Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
08 okt 2013 10:08
mijn oplossing zou zijn een rondje (stevig door) rijden in de porsches die je overweegt. Kijken welke jou ook het meeste vertrouwen geeft en welke je lekker vindt rijden (ondanks dat je nog genoeg zal aanpassen is dit voor mij wel een belangrijke). Vwb carrera 4 niet geschikt voor circuit, dat is zuivere onzin. de extra kilo's zitten op een minder erge plaats dan achterin en je krijgt er aandrijving bij op 2 wielen. Ligt veel meer aan de coureur en zijn skills dan carrera 2 of 4 of 3.2.
Als het om de euro's gaat zou ik ze allemaal niet doen, tenzij je zelf het onderhoud doet. anders zou ik persoonlijk op zoek gaan naar een bmw om te rammen op het circuit (en er maling aan te hebben als ik er een deuk in reed/aangereden wordt en dan een porsche erbij voor de leuke ritten en een enkele keer een rit op de nordschleiffe (dat zou dus mijn keuze zijn als ik niet zelf het onderhoud zou kunnen/willen doen, anders uiteraard porsche).
08 okt 2013 10:11
Ik ben m'n 911je momenteel aan het opbouwen voor de Nordschleife en
zit momenteel op 23k. Ik verwacht hem afgebouwd te hebben voor een +-25k
Aanschaf was 13.5k, de rest zit in alle extra's.
08 okt 2013 14:50
Jullie brengen me aardig aan het twijfelen, maar daar is het forum ook voor
3 opties zie ik nu:
1-75V6 af laten bouwen; aanschaf 0, afbouwkosten 20K
2-E46M3; aanschaf 20K, ombouwkosten 10K
3-964 kopen; aanschaf 20K, ombouwkosten 20K

gelukkig duurt de winter nog lang.
08 okt 2013 15:02
En E36 M3?
08 okt 2013 16:11
Een goede E36M3 zal toch ook 15K kosten, dan gaat mijn voorkeur uit naar een E46.
08 okt 2013 17:14
one life of one wife?
08 okt 2013 17:49
je kan overwegen een e46 m3 uit engeland te halen. Manuals zijn daar goedkoop en het stuurtje rechts is op meeste circuits eerder een voordeel dan nadeel (geloof dat er meer circuits zijn die rechtsom gaan, dan linksom). Is het enige dat je de pook links hebt. Ik zou dat niet erg vinden om aan te wennen voor ciruit werk, maar daar kan je desnoods ook wel iets voor kopen ('converter' naar sequential patroon bijv.) at ts, moet wel eerlijk zeggen dat ik hier een beetje mijn ideale circuitauto aan het beschrijven ben.
08 okt 2013 18:48
Weet nog een E46 M3 circuit auto in haaksbergen te koop,morgen meer.
08 okt 2013 19:35
Justin schreef:Is het enige dat je de pook links hebt.
Ben je binnen een uur aan gewend.
BTW Lekker bezig Paulus!
08 okt 2013 21:17
Je kunt ook een hele nette E30 325 opbouwen, en als je dan de M3'tjes op kunt jagen doe je het super!
Ik weet niet hoeveel rondes ervaring je hebt op de NS, maar ik zou het "rustig" aan beginnen qua autokeuze.
Lijnen rijden en aanrempunten leren gaat net iets makkelijker in een "vergevingsgezinde" auto, vooral op de NS.
09 okt 2013 9:00
Anne 2.7 schreef:Justin schreef:Is het enige dat je de pook links hebt.
Ben je binnen een uur aan gewend.
BTW Lekker bezig Paulus!

