduur van die motor.
Zoals Franz al zegt, er is nog geen ervaring met die dingen, dus ook niet met het onderhoud! Maar goed, we dwalen af... Wat zijn de echte ervaringen? Buiten het "hij trekt zo snel op"... Paulus?
03 okt 2013 12:08
PaulusdB schreef:Het is natuurlijk € 2.800,00 DJ.
Het is dan wel bij de berijder op locatie, maar op het Tesla forum noemde ik het al een mooi uurtarief voor een advocaat, hier wilde ik jou niet schofferen.![]()
Benieuwd of er garagisten in dit gat in de markt springen. Ik ga het zeker aan mijn Bosch specialist vragen. Kan hij naast zijn Mercedes- en BMW-klandizie ook wat Tesla adepten bedienen.
03 okt 2013 12:13
03 okt 2013 12:13
03 okt 2013 12:17
03 okt 2013 12:24
03 okt 2013 12:44
03 okt 2013 12:53
03 okt 2013 14:45
Cazzo Super Veloce schreef:
Dan gaat wel je garantie vervallen
03 okt 2013 14:47
Blaserlou schreef:Je hoeft geen 458 of R8 te kopen voor een goeie fik![]()
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... and__.html