Heb ik toch meer moeite mee, denk ik.
Mijn Duc schakelt andersom dan mijn Triumph, en dat levert toch soms enge momenten op, meestal als je al een hele dag aan het rijden bent.
On topic; ga je op 1-11 mee naar de NS het seizoen afsluiten?
09 okt 2013 9:04
DennisvdB schreef:Je kunt ook een hele nette E30 325 opbouwen, en als je dan de M3'tjes op kunt jagen doe je het super!
Ik weet niet hoeveel rondes ervaring je hebt op de NS, maar ik zou het "rustig" aan beginnen qua autokeuze.
Lijnen rijden en aanrempunten leren gaat net iets makkelijker in een "vergevingsgezinde" auto, vooral op de NS.
Denk dat ik dan voor het afbouwen van de 75 ga. Heb al een 24V blok liggen, dus veel meer vermogen (230PK) dan een 325 en hetzelfde gewicht.
Overigens sinds afgelopen maandag in totaal 31 rondjes gereden....
Nog veel te leren, hoewel het laatste rondje echt heel lekker ging.
Rondetijden? geen idee, heb geleerd dat ik me daar niet op moet focussen in het begin.
09 okt 2013 10:26
Cazzo Super Veloce schreef:On topic; ga je op 1-11 mee naar de NS het seizoen afsluiten?
Lijkt me gaaf. Heb daar nog nooit gereden, misschien zelf een paar voorzichtige ronden doen met de oude dame. Even de werk-agenda checken. Ga jij op 2 of 4 wielen rijden?
09 okt 2013 10:32
4, heb geen zelfmoordneigingen...
09 okt 2013 13:11
Justin schreef:Is het enige dat je de pook links hebt.
Cazzo Super Veloce schreef:Heb ik toch meer moeite mee, denk ik.
Zelfs daar is een oplossing voor: de E46 M3 CSL:
http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/bmw/e46-m3-00-06/bmw-3-series-e46-m3-csl------------------2003/1761673#Ginds (rechtsgestuurd) flink goedkoper dan hier (linksgestuurd), voor 28.000 pond in dit geval (en vaak zelfs flink minder, tot circa 23.000), heb je deze GT3 van BMW. De CSL heeft een SMG-bak dus schakelen hoeft geen probleem te zijn want kan gewoon met paddles aan het stuur. Bovendien is zo'n CSL standaard al een vrij deftig trackday wagentje. En een future classic!
Moest het schakelen met links toch geen probleem vormen dan zou een Britse GT3 of 964 trackdaycar ook een fijn alternatief zijn. Ongelooflijk wat je in de UK vindt tegen lage prijzen!
09 okt 2013 15:25
Das wel een hele fraaie. CSL is 1 van mn favorieten, maar te duur in NL/D.
Denk ook dat deze auto veel circuitkilometers gedaan heeft (diff kapot) plus 7 eigenaren in 10 jaar...
09 okt 2013 21:02
Cazzo Super Veloce schreef:DennisvdB schreef:Je kunt ook een hele nette E30 325 opbouwen, en als je dan de M3'tjes op kunt jagen doe je het super!
Ik weet niet hoeveel rondes ervaring je hebt op de NS, maar ik zou het "rustig" aan beginnen qua autokeuze.
Lijnen rijden en aanrempunten leren gaat net iets makkelijker in een "vergevingsgezinde" auto, vooral op de NS.
Denk dat ik dan voor het afbouwen van de 75 ga. Heb al een 24V blok liggen, dus veel meer vermogen (230PK) dan een 325 en hetzelfde gewicht.
Overigens sinds afgelopen maandag in totaal 31 rondjes gereden....
Nog veel te leren, hoewel het laatste rondje echt heel lekker ging.
Rondetijden? geen idee, heb geleerd dat ik me daar niet op moet focussen in het begin.
31 rondes, dan heb je (niet oneerbiedig bedoeld hoor) nog veel te leren. Zelfs als je er het hele jaar komt, het volgende jaar zijn vele aanrem-punten en grip-punten anders omdat de baan constant veranderd qua nieuw stukken asfalt of gewoon door slijtage.
Heb persoonlijk op de NS met auto's niet zoveel ervaring (ik gok 10 rondes). Tot een paar jaar terug met goed weer als het even kon elk weekend met m'n toenmalige racer (Kawasaki) op de NS, maar die beleving is nog veel intenser, vooral na Adenauer Forst naar beneden richting Breidscheid. Helaas mee gestopt toen een mede-motorrijder het leven liet voor m'n ogen in Kallenhard. Da's dan weer de andere kant van de Ring...
10 okt 2013 9:08
Daarom dus altijd op 4 wielen en nooit op 2, veel te gevaarlijk.
31 rondjes is inderdaad nix, maar ga ik aan werken
Gelukkig gaat mijn oudste zoon meestal mee, 1000+ rondjes op de PS en het is ongelofelijk hoe goed hij de echte baan kent.
"Gewoon gas blijven geven pap, hier hoef je niet te liften".....
10 okt 2013 9:36
Er zijn zelfs coureurs die op de PS oefenen om de baan te leren kennen.
10 okt 2013 10:42
Juist het hoogteverschil leer je niet kennen, maar voor de rest is het wel heel erg goed om de baan te leren kennen.
Allez buiten dat je auto natuurlijk niet 100% hetzelfde reageert.
12 okt 2013 17:58
Ik zoek ook een m3... Als iemand nog 1 heeft of iemand kent die ervanaf wil graag PB.
13 okt 2013 22:02


Krijg morgen meer info.
M3 van 2005, vraagprijs 30K
16 okt 2013 22:39
CSV, dit filmpje al gezien? Deze kerel heeft een leuke 911 gebouwd speciaal voor trackdays, 72' chassis, 993 motor, 930 remmen.
http://www.petrolicious.com/one-car-to- ... lsen-s-911
17 okt 2013 15:01
Ja, heb ik gezien, en was inderdaad een inspiratiebron
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.